SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach

Poprawa konkurencyjności za granicą i stworzenie sprawnego systemuinformacji turystycznej - to jedne z głównych założeń strategiiturystycznej Polski na lata 2008-2015, przygotowanej przez PolskąOrganizację Turystyczną.

"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresieturystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.

Jak poinformował na piątkowej konferencji prezes POT RafałSzmytke, po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działaniazarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacjiturystycznych i branży turystycznej.

Podkreślił, że pomoże to w rozwiązaniu problemu związanego zbrakiem środków na promocję. "Mamy szansę połączyć środki napromocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dziękiczemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory" -zaznaczył prezes.

Z dokumentu wynika, że w ostatnich latach pozycja Polski namiędzynarodowym rynku turystycznym znacznie się pogorszyła, główniez powodu spadku liczby przyjazdów turystów z krajów sąsiednich (wostatnich latach największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy,Białorusi i Rosji). Udział Polski w międzynarodowych podróżachturystyczno-wypoczynkowych w Europie w 2007 r. wynosił 1,1proc.

W opinii wiceprezesa POT Bartłomieja Walasa, głównym problememPolski jest to, że ten kierunek nie jest modny. W naszym kraju jestmało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdupotencjalnych turystów.

Jego zdaniem, należy skupić się przede wszystkim na tworzeniu iwzmacnianiu wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnegodla turystów.

Prezes POT zapewnił, że podejmuje ona działania, mające na celupromocję Polski. Podkreślił, że przyczynia się do tego m.in.otwieranie ośrodków informacji turystycznej za granicą. Ostatniataka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.

Prezes powiedział, że w kwietniu br. rozpoczął się polski rok wIzraelu. Ma nadzieję, że emitowane tam spoty reklamowe pomogą wzmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym naszkraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem. "Staramy siępokazać Polskę nowoczesną, atrakcyjną" - podkreślił.

Budowę pozytywnego wizerunku Polski ma na celu również kampaniaw stacji CNN International. Dwa spoty promocyjne, emitowane naantenie CNN od 26 września do 14 grudnia, ukazują nasz kraj jakodynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.

Dołącz do dyskusji: POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl