SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W informacjach i publicystyce RadioZET.pl zasięgowo przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl (TOP10)

W kategorii informacji i publicystyki zdecydowanym liderem jest WP.pl, a na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl. RadioZET.pl w liczbie użytkowników wyprzedza Onet.pl, a Gazeta.pl wysunęła się przed SE.pl.

Article

W grudniu ub.r. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (bez treści regionalnych) odwiedziło 8,54 mln internautów, co zapewniło 30,86 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali w tej sekcji portalu 166,39 mln odsłon oraz spędzili średnio po 27 minut i 56 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Część informacyjno-publicystyczna RadioZET.pl miała 7,82 mln użytkowników, 47,08 mln odsłon oraz 12 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, natomiast analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przy 7,7 mln odwiedzających zanotowała 117,19 mln odsłon oraz 23 minuty i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Na TVN24.pl w tej kategorii 7,26 mln internautów wygenerowało 91,57 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 44 minuty i 20 sekund. W tej ostatniej statystyce portal jest zdecydowanym liderem, a poziom 20 minut oprócz WP.pl i Onetu przekroczyła jeszcze Interia (20 minut i 9 sekund).

Dział Gazeta.pl (Agora) z informacjami i publicystyką zanotował 6,39 mln użytkowników, 51,24 mln odsłon oraz 10 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania. Analogiczne sekcje kolejnych czterech portali osiągnęły podobną liczbę odwiedzających. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) 4,87 mln internautów wykonało 48,44 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut, na Interii - 4,78 mln użytkowników wygenerowało 60 mln odsłon. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miał w tej kategorii 4,61 mln odwiedzających, 50,89 mln odsłon oraz 10 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, a Wyborcza.pl (Agora) - 4,58 mln użytkowników, 32,06 mln odsłon oraz 7 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W zestawieniu znalazł się też Pikio.pl (Grupa Iberion), którego część informacyjno publicystyczną odwiedziło 4,44 mln internautów, wykonując 96,7 mln odsłon oraz spędziło średnio po 19 minut i 25 sekund.

Z miesiąca na miesiąc WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował wzrost liczby użytkowników o 147,8 tys. (1,8 proc.) i odsłon o 199,7 tys. (0,1 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 27 sekund (1,6 proc.). RadioZET.pl zyskując 249,9 tys. odwiedzających (3,3 proc.) straciło 3,48 mln odsłon (6,9 proc.) i 68 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (8,5 proc.).

Część informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 368,7 tys. użytkowników (5 proc.), 7,32 mln odsłon (6,7 proc.) oraz minutę i 44 sekundy średniego czasu korzystania (7,9 proc.). Analogiczna sekcja TVN24.pl osiągnęła wzrost o 663,1 tys. odwiedzających (10 proc.) i 1,42 mln odsłon (1,6 proc.), a Gazeta.pl - o 1,3 mln użytkowników (25,5 proc.) i 8,56 mln odsłon (20,1 proc.). W pierwszym portalu przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 5 minut i 36 sekund (11,2 proc.), a w drugim - o 64 sekundy (8,8 proc.).

Dzięki dużemu wzrostowi liczby użytkowników Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl, którego sekcja z informacjami i publicystyką straciła 398,3 tys. odwiedzających (7,5 proc.) i 1,64 mln odsłon (3,3 proc.) przy niewielkim wydłużeniu się średniego czasu korzystania (o 9 sekund, czyli 1,9 proc.).

Dalsze trzy portale w tej kategorii zanotowały niewielkie zmiany odwiedzalności. Na Interia.pl ubyło 34,6 tys. użytkowników (0,7 proc.), liczba odsłon wzrosła o 1,36 mln (2,3 proc.), a średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o 64 sekundy (5,6 proc.). Fakt.pl stracił 290 tys. użytkowników (5,9 proc.) i 2,25 mln odsłon (4,2 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 18 sekund (2,9 proc.), a Wyborcza.pl zyskała 220,4 tys. odwiedzających (5 proc.), 905,1 tys. odsłon (2,9 proc.) oraz 2 sekundy średniego czasu korzystania (0,4 proc.).

Natomiast część informacyjno-publicystyczna Pikio.pl zanotowała spadek o 111,3 tys. użytkowników (2,4 proc.), 16,23 mln odsłon (14,4 proc.) oraz 3 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (15,1 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce RadioZET.pl zasięgowo przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl (TOP10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oko
Radio Zer informacje i publicystyka? Raczej clickbait i seo śmieci.
10 3
odpowiedź
User
Oko
Radio Zer - miało być Radio Zet oczywiście. Mimo złej oceny, tak bym nigdy o Zetce nie napisała.
3 5
odpowiedź
User
ZE...ro
Żeby zasłużyć sobie na szacunek (nie tylko w sieci), najpierw trzeba zrozumieć, że warto szanować to, co ma wartość. Tylko "głupek" wierzy w słupek.
3 2
odpowiedź
User
Blabla
To już nawet pikio ma teraz lepszy content niż obecne radiozet i nalezacy do radia zet portal planeta.pl piszący clickbaity i fake newsy o apokalipsach, straszeniu III wojna światowa itp...
9 3
odpowiedź