SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskapresse też zainteresowana 'Rzeczpospolitą'

Pojawiła się kolejna spółka zainteresowana kupnem od Skarbu Państwa 49 proc. udziałów w Presspublice, wydającej "Rzeczpospolitą". Jest nią Grupa Wydawnicza Polskapresse, która niedawno wprowadziła na rynek dziennik "Polska". Wcześniej swoje oferty złożyły Platforma Mediowa Point Group i Mecom - opinie ekspertów.

Polskapresse też zainteresowana 'Rzeczpospolitą'

- Polskapresse informuje, że 26.11.07 r. złożyła pismo skierowane do Ministra Skarbu Państwa - spełniającego nadzór właścicielski nad Przedsiębiorstwem Wydawniczym "Rzeczpospolita" S.A., w którym wyraziła wstępne zainteresowanie nabyciem całego pakietu udziałów, które posiada spółka Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" S.A. w spółce Presspublica - napisała w przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl, we wtorek wieczorem oświadczeniu rzeczniczka Polskapresse Magdalena Chudzikiewicz.

Przypomnijmy, że 22 listopada br. swoją ofertę zakupu państwowych udziałów w Presspublice złożyła także Platforma Mediowa Point Group, wydająca m.in."Machinę", "Film" i "Dlaczego".

- Jesteśmy w kontakcie z kilkoma funduszami inwestycyjnymi, inwestorami i wspólnie został uznany jako dobry ten pomysł złożenia oferty na zakup tych udziałów i poszerzenie zakresu naszej działalności. Możliwe, że występowalibyśmy w konsorcjum, szczegółów nie ujawniamy. Wszystko zależy od tego czy MSP zdecyduje się na sprzedaż tego pakietu - mówi Paweł Hordyński, dyrektor finansowy Platformy Mediowej Point Group.

W swojej ofercie PMPG nie zawarła jednak ceny, która chciałaby zapłacić za niemal połowę Presspubliki. Niedawno również kontrolowany przez Davida Montgomery'ego fundusz Mecom złożył propozycję zakupu reszty udziałów w spółce wydającej "Rzeczpospolitą" i "Parkiet", której jest właścicielem w 51 proc. Według "Gazety Wyborczej" oferta Mecomu opiewa na 110 mln zł.

Zapytani przez nas eksperci są sceptyczni, czy PMPG ma w ogóle szansę na zakup udziałów w Presspublice. Ich zdaniem bardziej prawdopodobne jest, że całość spółki przejmie jej brytyjski udziałowiec.

- Mecom nie ma problemów ze środkami inwestycyjnymi, wiec nie potrzebuje partnera finansowego, zwłaszcza funduszu inwestycyjnego. Prędzej partnera strategicznego czy branżowego, ale tu obecne doświadczenie PMPG i jej portfolio nie jest silnym argumentem przetargowym. - komentuje Ewa Redel, wiceprezes Edipresse.

- Bardzo bym się zdziwił, gdyby Point Group udało się nabyć udziały w Presspublice. Wydawnictwo to kojarzy się raczej z segmentem prasy rozrywkowej, młodzieżowej, a nie poważnej opiniotwórczej. Wydaje się, ze PMPG dalej powinna rozwijać się w tym kierunku, który obrała jakiś czas temu, inwestować w media o podobnej tematyce - uważa Rafał Leszczyński, analityk z CR Media Consluting.

- PMPG była zainteresowana wydaniem dziennika, ale jak pamiętam z publikacji w branżowych pismach, miało to być medium o zupełnie innym znaczeniu i funkcjonowaniu. Nie bardzo potrafię wpisać "Rzeczpospolitą" w tę wizję. Chyba, że się ona zmieniła - zastanawia się Jacek Czynajtis, wiceprezes Media Express.

Zdaniem naszych rozmówców, działanie PMPG może być nastawione jedynie na osiągnięcie efektu PR-owskiego. - Decyzja ta świadczy o wysokich ambicjach PMPG. Spółka chce być postrzegana jako poważny gracz na rynku mediów - mówi nam Leszczyński.

Ewa Redel uważa, że nawet jeśli za komunikatem nie pójdą konkretne czyny, to nie zaszkodzi on spółce podobnie jak to miało miejsce w przypadku informacji o reaktywacji Ozonu - Nie jest to wielki koncern, który prasa branżowa rozlicza z deklaracji i planów, wiec nic się nie wydarzy, jeżeli do ich realizacji nie dojdzie - a PR jest - podkreśla wiceprezes Edipresse.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskapresse też zainteresowana 'Rzeczpospolitą'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl