Pomorska.pl przed Dziennikzachodni.pl na czele serwisów regionalnych, mocno w górę Dziennikbaltycki.pl i Gazetakrakowska.pl (TOP20)

Wśród serwisów o tematyce regionalnej najwięcej użytkowników miały w lipcu Pomorska.pl i Dziennikzachodni.pl, najwięcej odsłon zanotowało Trojmiasto.pl, a najdłużej przeciętny użytkownik korzystał z warszawskiego działu TVN24.pl. W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły Dziennikbaltycki.pl i Gazetakrakowska.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu stronę Pomorska.pl, internetowy serwis „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polska Press) odwiedziło 3,95 mln realnych użytkowników stanowiących 14,66 proc. ogółu polskich internautów. Wykonali oni na stronie 21,97 mln odsłon i spędzili na niej średnio po dwie minuty i 49 sekund. Z kolei serwis „Dziennika Zachodniego” przy 3,14 mln użytkowników miał 21,61 mln odsłon oraz dwie minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Trojmiasto.pl mając 2,08 mln odwiedzających zanotowało 48,02 mln odsłon oraz 25 minut i 50 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika. Natomiast w warszawskiej sekcji TVN24.pl przeciętny czas korzystania wyniósł aż 31 minut i 21 sekund.

Witryna „Echa Dnia” przy 1,51 mln użytkowników zanotowała 27,67 mln odsłon, czyli więcej niż Pomorska.pl i Dziennikzachodni.pl. Natomiast po kilkanaście mln odsłon zanotowały Gazetawroclawska.pl (19,26 mln), Gazetakrakowska.pl (14,27 mln), Gazetalubuska.pl (13,07 mln), Gloswielkopolski.pl (13,04 mln), Nowiny24.pl (12,71 mln), Poranny.pl (11,96 mln), sekcja warszawska TVN24.pl (11,44 mln) oraz NTO.pl (10,55 mln).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-i-polrocze-2018-roku,7171259938363521a ##

W czołowej dwudziestce jest 12 serwisów tytułów prasowych wydawanych przez Grupę Polska Press. Ponadto w zestawieniu są sekcja warszawska serwisu „Gazety Wyborczej” i dział warszawski Gazeta.pl oparty na marce dziennika „Metrocafe.pl”, który zniknął z rynku pod koniec 2016 roku. Są też cztery sekcje regionalne dużych portali (dwa działy Onetu, po jednym TVN24.pl i Eska.pl), a także dwie witryny działające pod osobnymi markami: Wawalove.pl (należy do Wirtualnej Polski) i Trojmiasto.pl.

grafika

Osobno sklasyfikowaliśmy portal Naszemiasto.pl (Grupa Polska Press) agregujący kilkadziesiąt witryn regionalnych pod tą marką. W lipcu cały portal odwiedziło 6,61 mln internautów, którzy wykonali tam 103,07 mln odsłon, a każdy spędził średnio po 4 minuty i 58 sekund. Naszemiasto.pl miało wyższą odwiedzalność na smartfonach i tabletach niż na komputerach.

grafika

Tylko na komputerach Pomorska.pl zanotowała 1,56 mln użytkowników i 6,62 mln odsłon, a Dziennikzachodni.pl - 1,38 mln użytkowników i 6,4 mln odsłon. Z kolei Trojmiasto.pl przy 1,02 mln odwiedzających miało 21,85 mln odsłon, a Echodnia.eu odwiedziło 642,4 tys. internautów, którzy wykonali 10,99 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-tvp-w-dol-ale-przyciagaja-bardziej-niz-wp-i-facebook-zyskuja-aplikacje-mobilne-google-a-dane-gemius-pbi-z-lipca,7171261254850177a ##

W warszawskim dziale TVN24.pl przeciętny internauta spędził aż 51 minut i 22 sekundy, a na Trojmiasto.pl - 26 minut i 53 sekundy.

grafika

Większość czołowych serwisów regionalnych na smartfonach i tabletach osiągnęła zdecydowanie wyższe liczby użytkowników i odsłon niż na komputerach. Pomorska.pl w mobile’u miała w lipcu 2,71 mln odwiedzających i 15,35 mln odsłon, Dziennikzachodni.pl - 2,03 mln odwiedzających i 15,21 mln odsłon, Trojmiasto.pl - 1,31 mln użytkowników i 26,18 mln odsłon, Echodnia.eu - 945,4 tys. użytkowników i 16,68 mln odsłon, a Gazetawroclawska.pl - 1,31 mln użytkowników i 11,85 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-lokalnych-i-polrocze-2018-tygodnik-zamojski,7171255489263233a ##

Natomiast wyraźnie krótszy niż w internecie stacjonarnym był średni czas korzystania z serwisów. Na Trojmiasto.pl użytkownik spędził przeciętnie 19 minut i 56 sekund, a w dziale warszawskim TVN24.pl - 18 minut i 6 sekund.

grafika

W skali roku zasięg Pomorska.pl wzrósł ponad dwukrotnie - o 7,94 pkt proc., czyli 118,1 proc. Jednocześnie liczba odsłon strony zwiększyła się o 9,48 mln odsłon (75,9 proc. w górę), a średni czas korzystania przez użytkownika zmalał o minutę (a więc 26,2 proc.).

Dziennikzachodni.pl zyskał 4,71 pkt proc. zasięgu, 9,52 mln odsłon oraz 16 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 67,5, 78,8 i 10,3 proc. w górę), Dziennikbaltycki.pl - 5,39 pkt proc. zasięgu, 6,14 mln odsłon (155,3 i 154,3 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o 6 sekund (czyli 4,8 proc.), natomiast Gazetakrakowska.pl - 3,26 pkt proc. zasięgu i 6,95 mln odsłon (89,1 i 94,9 proc. w górę).

Znaczące wzrosty odwiedzalności osiągnęła też zdecydowana większość pozostałych witryn z zestawienia.

Za to Trojmiasto.pl zanotowało spadki o 1,19 pkt proc. zasięgu i 2,29 mln odsłon (czyli 13,4 i 4,5 proc.), przy wydłużeniu się średniego czasu korzystania o dwie minuty i 16 sekund (9,6 proc. w górę). Natomiast krakowska sekcja Onetu miała podobne wyniki jak rok wcześniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych