Polscy internauci chcą głosować i załatwiać sprawy urzędowe w sieci

62 proc. polskich internatów chciałoby głosować w wyborach ireferendach przez sieć - wynika z badania przeprowadzonego przezMillward Brown SMG/KRC. Natomiast aż 84 proc. użytkownikówinternetu wolałoby elektronicznie załatwiać sprawy urzędowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Chęć głosowania w internecie we wszystkich wyborach wyraża 62proc. polskich użytkowników sieci, przy czym 43 proc. deklarujetaką postawę zdecydowanie, a 19 proc. - umiarkowanie. Z drugiejstrony co siódmy ankietowany stanowczo nie zgadza się z takimrozwiązaniem, a co jedenasty jest mu raczej przeciwny.

Jednocześnie internauci zapewniają, że gdyby umożliwionogłosowanie w sieci, braliby udział we wszystkich wyborach ireferendach. Taką deklarację 42 proc. ankietowanych złożyłozdecydowanie, a 32 proc. - umiarkowanie. Natomiast regularniegłosować nie zamierza 26 proc. internatów, z których 8 proc. wogóle nie uczestniczy w wyborach, a 18 proc. nie przekonuje do tegoopcja głosowania w sieci.

Aż 84 proc. polskich internautów skorzystałoby z możliwościzałatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną, przy czym 53proc. deklaruje to zdecydowanie, a 31 proc. - umiarkowanie. Codziesiąty użytkownik internetu raczej nie wybrałby takiej opcji, aco siedemnasty nie jest nią w ogóle zainteresowany.

Badanie opinii o  sposobach korzystania przez Polaków zinternetu zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC nazlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostępdo sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącegoroku.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta