SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo

W czerwcu br. 20 czołowych grup serwisów zanotowało 1,5 mld krajowych odsłon mobilnych, mniej więcej tyle samo co miesiąc wcześniej. Duży wzrost zanotowały strony Grupy WP, a spore spadki - serwisy Onetu i RASP oraz Allegro i GG. Treści audio i wideo największy ruch generują na stronach Onetu i RASP oraz Interii.

W I połowie br. czołowe polskie serwisy nie notowały już z miesiąca na miesiąc wzrostów krajowych odsłon mobilnych. Według Megapanelu PBI/Gemius, w styczniu br. 20 największych grup stron miało 1,62 mld takich odsłon, w lutym - 1,47 mld, w marcu - 1,66 mld, w kwietniu - 1,44 mld, w maju - 1,51 mld, natomiast w czerwcu - 1,52 mld.

Dla porównania, w sierpniu ub.r. było to miliard odsłon, w październiku - 1,13 mld, a w grudniu - 1,33 mld.

W czerwcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 458,3 mln krajowych odsłon mobilnych (według nowej definicji), o 34,6 mln więcej niż odsłon według poprzedniej definicji w maju. Strony Allegro i GG, które też przeszły ze starej na nową definicję odsłony, zanotowały spadek o 9,6 mln odsłon, a witryny Onetu i RASP - o 19,9 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Wirtualna Polska**

14 749 267

458 315 826

11,54%

2

Grupa Onet - RASP

15 458 325

345 208 831

13,66%

3

Grupa Allegro - GG**

15 613 701

170 461 371

4,88%

4

Grupa Gazeta.pl

12 855 906

127 936 411

16,42%

5

Grupa Interia.pl

12 549 794

123 429 139

12,89%

6

Grupa Fotka.pl

1 832 283

57 369 769

19,03%

7

ulub.pl

1 753 336

41 204 739

39,37%

8

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 774 551

32 601 575

13,36%

9

Grupa Demotywatory.pl

4 292 909

26 040 599

7,66%

10

Grupa TVN**

5 161 723

22 575 987

16,50%

11

photoblog.pl

918 217

15 770 934

24,30%

12

filmweb.pl

4 248 339

15 464 531

8,18%

13

Grupa Murator - Time**

7 715 929

14 142 210

16,37%

14

sportowefakty.pl

767 703

13 358 633

24,83%

15

Grupa Edipresse.pl

4 991 677

11 843 400

18,04%

16

trojmiasto.pl

1 268 293

9 950 283

20,65%

17

besty.pl

1 109 409

8 623 077

17,01%

18

Grupa Marquard Media

1 001 810

8 214 648

27,07%

19

cda.pl

3 876 074

6 911 686

8,31%

20

Grupa Ceneo.pl

5 587 370

6 656 874

11,63%

**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony


Z kolei 20 czołowych serwisów w styczniu br. zanotowało 1,33 mld krajowych odsłon mobilnych, w lutym - 1,22 mld, w marcu - 1,39 mld, w kwietniu - 1,17 mld, w maju - 1,23 mld, a w czerwcu - 1,24 mld.

W sierpniu ub.r. miały 829,4 mln odsłon, w październiku - 932,6 mln, a w grudniu - 1,09 mld.

Onet.pl w czerwcu br. miał o 16,1 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż miesiąc wcześniej, a Allegro.pl - o 12,2 mln. Z kolei WP.pl zyskała 14,5 mln odsłon.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

13 765 563

297 136 380

13,42%

2

wp.pl**

11 748 398

272 833 349

10,84%

3

allegro.pl

12 409 306

98 645 156

4,50%

4

interia.pl

7 465 457

88 068 730

13,98%

5

pudelek.pl**

2 439 081

62 916 370

27,21%

6

gazeta.pl

10 201 553

61 811 778

14,83%

7

o2.pl**

3 739 761

55 874 185

9,89%

8

fotka.pl

681 412

55 719 631

19,78%

9

ulub.pl

1 753 336

41 204 739

39,37%

10

olx.pl

6 988 994

38 589 247

4,20%

11

sport.pl

2 799 749

23 934 938

26,78%

12

otomoto.pl

4 311 646

21 046 809

9,57%

13

nocoty.pl

3 138 311

20 764 841

11,41%

14

tvn24.pl

3 674 891

19 462 657

20,42%

15

photoblog.pl

918 217

15 770 934

24,30%

16

filmweb.pl

4 248 339

15 464 531

8,18%

17

plotek.pl

1 649 353

14 930 865

20,57%

18

sportowefakty.pl

767 703

13 358 633

24,83%

19

fakt.pl

3 525 893

13 065 295

13,83%

20

demotywatory.pl

3 043 466

12 795 088

6,93%

**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony


Strony Onetu i RASP wygenerowały w czerwcu br. o 257,8 tys. mobilnych cookies krajowych mniej niż w maju, serwisy Gazeta.pl - o 165,2 tys., strony Allegro i GG - o 142,1 tys., witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - o 131,3 tys., a serwisy TVN - o 269,9 tys.

Za to witryny Grupy WP zyskały w skali miesiąca 94,5 tys. cookies, a strony Muratora i Time - 98,1 tys.


Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo poprzez urządzenia niemobilne skorzystało w czerwcu br. 5,13 mln internautów (real users), minimalnie mniej niż miesiąc wcześniej, a w serwisach Muratora i Time - 564,6 tys., o 19,7 tys. mniej niż w maju.

Z kolei witryny Grupy WP zanotowały wzrost liczby takich użytkowników o 193 tys., strony Gazeta.pl - o 80,1 tys., a serwisy Interii - o 116,1 tys.


Na stronach Interii odwiedzający korzystali z materiałów audio i wideo na urządzeniach niemobilnych przez 13,8 mln godzin, ponad dwa razy dłużej niż w przypadku serwisów Allegro i GG. Przy czym na tych drugich średni czas przypadający na użytkownika wyniósł aż 17 godzin i 24:35 minuty, a na stronach Interii - 9 godzin i 51:25 minuty.

Dołącz do dyskusji: Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Josef Fritzl
I gdzie ta dominacja WP i o2?
odpowiedź
User
mikelos
Wszystkie media intensywnie rozwijają aplikacje mobilne (WP news, Onet news, Program TV od WP czy apki od Allegro/QLX). To prędzej czy później musiało wpłynąć na spadek dynamiki przyrostu odsłon na urządzeniach mobilnych. Rośnie liczba urządzeń z których korzysta przeciętny użytkownik - mamy więcej mobilnych ciastek ale to nie oznacza liniowego przyrostu konsumpcji mediów - czas nie jest z gumy :)
odpowiedź