Polscy mężczyźni nie przepadają za serialami

Seriale emitowane w polskich stacjach telewizyjnych śledzą główniekobiety. Spośród przeszło 30 produkcji, zbadanych dlaWirtualnemedia.pl przez AGB Nielsen Media Research, tylko trzy mająw swoim profilu przewagę mężczyzn. Czym charakteryzują się widzowie"M jak miłość", "Na Wspólnej" czy "Świata według Kiepskich"?

Kamil Sokołowski
Kamil Sokołowski
Udostępnij artykuł:

Widownia polskich seriali jest wyraźnie sfeminizowana. Mężczyźnistanowią ponad 50 proc. widzów produkcji takich jak "Włatcy móch","Świat według Kiepskich", oraz "Skazany na śmierć". Najmniejmężczyzn jest wśród widzów "Na Wspólnej", "Barw szczęścia", "Samegożycia" i "Mody na sukces" ( 33 - 29 proc.). Najwięcej produkcjibliskich płci brzydkiej emituje Polsat, najmniej zaś TVN.

Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania, znaczna część widzówserialowych produkcji żyje na wsi (aż 45,7 proc. widzów "Barwszczęścia" 44,79 proc. widzów "Bulionerów"). W pierwszej dziesiątcetabelki znalazły się jeszcze cztery produkcje emitowane przezPolsat ("Skazany na śmierć", "Świat według Kiepskich" , "Daleko odnoszy" oraz "I kto tu rządzi") i trzy przez TVP ("Ranczo","Plebania" i "Zagubieni").

W największych miastach królują produkcje emitowane przez TVN.Osoby zamieszkujące w ośrodkach, które mają ponad 200 tys.mieszkańców stanowią aż 32,95 proc. widzów "Twarzą w twarz" i 30,76proc "Niani". Wśród produkcji emitowanych przez Polsat najwyższąpozycję w tabeli mają "Kości" (23 proc.), a przez TVP -"Złotopolscy" (22,16 proc.).

Największy procent widzów serialowych produkcji mieszka wwojewództwie mazowieckim i śląskim. Na Mazowszu popularniejsze są:"Klan","Plebania","M jak miłość","Barwy szczęścia", "Pierwszamiłość", "Na dobre i na złe", "Włatcy Móch", "Ranczo","Złotopolscy","Trzeci oficer" oraz "Zagubieni". Na Śląsku: "SamoŻycie", "Detektywi", "W11", "Na Wspólnej", "BrzydUla", "Tylkomiłość", "Teraz albo nigdy!", "Twarzą w twarz", "Agentki", "Światwedług Kiepskich", "Rodzina Zastępcza", "Daleko od noszy","Niania", "I kto tu rządzi", "CSI" i "Skazany na śmierć".

Największy procent widzów z wykształceniem podstawowym mająseriale "Świat według Kiepskich" (54,86 proc.), "W-11- wydziałśledczy" (54,22 proc.) i "Samo życie" (54,14 proc.).

Widzowie z wykształceniem wyższym stanowią z kolei wysokiprocent osób oglądających produkcje "Teraz albo nigdy!"(16,48proc.), "Londyńczycy" (14,35 proc.) i "Trzeci oficer" (14,10proc.)

Największy odsetek osób z dochodami powżej 3500 złotych mają wswoim profilu seriale "BrzydUla" (12,79 proc.), "Teraz albonigdy!"(11,59 proc.) oraz "Trzeci oficer"(11,43 proc.). Z koleinajwiększy odsetek osób z dochodami poniżej 1000 zł gromadzi "Modana sukces" (25,10 proc.).

Dane przygotowane przez AGB Nielsen Media Research na zlecenieWirtualnemedia.pl. Obejmują okres 1.01.2008 - 11.11.2008.

Kamil Sokołowski
Autor artykułu:
Kamil Sokołowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu