SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie agencje PR: ile zarabiają? ilu zatrudniają? (raport)

Największe przychody wśród polskich firm public relations osiągnęła w ub.r. Partner of Promotion. Natomiast w czołówce agencji o największym zatrudnieniu znajdują się również Ciszewski PR, Hill & Knowlton Poland i Euro RSCG Sensors.

Polskie agencje PR: ile zarabiają? ilu zatrudniają? (raport)

Z analizy KMPG Audyt na zlecenie Związku Firm Public Relations wynika, że Partner of Promotion zanotowała w ub.r. przychody w wysokości 12,26 mln zł. Mimo spadku wpływów o 33 proc. w skali roku agencja utrzymała pierwsze miejsce w rankingu.

Przychody ze sprzedaży usług PR przekraczające 10 mln zł osiągnęły też cztery inne agencje, z których każda zanotowała pod tym względem wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Ogółem najbardziej przychody zwiększyły się w przypadku agencji Profile, która zarobiła w ub.r. ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej. Natomiast przychody NBS Communications i Magnifico zwiększyły się po ponad 100 proc.

Oprócz Partner of Promotion duże spadki wpływów ze sprzedaży usług PR zanotowały też Primum PR (o 41 proc.), Lighthouse Consultants (o 27 proc.) i Alert Media Communications (o 26 proc.).

Przychody polskich agencji PR
  Przychody w 2010 r. Przychody w 2009 r.
ze sprzedaży ze sprzedaży PR ze sprzedaży ze sprzedaży PR
Partner of Promotion 12 257 493 zł 12 257 493 zł 18 196 357 zł 18 196 357 zł
Euro RSCG Sensors 11 696 000 zł 11 696 000 zł 9 248 000 zł 9 248 000 zł
Profile 11 035 000 zł 11 035 000 zł 3 279 000 zł 3 279 000 zł
Ciszewski PR (Grupa) 10 977 604 zł 10 977 604 zł 6 027 919 zł 6 027 919 zł
Hill & Knowlton Poland 10 858 287 zł 10 858 287 zł 9 037 892 zł 9 037 892 zł
Multi Communications 10 005 830 zł 9 754 498 zł 8 281 443 zł 8 239 023 zł
NBS Communications 8 800 000 zł 8 800 000 zł 3 600 000 zł 3 600 000 zł
On Board PR 8 513 823 zł 8 513 823 zł 8 256 247 zł 8 256 247 zł
ComPress 7 931 113 zł 7 931 113 zł 8 206 912 zł 8 206 912 zł
Weber Shandwick 6 664 000 zł 6 664 000 zł 7 044 000 zł 7 044 000 zł
Twenty Four Seven PR 6 458 676 zł 6 458 676 zł 5 919 432 zł 5 919 432 zł
Raczkiewicz Chenczke 5 152 114 zł 5 152 114 zł 5 060 590 zł 5 060 590 zł
Magnifico 4 798 149 zł 4 798 149 zł 2 361 420 zł 2 361 420 zł
Martis Consulting 4 905 558 zł 4 628 985 zł 4 233 715 zł 4 151 950 zł
Primum PR 4 340 736 zł 4 340 736 zł 7 319 983 zł 7 319 983 zł
Sigma International (Poland) 4 248 017 zł 4 228 419 zł 5 031 608 zł 5 015 309 zł
United PR 3 395 351 zł 3 395 351 zł 2 705 184 zł 2 705 184 zł
ITBC Communication 3 249 000 zł 3 249 000 zł 4 181 000 zł 4 181 000 zł
Lighthouse Consultants 4 795 280 zł 3 208 729 zł 4 373 124 zł 4 373 124 zł
Alert Media Communications 3 451 628 zł 3 147 629 zł 4 537 345 zł 4 246 697 zł
Telma Group Communications 2 583 418 zł 2 583 418 zł 2 076 539 zł 2 076 539 zł
Genesis PR 2 400 000 zł 2 400 000 zł 2 700 000 zł 2 700 000 zł
Monday PR 2 545 420 zł 1 815 982 zł 1 288 982 zł 963 882 zł
Eskadra Publica 1 566 986 zł 1 566 986 zł 1 233 872 zł 1 233 872 zł
Neuron 1 466 633 zł 1 466 633 zł 1 064 751 zł 1 064 751 zł
Marta Surowiec Badog 1 656 943 zł 1 124 569 zł 924 254 zł 572 369 zł
PR Time 1 012 771 zł 1 012 771 zł 944 712 zł 944 712 zł
Publink 682 410 zł 682 410 zł 756 757 zł 756 757 zł



Wśród polskich agencji PR po ponad 50 pracowników zatrudniają obecnie Ciszewski PR, Partner of Promotion i Hill & Knowlton Poland. Natomiast najwięcej osób etatowo pracuje w Partner of Promotion (41) i Euro RSCG Sensors (40). W ub.r. po minimum 10 nowych osób zatrudniły Hill & Knowlton Poland, Ciszewski PR, Fleishman-Hillard i Magnifico.

Zatrudnienie w polskich agencjach PR (stan na IV/V 2011 r.)
  liczba pracowników etatowych liczba współpracowników ogólna liczba zatrudnionych liczba osób przyjętych w 2010 r.
Ciszewski PR (Grupa) 33 23 56 15
Partner of Promotion 41 14 55 3
Hill & Knowlton Poland 33 21 54 17
Euro RSCG Sensors 40 5 45 9
ComPress 24 16 40 3
Sigma International (Poland) 26 11 37 7
Multi Communications 29 8 37 8
Fleishman-Hillard 19 27 27 10
Profile 17 10 27 3
Martis Consulting 21 5 26 6
Alert Media Communications 24 2 26 3
On Board PR 23 1 24 9
Weber Shandwick 21 0 21 7
Twenty Four Seven PR 11 10 21 3
Genesis PR 12 7 19 6
Lighthouse Consultants 12 6 18 7
Primum PR 9 8 17 4
Marta Surowiec Badog 10 7 17 4
Magnifico 13 4 17 10
ITBC Communication 13 4 17 4
United PR 16 0 16 7
Raczkiewicz Chenczke Consultants 9 6 15 3
Monday PR 9 6 15 6
Eskadra Publica 7 8 15 5
Neuron 10 4 14 4
Telma Group Communications 8 4 12 2
NBS Communications 7 3 10 1
PR Time 5 3 8 1
Publink 6 0 6 0

Analizę finansów i zatrudnienia w polskich agencjach PR na zlecenie Związku Firm Public Relations przeprowadziła firma KMPG Audyt na podstawie deklaracji PIT, CIT lub bilansu zysków i strat oraz deklaracji ZUS. W zestawieniu finansowym brakuje danych z agencji Fleishman-Hillard, Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group, a w zestawieniu zatrudnienia - z Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group. Danych dotyczących finansów i zatrudnienia w firmach Marta Surowiec Badog i Monday PR nie można zweryfikować ze względu na ich formę prawną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie agencje PR: ile zarabiają? ilu zatrudniają? (raport)

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
pytanie jest inne - ile płacą? jakie są zarobki? dlaczego tak mało? nikt już nie przyjdzie do pracy za 5 tys brutto i bedzie klikał 8 godzin, czas ujawnić wyzysk w pr!
8 8
odpowiedź
User
Arr
Szkoda, że nie napisali ile było rozwiązań umów... Roszada 100% w niektórych.
8 8
odpowiedź
User
walter
śmieszne te dane
8 8
odpowiedź
User
PRmen
Wystarczy zwrócić uwagę na liczbę współpracowników w niektórych firmach , ta branża stoi stażystami ... którym płaci się grosze lub zero ...zero... jak w reklamie ;))).
8 8
odpowiedź
User
angel
prawda - "branża stoi stażystami" i umowami o dzieło! zero szacunku dla pracowników !
8 8
odpowiedź