Polskie Radio chce opracowania jednolitej formuły o DAB+ w całej Europie

Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk-Żyła zadeklarowała, że nadawca publiczny nie zamierza wycofywać się z cyfryzacji radia. Chce jednak opracowania jednolitej formuły technologii DAB+ w całej Europie.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio chce opracowania jednolitej formuły o DAB+ w całej Europie
Barbara Stanisławczyk-Żyła, fot. akpa

Na czwartek 6 października w Krakowie zaplanowano międzynarodową konferencję na temat DAB+, podczas której poruszana będzie kwestia cyfryzacji radia w Polsce. - Przedstawimy swoje wątpliwości, ale też dostrzegamy plusy cyfryzacji. Warto o tym rozmawiać. Jeśli wspólnie się tym zajmiemy, to niezależnie od wad, projekt będzie miał szanse realizacji - mówi IAR Barbara Stanisławczyk-Żyła, prezes Polskiego Radia.

- Nie jestem zwolenniczką całkowitego wycofania się z cyfry, bo daje ona szanse zbudowania wielu kanałów na jednej częstotliwości. Mamy problem z częstotliwościami, a cyfra to możliwości nieograniczonego przekazu i tworzenia kolejnych anten - podkreśla Stanisławczyk-Żyła.

Czy to oznacza, że proces cyfryzacji Polskiego Radia będzie kontynuowany? Rzecznik prasowy Polskiego Radia Łukasz Kubiak wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że nadawca nie przewiduje kontynuacji tego procesu w obecnej formule, czyli samodzielnie.

- Potrzebna jest większa strategia na poziomie państwa, czy Europy. Temu ma służyć rozpoczęcie europejskiej debaty na zorganizowanej przez Polskie Radio konferencji - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Kubiak.

Przypomnijmy, że w kwietniu br. zarząd Polskiego Radia podjął decyzję o wstrzymaniu rozwoju procesu cyfryzacji. - Nie niszczymy tego, co zostało zbudowane, ale racjonalizujemy budżet, m.in. poprzez zmiany antenowe. Jeśli cyfryzacja nie będzie projektem państwowym to samo Polskie Radio nie jest w stanie zbudować rynku odbiorców - tłumaczyła wówczas w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Barbara Stanisławczyk-Żyła, prezes Polskiego Radia.

Warto dodać, że w okresie od października 2013 roku do końca 2015 roku na cyfryzację spółka Polskiego Radia przeznaczyła łącznie 44,45 mln zł. 67 proc. tej kwoty, czyli 29,72 mln zł stanowiły programy informacyjnego Polskiego Radia 24, muzycznego Radia Rytm oraz Polskiego Radia Dzieciom. Na koszty technologiczne przeznaczono 7,66 mln zł, zaś 7,07 mln zł wydano na promocję cyfrowego radia. Natomiast cyfryzacja anten rozgłośni regionalnych pochłonęła 8,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe