SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad połowa słuchaczy Trójki ma wykształcenie wyższe (profil słuchacza)

Program III Polskiego Radia słucha najwięcej osób w wieku od 40 do 59 lat, mieszkańców dużych miast, osób z wykształceniem wyższym oraz mających wysokie dochody - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. polskie radio Article

Średni udział mężczyzn wśród słuchaczy radiowej Trójki w okresie od sierpnia do października 2017 roku wyniósł 59,3 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Kobiety stanowią pozostałe 40,7 proc. osób słuchających tę stację.

Programu 3 Polskiego Radia zdecydowanie najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 40 do 59 lat, której udział w całkowitej liczbie słuchaczy tej stacji wynosi 44,6 proc. Kolejne 27,8 proc. przypada na grupę wiekową 25-39. Z kolei w grupie 60-75 lat jest to 19,9 proc., a w grupie 15-24 - 7,7 proc.

Stację tę zdecydowanie najchętniej wybierają osoby z wykształceniem wyższym (52,7 proc.; wskaźnik AFF - aż 219). 31,4 proc. osób ma wykształcenie średnie, 8,6 proc. - zasadnicze zawodowe i 7,3 proc. - podstawowe.

Największy udział słuchaczy PR3 to mieszkańcy miast mających od 20 do 99 tys. mieszkańców - wynosi on 26,1 proc. Z kolei pod względem AFF najwyższe wartości stacja ta ma w miastach od 200 do 499 tys. mieszkańców i powyżej 500 tys. mieszkańców - odpowiednio 133 i 131.

Z kolei udział osób słuchających tę stację, których miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 65,8 proc. (34,2 proc. to słuchacze z dochodami przekraczającymi 2000 zł).

Średni udział Trójki w całej populacji w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 6,5 proc.

Affinity index - wskaźnik porównujący w radiu liczbę słuchaczy w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. słuchalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższa liczba słuchaczy w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Słuchalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy słuchalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad połowa słuchaczy Trójki ma wykształcenie wyższe (profil słuchacza)

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ed
możełkowy lemingrad?
26 34
odpowiedź
User
zwiadowca
Jak tak dalej pójdzie Trójka zniknie... Nadzieję daje mi tylko to, że skoro udało się ją podnieść po komercjalizacyjnej zapaści z przełomu wieków, to i po dojnej zmianie się to uda. Pewien mój przyjaciel głosował na PiS (jego prawo, demokracja w końcu), niedawno stwierdził, że po zmianach w Trójce więcej tego nie zrobi.
44 17
odpowiedź
User
75thecrow
Trójki słuchałem od dziecka praktycznie 24 godz na dobę teraz włączam tylko na wybrane audycje muzyczne bo normalnie nie da jej się słuchać wywalili najlepszych redaktorów, ostała się nielicznych garstka, a reszta to żenada wyznawcy dobrej zmiany żal
43 21
odpowiedź
User
marcin
dojna "dobra zmiana" -to dobre
23 16
odpowiedź
User
Gość
Po spadku sluchalnosci widać, że osoby wykształcone nie dają sobie tak łatwo sprzedawać tej taniej propagandy serwowanej przez PiS.
38 16
odpowiedź