SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Roberta Lewandowskiego rozpoznaje 90 proc. Polaków, Boniek i Nawałka popularniejsi od pozostałych piłkarzy

Najbardziej rozpoznawalnym polskim piłkarzem jest Robert Lewandowski. Tuż za nim plasują się Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej i Adam Nawałka, selekcjoner polskiej kadry piłkarskiej - wynika z badania zrealizowanego przez Havas Sports&Entertainment.

fot. polsatArticle

Robert Lewandowski i Kuba Błaszczykowski to piłkarze, których respondenci wskazywali najczęściej odpowiadając na pytania, z którym z piłkarzy umówiliby najlepszą koleżankę oraz komu powierzyliby opiekę nad dzieckiem.

Wigilijną kolację ankietowani najchętniej zjedliby w towarzystwie Kuby Błaszczykowskiego, ale o organizację wieczoru kawalerskiego woleliby poprosić Roberta Lewandowskiego lub Grzegorza Krychowiaka. Wodzem naczelnym naszej kadry jest selekcjoner Adam Nawałka i to on według badanych miałby największe szanse w teleturnieju „Milionerzy” w TVN. Wizerunek wojownika ma natomiast Kuba Błaszczykowski i to on zdaniem respondentów najlepiej poradziłby sobie w wojsku.

Badanie Havas Sports&Entertainment wskazuje, że popularność polskich reprezentantów i ich kompetencje boiskowe nie przekładają się jednak na zaufanie Polaków we wszystkich sferach. Dwie trzecie badanych nie zagłosowałoby na żadnego z naszych piłkarzy w wyborach prezydenckich. Aż 86 proc. badanych wątpi również w ich zmysł estetyczny i żadnemu nie powierzyłby zaprojektowania domu.

- Zastanawiające jest, że na każde z pytań jedną z najpopularniejszych odpowiedzi było ‘żaden’. To pokazuje, że Polacy jednak nie znają zbyt dobrze reprezentantów, w większości nie kojarzą ich cech indywidualnych. Stąd mamy do czynienia z efektem gwiazdora i wymienianiem Roberta Lewandowskiego i Kuby Błaszczykowskiego przy każdym pytaniu. Choć widać też, że wśród piłkarzy wyrazistymi postaciami są Grzegorz Krychowiak czy Arkadiusz Milik - komentuje Aleksandra Marciniak, szefowa Havas Sports & Entertainment.

Wśród osób związanych z kadrą Polski najpopularniejszy jest Robert Lewandowski – jego rozpoznawalności wynosi 90 proc. Jednak następni na liście (w kategoriach: „najbardziej kojarzeni z twarzy” oraz „najbardziej kojarzeni z nazwiska”) są… prezes PZPN Zbigniew Boniek oraz selekcjoner Adam Nawałka. Dopiero za nimi uplasowali się kolejni piłkarze: Kuba Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny.

Poza tym Zbigniew Boniek pod względem rozpoznawalności depcze Lewandowskiemu po piętach (odpowiednio: 90 i 86 proc. w kategorii „najbardziej kojarzeni z twarzy” oraz 89 i 83 proc. w kategorii „najbardziej kojarzeni z nazwiska”). Jeśli chodzi o piłkarzy, których znamy z twarzy, to za wspomnianą piątką plasuje się Kamil Glik. Ale wśród tych kojarzonych z nazwiska dystansuje go Michał Pazdan - Glik w tej klasyfikacji jest jeszcze za Krychowiakiem i Fabiańskim.

W przypadku Roberta Lewandowskiego popularność i sympatia idą w parze – badani wskazują go również jako tego, którego najbardziej lubią (44 proc.). Dalej są Błaszczykowski, Boniek i Nawałka, a pierwszą piątkę zamyka Łukasz Fabiański, wskazywany przez jedną czwartą respondentów. Tego ostatniego nie było w czołówce najbardziej rozpoznawalnych piłkarzy, co oznacza, że ci, którzy go kojarzą, zwykle darzą go sympatią. Najmniejszą sympatię kibiców biorąc pod uwagę trzon naszej kadry budzą Sławomir Peszko i Wojciech Szczęsny (po 16 proc.).

Respondenci zapytani o to, których piłkarzy kojarzą z reklam w znaczącej większości wskazali Roberta Lewandowskiego (85 proc. wskazań).

Co drugi badany pamięta ze spotów Kubę Błaszczykowskiego. Natomiast nikogo z polskiej kadry Polacy nie wskazują jako tego, którego częściej chcieliby widzieć w reklamach – odpowiedź „żadnego” wskazało ponad 2/3 respondentów (68 proc.). Jedynie co piąty Polak chętnie jeszcze częściej widziałby w reklamach Roberta Lewandowskiego, zaś 37 proc. przyznaje, że tej aktywności już teraz jest za dużo.

Lewandowski zdaniem badanych najbardziej pasuje do reklam odzieży i samochodów. Odzież według respondentów powinni reklamować także Grzegorz Krychowiak i Sławomir Peszko, zaś samochody – Wojciech Szczęsny i Łukasz Piszczek. Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski i Kamil Grosicki sprawdziliby się w reklamach kampanii społecznych. Arkadiusza Milika ankietowani najchętniej widzieliby w reklamach produktów i usług związanych z turystyką, Kamila Glika – produktów RTV AGD, zaś Łukasza Fabiańskiego – sieci komórkowych. Michał Pazdan powinien występować w reklamach napojów energetycznych, zaś Zbigniew Boniek – być twarzą napojów alkoholowych. Z biżuterią kojarzy im się natomiast Grzegorz Krychowiak.

Badanie zostało przeprowadzone przez Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group) metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 600 osób w wieku 18+.


Mundial Rosja 2018 w Telewizji Polskiej

Mistrzostwa świata w piłce nożnej będą szeroko relacjonowane przez TVP. Mundial w Rosji zajmie w antenach otwartych. Kibice będą mogli obejrzeć łącznie 64 mecze (wszystkie w TVP1 i TVP2), a oferta programowa TVP Sport poświęcona będzie tylko temu wydarzeniu.

Telewizja Polska pokaże ok. 250 godzin; w TVP Sport – ok. 500 godzin, w TVP3 – ok. 80 godzin (nocne pasmo powtórkowe). Wszystkie 64 mecze będą transmitowane w antenach otwartych (TVP1, TVP2) – nawet w trzeciej kolejce fazy grupowej, gdy dwa mecze będą się zaczynać o tej samej porze: jeden będzie emitowany w Jedynce, drugi – w Dwójce. W kanale sportowym TVP będzie wtedy transmisja łączona.

TVP Sport zmieni się w kanał poświęcony tylko mistrzostwom świata. Od rana program „Prosto z Mundialu” – reporterzy z Rosji poinformują o tym, co dzieje się w reprezentacji Polski. Później czas na analizę meczów z poprzedniego dnia, której dokonają nasi eksperci. W paśmie popołudniowym i wieczornym sportowa antena Telewizji Polskiej będzie transmitowała mecze wzbogacone analizami w studiu i relacjami reporterów. Na koniec dnia czas na „Mundialowy Wieczór”, w którym widzowie znajdą skróty ze spotkań, dokładne analizy („Matematyka futbolu”), komentarze Macieja Szczęsnego („Okiem cenzora”), relacje z Mundialu („Pozdrowienia z Rosji”) i tematykę life style’ową dotyczącą choćby fryzur i tatuaży zawodników („Stylówka z dnia”).

W antenach otwartych znajdą się także programy podsumowujące i zapowiadające poszczególne etapy mistrzostw. Spotkania będą wzbogacone rozmowami w studiu. Wśród prowadzących znajdą się: Przemysław Babiarz, Maciej Kurzajewski, Piotr Sobczyński, Maciej Jabłoński i Piotr Dębowski. Studia na stadionach przy meczach reprezentacji Polski poprowadzą: Jacek Kurowski i Rafał Patyra. Reporterami w Rosji będą: Szymon Borczuch, Mariusz Jankowski, Marcin Wojtasik, Maciej Barszczak, Oswald Rodrigo-Pereira i Sylwia Dekiert. Wśród ekspertów w studiu znajdą się: Jerzy Dudek, Sebastian Mila, Tomasz Frankowski, Tomasz Kłos, Jacek Krzynówek, Adrian Mierzejewski, Grzegorz Rasiak, Maciej Szczęsny, Jan Tomaszewski, Adam Matysek, Wojciech Kowalewski, Arkadiusz Onyszko, Marek Jóźwiak, Tomasz Rząsa, Jacek Krzynówek, Paweł Kryszałowicz, Paweł Golański, Marcin Komorowski, Włodzimierz Lubański, Jerzy Engel, Paweł Janas, Andrzej Strejlau, Rafał Ulatowski, Michał Listkiewicz i Rafał Rostkowski.

Telewizja Polska wyśle do Rosji swoją ekipę. Znajdą się w niej Dariusz Szpakowski, Jacek Laskowski, Maciej Iwański i Tomasz Jasina. Spotkania będą także komentować: Jacek Jońca, Sławomir Kwiatkowski, Hubert Bugaj, Szymon Borczuch i Aleksander Roj. Towarzyszyć im będą eksperci najwyższej klasy: Radosław Gilewicz (były reprezentant Polski, od kilkunastu lat ekspert telewizyjny), Andrzej Juskowiak (król strzelców igrzysk w Barcelonie, wielokrotny reprezentant Polski), Maciej Żurawski (król strzelców Ekstraklasy, uczestnik Mundialu 2002 i 2006), Kamil Kosowski (wielokrotny reprezentant Polski), Marcin Żewłakow (były reprezentant Polski, od sześciu lat związany z TVP jako jej stały ekspert), Mirosław Trzeciak (były reprezentant Polski) i Robert Podoliński (trener).

Mecz otwarcia (14 lipca: Rosja – Arabia Saudyjska) skomentują: Jacek Laskowski i Radosław Gilewicz; spotkania naszej kadry w fazie grupowej: Dariusz Szpakowski i Radosław Gilewicz (19 czerwca: Polska – Senegal), Jacek Laskowski i Andrzej Juskowiak (24 czerwca: Polska – Kolumbia) oraz Jacek Laskowski z Radosławem Gilewiczem (28 czerwca: Polska – Japonia). Finał będą komentować: Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak. Na sport.tvp.pl będzie dostępny także komentarz alternatywny z trzech meczów reprezentacji Polski i finału – spotkania zrelacjonują: znany streamer Piotr „Izak” Skowyrski i Maciej Iwański.

Mundial będzie obecny w internecie: powstał dedykowany serwis na stronie sport.tvp.pl, w którym będzie można obejrzeć wszystkie transmisje, skróty, gole oraz sporne sytuacje. W serwisie znajdą się niezbędne informacje: newsy, plan transmisji, statystyki oraz mnóstwo materiałów wideo: wywiady, materiały reporterskie, konferencje oraz wideoblogi komentatorów i ekspertów TVP. Będą kulisy mistrzostw, relacje live z naszymi ekspertami, Rafał Rostkowski oceni sporne sytuacje specjalnie dla internautów. Jednym z reporterów będzie Sebastian Mila, z którym będzie możliwa interakcja przez social media. Wszystkie newsy i materiały wideo będą dostępne także w aplikacji TVP Sport. A dla tych, którzy chcą się wcielić w rolę selekcjonera, TVP Sport przygotowała grę „Menedżer Mundialu”. Będzie można stworzyć swój „Dream Team” i wygrać atrakcyjne nagrody.

Mundial potrwa od 14 czerwca do 15 lipca br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Roberta Lewandowskiego rozpoznaje 90 proc. Polaków, Boniek i Nawałka popularniejsi od pozostałych piłkarzy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lojza
No przepraszam, ale Peszko to raczej z czym innym się kojarzy szczególnie...
odpowiedź