SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pomorze reklamuje się jako „Russian Friendly”

Województwo pomorskie rozpoczyna kampanię pod hasłem „Russian Friendly”, zachęcającą do odwiedzenia tego regionu przez Rosjan, głównie z obwodu kaliningradzkiego.

Pomorze reklamuje się jako „Russian Friendly”

W ramach kampanii „Russian Friendly” promowane na rynku rosyjskim będą konkretne obiekty handlowe i turystyczne Pomorza. Każdy z nich może otrzymać certyfikat „Russian Friendly” potwierdzający pełne przygotowanie do obsługi klientów z Rosji. W tym celu należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów (np. mieć rosyjskojęzyczny personel i taką wersję strony internetowej) opisanych w serwisie russian-friendly.org.pl.

Nabór uczestników potrwa do końca lutego. Z początkiem marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na rosyjskojęzyczną wersję russian-friendly.pl. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan.

Informacje te będą też promowane na portalu Vkonakte.ru (rosyjskim odpowiedniku Facebooka). Główna część kampanii reklamowej zacznie się w największych mediach kaliningradzkich 1 marca.

Przez ostatni tydzień w portalu kaliningrad.ru trwała już kampania teaserowa zapowiadająca projekt. Na stronie pojawił się banner z pytaniem: „Czy wiecie, jakie miejsce na świecie jest najbardziej Russian Friendly?”.


Akcja jest odpowiedzią na przepisy o Małym Ruchu Granicznym (MRG), w efekcie których mocno wzrosła w ostatnim czasie liczba Rosjan z obwodu kaliningradzkiego odwiedzających Polskę, a zwłaszcza Pomorze. Pomysłodawcą projektu jest Fundacja „Polska Friendly”, która też zajmuje się jego realizacją, przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce.

- Po wprowadzeniu Małego Ruchu Granicznego Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z  bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych - opisuje Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców  i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i „opakować” ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim - zapowiada.

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego o współpracy przy projekcie „Russian Friendly”. Od lewej: Artiom Bologov, prezes mniejszości rosyjskiej w Polsce, Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura PROT, i Maciej Rytczak, prezes Fundacji „Polska Friendly”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pomorze reklamuje się jako „Russian Friendly”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Zawsze było i działało Towarzystwo Przyjaźni Polsko -Rosyjskiej przy ul.Długiej w Gdańsku; - to są miłe dobrosąsiedzkie Tradycje Kulturowe! Pozdrawiam serdecznie :)
10 11
odpowiedź
User
Bruce
Fajne.
10 11
odpowiedź
User
Halina
Stosunki polsko-rosyjskie to bardzo złożone i delikatne zagadnienie. Boję się, że zwłaszcza nazwa tej akcji będzie stanowić przyczynek do zachowań ksenofobicznych i rasistowskich.
11 10
odpowiedź
User
Jurek
Promocja w Rosji wymaga wyczucia, finezji i znajomości tamtejszych realiów. Toporne i budzące dwuznacznie tam odbierane skojarzenia hasło "russian friendly", może wywołać skutek odwrotny od zamierzonego!
11 10
odpowiedź