SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska Press pracuje nad nowym portalem horyzontalnym, chce go uruchomić jesienią

Polska Press Grupa pracuje nad nowym portalem horyzontalnym. - Oparty będzie również o wiadomości lokalne i regionalne - zapowiada Małgorzata Skorwider, członek zarządu wydawcy. Portal - jak ustaliliśmy - wystartuje jesienią. - Jesteśmy na ostatniej prostej. Nasza obecność na rynku w nowej roli wywoła spore zamieszanie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Polska Press.

O tym, że Polska Press Grupa szykuje swój nowy, horyzontalny portal, spekulowano już jesienią ub. roku, gdy do Polska Press dołączył Sławomir Cedzyński. Grupa jednak nigdy oficjalnie tego nie skomentowała (poza niewielką wzmianką w sprawozdaniu finansowym za 2021 rok).

W czwartek wydawca po raz pierwszy przyznał, że trwają prace nad nowym projektem i są już mocno zaawansowane. Portal ujrzy światło dzienne jesienią - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.

- Wprowadzimy na rynek nową jakość, która dostarczy odbiorcom polskiego internetu rozwiązania technologiczne i contentowe sprawiające, że korzystanie z naszego serwisu będzie intuicyjne i bardzo wygodne. Nowy portal oparty będzie nie tylko o informacje charakterystyczne dla portali horyzontalnych, ale także o wiadomości lokalne i regionalne - informuje Małgorzata Skorwider, członek zarządu Polska Press Grupy.

Prezentacja w metaverse

Czwartkowa - dość ogólna - prezentacja portalu, przygotowana przez Polska Press była ilustrowana animacją metaverse. Jej bohater - redaktor Karol - prowadzi opowieść o pracy dziennikarza, odwołując się do wartości takich, jak empatia i zaangażowanie. W ostatniej sekwencji zapowiada powstanie nowego portalu, opartego o "silne fundamenty dziennikarstwa lokalnego" puentując swoją historię słowami „Cała polska pod jednym adresem. Już wkrótce!”.

 

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Polska Press, Tomasz Przybek mówi, że projekt portalu dojrzewał w Grupie od jakiegoś już czasu. - Kiedy analizujemy parametry naszych serwisów internetowych zauważamy, że o ile zwykle jesteśmy jako pierwsi na miejscu różnych wydarzeń ważnych dla opinii publicznej, to nie przebijamy się do odbiorcy ogólnopolskiego. W regionach dominujemy na rynku. Dobrze radzimy sobie z pozycjonowaniem naszych serwisów. Jako Grupa silnych marek rośniemy pod kątem zasięgów i mamy ogromny potencjał do rozwoju - podkreśla.

W portalu nowe nazwiska. „Wywołamy spore zamieszanie”

CEO Polska Press zaznacza: częstą praktyką jest, iż „media konkurencyjne korzystają z treści portali Polska Press”. Cytują informacje, które - de facto – podawane są najszybciej przez lokalne media wydawcy. - Chcemy sami gospodarować naszym potencjałem – podkreśla Przybek.

Czy nowy serwis oznacza budowę nowej redakcji? Najprawdopodobniej - nie. -  Za nami jest już sporo pracy. Redakcje w regionach Polska Press zarządzane przez Dorotę Kanię, coraz efektywniej zarządzają treścią. Konsekwentnie realizujemy strategię obecności dziennikarskiej na poziomie nie miasta wojewódzkiego, ale powiatu. Otwieramy kolejne redakcje i oddziały. Nie tylko chcemy być blisko ludzi, ale działamy w taki sposób, aby w rzeczywistości tak było. Nowy portal będzie modelowym przykładem na siłę Grupy medialnej, w której na redakcję pracować będą wszyscy dziennikarze w całej Polsce – mówi nam prezes PPG.

Nasz rozmówca zdradza, że – choć oparty na dziennikarzach wszystkich tytułów Grupy – portal horyzontalny zgromadzi też nowe nazwiska. - Pojawią się nazwiska, które w połączeniu z obecnym składem redakcji w całym kraju pozwolą nam wypracować synergię na poziomie całej Grupy – mówi Tomasz Przybek, dodając: - Jesteśmy na ostatniej prostej. Nie mogę zdradzić daty premiery rynkowej oraz nazwy serwisu. Powiem tak – na pewno wydarzy się to jeszcze w tym roku. I spodziewamy się, że nasza obecność na rynku w nowej roli wywoła spore zamieszanie.

W Polska Press 1,8 tys. pracowników

Według danych ze sprawozdania finansowego grupy Orlen w ub.r. przychody Polska Press wyniosły 318 mln zł. Grupa Orlen podała, że od przejęcia Polska Press w marcu ub.r. wydawnictwo zapewniło jej 274 mln zł, zaznaczając, że gdyby do akwizycji doszło z początkiem stycznia, przychody całej grupy Orlen byłyby o 44 mln zł wyższe (wyniosłyby 131,385 mln zł, a nie 131,341 mln). Daje to całoroczne przychody Polska Press w wysokości ok. 318 mln zł. To zaledwie 0,2 proc. wpływów paliwowego giganta, więc w raporcie zaznaczono, że „udział Grupy Polska Press w wynikach Grupy ORLEN za 2021 rok był nieistotny”.

Rok do roku wpływy Polska Press nieznacznie wzrosły - w 2020 roku firma zanotowała 317,4 mln zł przychodów w ujęciu skonsolidowanym, a 314 mln zł w ujęciu jednostkowym (bez spółek zależnych, m.in. wydającej „Nową Trybunę Opolską” firmy Pro Media, w której Polska Press ma 53 proc. udziałów).

Na koniec ub.r. stałe zatrudnienie w Polska Press wynosiło 1 827 etatów. To 5,1 proc. łącznych kadr w grupie Orlen, które na koniec roku wynosiły 35 424 etatów, wobec 33 377 rok wcześniej.

W maju br. według wyników badania Mediapanel serwisy i aplikacje Polska Press Grupy notowały 17,2 mln RU, wyprzedzając choćby Agorę, Facebook czy ZPR Media.

Dołącz do dyskusji: Polska Press pracuje nad nowym portalem horyzontalnym, chce go uruchomić jesienią

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Nie prościej skopiować portal TVP Info i dać swoje logo? W końcu treść będzie ta sama przecież: Tusk, Tusk i Tusk.
odpowiedź
User
Pz
PiS to mistrz w marnowaniu publicznych pieniędzy.
odpowiedź
User
Teret
Wreszcie coś będzie się działo. Pierwszy raz w tej firmie mamy kogoś kto ma wizje i twardo prze do internetu.
odpowiedź