Potężna kara dla Facebooka za nieprawidłowości w Marketplace

W czwartek Komisja Europejska ukarała Meta Pltforms na niemal 800 mln euro za nieuczciwe praktyki w serwisie handlowym Facebook Marketplace. W tym - za powiązanie go z platformą społecznościową Facebook.

jd/pap
jd/pap
Udostępnij artykuł:
Potężna kara dla Facebooka za nieprawidłowości w Marketplace

KE zarzuciła Mecie czerpanie korzyści z dominującej pozycji na rynku m.in. poprzez powiązanie internetowego serwisu ogłoszeń drobnych i sprzedażowego Facebook Marketplace z platformą społecznościową Facebook. Dzięki temu wszyscy użytkownicy serwisu mają automatycznie dostęp do platformy sprzedażowej, niezależnie czy tego chcą, czy nie. Według KE Meta w ten sposób zyskała nieuczciwą przewagę dystrybucyjną nad konkurentami.

Meta z potężną karą od Facebooka

Meta oskarżona została też o narzucanie nieuczciwych warunków handlowych sprzedawcom i reklamodawcom korzystającym z jej serwisów, w tym wykorzystywanie danych uzyskanych dzięki reklamodawcom jedynie na swoją korzyść.

Komisja nakazała Meta zaprzestanie naruszeń i ukarała firmę za naruszenie unijnych przepisów antymonopolowych grzywną w wysokości 797,72 mln euro. Koncern zapowiedział, że się odwoła od tej decyzji.

Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. wyniosły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc. Wpływy z reklam zwiększyły się rok do roku z 33,64 do 39,88 mld dolarów. Reklamy to główne źródło zarobku Mety. 

Według Mediapanelu w październiku 2024 roku serwisy i aplikacje Grupy Meta Platforms (obejmuje Facebooka, Messenger i Instagram, WhatsApp jest klasyfikowany osobno) zanotował 26,27 mln użytkowników, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, co daje platformie pozycję wicelidera rynku.

jd/pap
Autor artykułu:
jd/pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu