SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskapresse wstrzymała wydawanie kolekcji 'Ikony rocka'

Dziś z dziennikami "Polska" (Polskapresse) nie ukazała się druga płyta z kolekcji "Ikony rocka". Wydawnictwo wstrzymało dystrybucję serii, bo ma wątpliwości, czy firma, z którą współpracowało przy jej wydaniu, ma prawa do dysponowania materiałami prezentowanymi w ramach kolekcji.

Polskapresse wstrzymała wydawanie kolekcji 'Ikony rocka'

Pierwsza płyta z cyklu "Ikony rocka" dostępna była w sprzedaży razem z dziennikami "Polska" w miniony poniedziałek w cenie 10,99 zł. Na krążku znaleźć można było zapisu koncertu grupy U2, który odbył się w 2004 roku w Stanach Zjednoczonych. Po wydaniu płyty w internecie pojawiły się wpisy mówiące o złej jakości obrazu i dźwięku, który zawierała. - To chyba jakieś pirackie nagrania! (...). Szczególnie utwór "Who's Gonna Ride Your Wild Horses" - wygląda i brzmi tak, jakby to ktoś zarejestrował małą amatorską kamerą lub nawet telefonem komórkowym, a potem przekopiował na VHS - napisał na naszym forum internauta Ar2r.

Wczoraj wieczorem Polskapresse poinformowała o zawieszeniu wydawania kolekcji. - Do Polskapresse wpłynęły wiarygodne informacje, z których wynika, że nasz kontrahent, z którym nawiązaliśmy współpracę w dobrej wierze, może nie posiadać uprawnień do dysponowania utworami objętymi kolekcją "Ikony rocka", mimo wielokrotnych oświadczeń o ich posiadaniu - napisano w przesłanym nam komunikacie.

- Kierując się nadrzędną zasadą obowiązku poszanowania przepisów prawa, wydawca "Polski" nie może dopuścić, aby zagrożone były prawnie chronione interesy artystów. Tym samym, wydawanie dalszych części kolekcji nie będzie możliwe do czasu dokładnego wyjaśnienia statusu prawnego utworów objętych kolekcją - głosi dalej komunikat. Aby to wyjaśnienie nastąpiło, spółka zamierza podjąć wszelkie możliwe kroki, w tym te prawne.

Kolekcja "Ikony rocka" miała składać się docelowo z 10 płyt. Po U2 miały się ukazać koncerty m.in. Queen, Metallici, Guns'n'Roses, Erica Cpaltona i Eltona Johna. Serii towarzyszyła kampania reklamowa w stacjach radiowych i telewizyjnych, punktach sprzedaży prasy, multipleksach, supermarketach, w Metrze Warszawskim i bankomatach. Akcję przygotowała agencja Young&Rubicam, a media zapewnił dom - MediaEdge:cia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskapresse wstrzymała wydawanie kolekcji 'Ikony rocka'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl