SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy marketingowcy z Cannes Lions 2015: kreatywność z technologią i rozrywką

Cannes Lions to inspiracje z najwyższej półki. Miejsce, w którym choć na chwilę można zapomnieć o czysto biznesowym i finansowym kontekście komunikacji. Kampanie i pomysły tu nagradzane okazują się bardzo proste - o swoich wrażeniach z festiwalu Cannes Lions opowiadają dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, Izabela Albrychiewicz, Jan Cieślar, Renata Wasiak i Alicja Cybulska.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group

Cannes Lions to miejsce szczególne. Organizacja, klimat, atrakcje, ludzie - to powoduje, że po pierwszym pobycie na festiwalu, zawsze będziesz chciał tu wracać. Już pierwsze dni dostarczyły nam mnóstwa doznań. Wizyta w miasteczku Microsoft to możliwość doświadczania HoloLens - szczegóły projektu są jeszcze utrzymywane w tajemnicy, więc testy tylko dla wybrańców, ale na szczęście wśród nich byliśmy. Spotkanie z twórcami tego urządzenia i wspólne z nimi doświadczanie wirtualnej rzeczywistości w różnych obszarach, jak np.: prezentacja, rozrywka, edukacja, możliwe jest tylko w Cannes.

Tak jak w zeszłym roku, muzyka jest częstym tematem w Cannes. Marylin Manson opowiedział, a potem pokazał podczas gali otwarcia, jak kreować markę, która żyje już 24 lata. Ciekawy wykład o przyszłości muzyki ,,Beyond the sound - music experience in the future’’ przygotował też Conde Nast. Na kilku przykładach pokazano, że muzyka, która kiedyś ograniczała się tylko do dźwięku, teraz dzięki technologii i wykorzystaniu danych, stała się także sztuką wizualną.

Muzyka towarzyszy festiwalowi również poza prelekcjami. W środę na koncert na żywo Jamiego Calluma zaprasza #Havas Caffe.

 


Jan Cieślar, senior copywriter w Grey Group, współtwórca kampanii ,,Photos for Life”

Przede wszystkim kampanie i pomysły, które wygrały złota i grandprix były bardzo proste. Nie było miejsca na elaborowanie - szybka diagnoza konkretnego problemu i rozwiązanie, które teraz wydaje się oczywiste. Ale nikt przedtem na nie nie wpadł. Jak na razie festiwal zdominował Grey, który zgłosił ponad 1000 prac i zdobył dwa Grand Prix dla marki Volvo za kampanie:

- Life Paint, w którym marka Volvo wprowadziła spray z farbą odblaskową dla rowerzystów, którą można znaczyć rower i ubrania, ponieważ jest przezroczysta i łątwo się spiera

- Volvo Interception czyli pomysł z kategorii subwersywnego wykorzystania reklamowego szaleństwa superbowl (takie akcje przeprowadził mi. Newcastle Brown Ale i McDonalds) - za każdym razem, gdy emitowano na SuperBowl reklamę innej marki samochodu, widzowie byli zachęcani do tweetowania na temat Volvo, przejmując tym samym media społecznościowe. W ten sposób prosty konkurs na wygranie samochodu zamieniono na pomysł godny Grand Prix w Cannes.

Co do pierwszego dnia Cannes Lions, to widać, że marki coraz mocniej wchodzą w product design.

 


Renata Wasiak, managing director Havas Media Group

Pierwszego dnia w Cannes dużo mówiło się o sztucznej inteligencji i wizualizacji danych. Prelegenci udowadniali, że ,,Data is the new air’’. W zeszłym roku do sieci trafiło 4,4 zettabytów danych. Co robić z taką ilością w komunikacji reklamowej? Na tym polu rośnie znaczenie analityki i wizualizacji danych, a finalnie także sztucznej inteligencji. Co pocieszające, sztuczna inteligencja korzysta z danych z przeszłości i nie jest w stanie tworzyć nowych rzeczy, które człowiek, już od początku swojego istnienia, może kreować.

Podczas pierwszego dnia Cannes Lions padło też pytanie o przyszłość social mediów, czy przetrwają czy znikną? Według Petera Kima z Cheil media w obecnym kształcie znikną. Zmienią się na bardziej dostosowane do konkretnych potrzeb odbiorców czyli shoppable, snackable, automated, connected, filtered, integrated, empowering. Na pytanie o to, jakie będą miały znaczenie dla konsumenta, padła odpowiedź: to będzie jak ,,przyjemna podróż’’. Technologicznie cały czas będą się rozwijać i ewoluować. Pod kątem społecznym będą miały większe znaczenie dla odbiorców („reconnect for meaning’’). Dla marek oznacza to zmianę w kierunku większego zaangażowania konsumenta („change to engage’’).

Dla mnie Cannes Lions to niesamowite miejsce - pełne inspiracji i zaskakujące na każdym kroku. Na szczęście przed nami jeszcze kilka dni pełnej niespodzianek podróży… myślę iż w całkiem niedaleką przyszłość.

 


Izabela Albrychiewicz, prezes MEC

Cannes to święto kreatywności doprawionej ostatnio coraz mocniej innowacją. To miejsce, w którym na chwilę można zapomnieć o czysto biznesowym i finansowym kontekście komunikacji. Tu często wygrywają pomysły, które z uwagi na swoja skalę mają stosunkowo mały wpływ na biznes danej marki, ale to nie jest zarzut- ani wobec pomysłów, ani festiwalu, który taką przyjął konwencję.

To są pomysły, które poruszają emocje i pozwalają inaczej spojrzeć na wiele zagadnień komunikacyjnych. Cannes to świetne miejsce do obserwowania trendów, coraz bliższych związków komunikacji marketingowej z technologią. To chyba najciekawszy aspekt tego festiwalu w ostatnich latach.

 


Alicja Cybulska, Dyrektor Strategii, Havas Media Group

Cannes to inspiracje z najwyższej półki. Największe wrażenie wywarło na mnie spotkanie ze światowej sławy twórcami i możliwość spojrzenia na kreatywność z ich bardzo różnych perspektyw. Emilie Baltz to artystka, która swoją anoreksję przekuła w twórczość związaną z jedzeniem i jego pozytywnym doświadczaniem. Damian Kulash, członek znanej grupy OK Go i Video Director, tworzący content na światową skalę, przekonywał, że dla niego i dla wszystkich fanów liczą się  „po prostu ciekawe treści”. W jego przypadku kreatywność wynika z potrzeby zabawy, radości, ciekawości łączenia ze sobą nietypowych elementów.

Swoje podejście do kreatywność zaprezentowała też absolutnie niesamowita Jessica Walsh. W poszukiwaniu odpowiedzi na najbardziej podstawowe pytania, jakie każdy człowiek sobie zadaje, tworzy ona nowe formaty, które poruszają miliony na całym świecie. Wreszcie Evan Spiegel, twórca nowego formatu rozmowy, którego potrzebowali ludzie wokół niego. Mowa tu o Snapchacie, który jest ulotną i wizualną formą komunikacji ery cyfrowej, wartą obecnie 19 mld dolarów.

Każda z wymienionych osób podkreślała, że największym wrogiem kreatywności jest strach przed porażką. Tworzenie wybitnych treści niesie ze sobą ryzyko, które trzeba podjąć.

Dołącz do dyskusji: Polscy marketingowcy z Cannes Lions 2015: kreatywność z technologią i rozrywką

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl