Szef rady programowej Polskiego Radia Marek Suski: "Jest kryzys, zarząd powinien być szerszy"

Zarząd Polskiego Radia może zostać wkrótce poszerzony do trzech osób. Za takim rozwiązaniem opowiada się w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Suski, szef rady programowej PR.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Szef rady programowej Polskiego Radia Marek Suski: "Jest kryzys, zarząd powinien być szerszy"
Agnieszka Kamińska, fot. Polskie Radio

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych, która może doprowadzić do zmian personalnych nie chciał jednak komentować sprawy. Dziennikarze Polskiego Radia twierdzą, że stoi murem za prezes Kamińską.

Suski: Jednoosobowy zarząd to duże przeciążenie dla jednej osoby

O spekulacje dotyczące poszerzenia zarządu spytaliśmy szefa rady programowej Polskiego Radia.

- Jednoosobowy zarząd w spółce, która ma 1,5 tysiąca pracowników, wiele stacji radiowych, nie tylko produkuje programy, ale także organizuje koncerty, jest dużym przeciążeniem dla jednej osoby. Musi się ona znać na muzyce, sztuce, koncertach, pieniądzach, marketingu i promocji. Moim zdaniem poszerzenie zarządu byłoby zasadne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl poseł PiS Marek Suski.

Próbowaliśmy uzyskać komentarz w tej sprawie szefa Rady Mediów Narodowych Krzysztofa Czabańskiego. Były poseł PiS jednak milczy. Czy na poszerzenie zarządu zgodzi się Rada Mediów Narodowych? - Tego nie wiem, ale mogłoby to wyjść na dobre spółce, która jednak przeżywa dzisiaj jakiś kryzys. Trójka przeżywa załamanie i spadek słuchalności. Gdyby w zarządzie znalazły się osoby, które znają się na promocji, finansach, tworzeniu programów, to na pewno spółka mogłaby zyskać. Musiałyby to być jednak osoby, które znają się na rzeczy. 3-osobowy zarząd nie byłby zbyt szeroki - przekonuje Suski.

Czabański wzywa rady programowe, aby nie zajmowały się sprawami kadrowymi

Rada Mediów Narodowych poinformowała członków rad programowych, że nie powinni zajmować się zatrudnianiem lub zwalnianiem poszczególnych członków zarządu. -  Odpowiedzieliśmy przewodniczącemu Czabańskiemu, że nie do jego kompetencji należy ograniczanie dyskusji. Po to są te rady programowe, żeby brali pod uwagę nasze stanowiska. Nie jest jednak powiedziane, że muszą wykorzystywać nasze wnioski. Ograniczanie dyskusji w radzie programowej jest absurdalne - tłumaczy Suski.

Wyniki Polskiego Radia za 2020 rok

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł. Według sprawozdania abonamentowego Polskie Radio uzyskało w ub.r. 278,48 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej. To o 27 proc. więcej niż w 2019 roku i zarazem rekordowo dużo w historii spółki.

Przychody Agencji Reklamy, odpowiadającej za sprzedaż oferty reklamo-sponsoringowej Polskiego Radia, poszły w dół o 33,1 proc. - z 62,72 do 41,98 mln zł. Nadawca tłumaczy ten spadek konsekwencjami epidemii. Udział Agencji Reklamy w przychodach Polskiego Radia zmalał z 19,8 do 12,1 proc. W ub.r. duży spadek słuchalności zanotowała Trójka, z którą po zamieszaniu wokół Listy Przebojów i odwołaniu Kuby Strzyczkowskiego z funkcji dyrektora pożegnała się większość wieloletnich dziennikarzy. W pierwszym kwartale br. stacja miała 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 5,3 proc. rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"