SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy wydawcy zamykają dostęp do bezpłatnych treści w internecie

Sześć wydawnictw prasowych i Polskie Radio zdecydowały o zamknięciu od września darmowego dostępu do należących do nich 42 serwisów internetowych. Dostęp do nich będzie możliwy jedynie w płatnym systemie sprzedaży Piano Media, m.in. w miesięcznej cenie 19,99 zł.

Do projektu dołączyły takie spółki jak Agora, Murator, Ringier Axel Springer Polska, Media Regionalne, Polskapresse, Edytor oraz Polskie Radio. Jak podano w komunikacie, uruchamiając wspólnie system Piano na naszym rynku, wchodzą oni w nurt przybierającego na znaczeniu światowego trendu sprzedawania przez wydawców swoich treści w internecie.

- Staramy się w internecie odnaleźć taki model biznesowy, który pozwoli być mniej zależnym od reklamodawców. Sądzimy, że zwłaszcza wydawcy oferujący treści o charakterze lokalnym mają szansę dostarczyć płacącym internautom oczekiwanej wartości. Najważniejsza jest dla nas lojalność czytelników. A system Piano Media pomoże zwiększać przychody bazujące na subskrybentach - mówi Marek Stankiewicz, dyrektor strategii i rozwoju produktów internetowych w Polskapresse

 - Cały proces jest prosty i efektywny dla naszych użytkowników. Jedna opłata zapewnia im dostęp do treści wielu stron różnych wydawców. Dla nas, udział w systemie Piano jest kolejnym krokiem w budowie internetowej strategii naszych tytułów prasowych. To z kolei pomoże nam nieustannie dostarczać - zarówno w sieci jak i poza nią - wysokiej jakości treści przygotowywane przez nasze zespoły redakcyjne - dodaje Michał Gwiazdowski, kierownik ds. mediów cyfrowych w Agorze.

Start Piano na polskim rynku nie oznacza, że od zaraz wszystkie treści tych wydawców będą płatne. Oni sami będą mogli wybrać, które treści wejdą w skład systemu i jakie korzyści będą z tego tytułu osiągać ich użytkownicy. Część wydawców biorących udział w projekcie zapewni użytkownikom dostęp do swoich serwisów, które po opłaceniu będą wolne od jakichkolwiek reklam, inni natomiast dawać będą możliwość zapoznania się z treściami zanim będą one dostępne dla ogółu użytkowników. Niektórzy z kolei zdecydowali się przygotowywać ekskluzywne treści, które osiągalne będą wyłącznie poprzez platformę Piano.

Uruchomienie płatnych sekcji na wszystkich 42 serwisach wchodzących w skład projektu Piano przebiegać będzie etapami. Na początku, obecność Piano na stronach wydawców będzie widoczna tylko w postaci cienkiego paska logowania Piano na górze każdego z serwisów. Następnie, w sierpniu, uruchomiony zostanie darmowy program testowy, zaś od 6 września br. system subskrypcyjny będzie już w pełni funkcjonował. Dostęp do serwisów na tydzień kosztować będzie 9,90 zł, na miesiąc  - 19,90 zł, a na rok 199 zł.

Polska jest trzecim krajem, w którym Piano w ciągu ostatnich 14 miesięcy uruchomiło jednolity system dostępu do kontentu produkowanego przez krajowe media. Jest to największy jak dotąd rynek, z 38 milionami mieszkańców i ponad 19 milionami użytkowników. - Polska pozwala nam pokazać, jak dobrze działa nasz system na dużych rynkach - mówi Tomas Bella, prezes Piano. Firma jest już w trakcie negocjacji z wydawcami na kilku kontynentach, a do końca 2012 roku zamierza uruchomić swoją platformę w kolejnym kraju.


 
Serwisy wchodzące w skład platformy Piano w Polsce:
Agora: wyborcza.pl, poradnikdomowy.pl, czterykaty.pl, ladnydom.pl, e-ogrody.pl, magazyn-kuchnia.pl, logo24.pl
Murator: se.pl, gwizdek24.se.pl, superauto24.se.pl, muartordom.pl, poradnikzdrowie.pl, urzadzamy.pl, dlarodzinki.pl, mowimyjak.pl, wymarzonyogrod.pl, archirama.pl, muratorplus.pl
Polskapresse: polskatimes.pl, dziennikzachodni.pl, kurierlubelski.pl, gazetawroclawska.pl, gazetakrakowska.pl, dzienniklodzki.pl, gloswielkopolski.pl, dziennikbaltycki.pl
Media Regionalne: echodnia.eu, dziennikwschodni.pl, wspolczesna.pl, poranny.pl, gazetalubuska.pl, nto.pl, pomorska.pl, gs24.pl, gk24.pl, gp24.pl, nowiny24.pl, to.com.pl

Edytor: gazetaolsztynska.pl, wm.pl
Ringier Axel Springer Polska: forbes.pl
Polskie Radio: polskieradio.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polscy wydawcy zamykają dostęp do bezpłatnych treści w internecie

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
szykuje się katastrofa roku
odpowiedź
User
toja
To będzie jak nic strzał w stopę...Przy możliwościach jakie daje internet informacji można szukać na stronach min. anglojęzycznych, a jak ktoś nie mówi w języku obcym to sobie przetłumaczy używając translatora. Nie wspomnę już o aplikacjach na smartfony. Jednak może dzięki tej akcji wzrośnie sprzedaż magazynów drukowanych, wszak jak się płaci to przecież chce się mieć.
odpowiedź
User
wojtek
Bardzo dobrze, ludzie wreszcie przestana czytać bzdury i półprawdy objawione.
odpowiedź
User
wtopa
to z reklam, które najskuteczniej zniechęcają do przeglądania niektórych serwisów, już są zbyt małe przychody? ja powoli wracam do gazet i czasopism.
odpowiedź
User
account
Muszą czegoś spróbować, bo długo już nie pociągną na tym samym systemie. A jak to zweryfikują realia rynkowe to zobaczymy :)
odpowiedź