Polska będzie liderem przychodów z subskrypcji VOD. Rynek telewizji przez internet we wschodniej Europie potroi się do 2025 roku

Przychody z seriali i filmów z subskrypcji telewizji przez internet w Europie Wschodniej osiągną 3,58 mld dolarów w 2025 roku. Liczba ta wzrośnie prawie trzykrotnie w porównaniu do 1,41 mld dolarów w 2019 roku. Rosja wygeneruje 40 proc. tej sumy, a Polska 27 proc.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z nowego raportu Digital TV Research, przychody z seriali i filmów OTT TV (telewizja przez internet) dla 22 krajów Europy Wschodniej osiągną 3,58 mld dolarów w 2025 roku. Liczba ta wzrośnie prawie trzykrotnie w porównaniu do 1,41 mld dolarów w 2019 roku. Rosja wygeneruje 40 proc. tej sumy, a Polska 27 proc.

grafika

Przychody SVOD (z ang. subscription video on demand) będą największym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju regionu Europy Wschodniej. Przewiduje się, że do 2025 r. segment ten osiągnie 2,05 mld dolarów, co stanowi 57 proc. całkowitych przychodów OTT. To wzrost o 54 proc. w porównaniu do wartości z 2019 r. (766 milionów dolarów) - wynika z nowego raportu Digital TV Research.  

Do połowy tej dekady Rosja będzie największym rynkiem, ale nie dominującym, z przychodami sięgającymi 610 milionów dolarów (30 proc.). Polska zabierze 34 proc. rynku o wartości 687 mln dolarów. To spadek w porównaniu z łącznym udziałem tego duetu w 2019 r. (74 proc.). Raport wskazuje, że pozostałe państwa w regionie będą nadal odnotowywać wzrost.

Polska liderem przychodów SVOD

- Polska pozostanie liderem przychodów SVOD, chociaż ma znacznie mniejszą populację niż Rosja. Rosyjscy operatorzy pobierają mniej niż polscy, chociaż mają więcej subskrypcji SVOD - powiedział Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.

Drugi co do wielkości segment na rynku - AVOD (serwisy z bezpłatnymi programami telewizyjnymi z reklamami) - ma wzrosnąć z 383 milionów dolarów w 2019 r. do 1,02 miliarda dolarów w 2025 r.

Analiza dotyczy 22 krajów Europy Wschodniej: Albanii, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chorwacji, Cypru, Czarnogóry, Czech, Estonii, Grecji, Litwy, Łotwy, Macedonii, Mołdawii, Polski, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Ukrainy, Węgier.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały