Potężne zwolnienia w Booking.com

Platforma do rezerwacji obiektów noclegowych i usług Booking.com zapowiedziała zwolnienie około 1000 pracowników na świecie, m.in. w Amsterdamie. Cięcia mają uprościć strukturę organizacyjną firmy i podnieść jej efektywność. Na razie nie jest jasne, jakie rynki zostaną objęte redukcjami etatów.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Potężne zwolnienia w Booking.com

Booking.com, jedna z największych na świecie platform rezerwacyjnych, ogłosiła zwolnienie około tysiąca pracowników, w tym „zdecydowanie ponad 200” osób w Amsterdamie - poinformował rzecznik firmy, cytowany w środę przez holenderski portal NU.nl.

W mieście zatrudnionych jest około 7 tys. z 13 tys. pracowników Booking.com.

Jednocześnie platforma mierzy się z pozwem zbiorowym hoteli i klientów, którzy zarzucają jej manipulowanie cenami i nadużycia wobec partnerów - przypomniały NU.nl i gazeta „Algemeen Dagblad”.

Pozew przeciwko Booking

Już 130 tys. osób dołączyło do pozwu zainicjowanego przez holenderską organizację ochrony konsumentów Consumentenbond, która zarzuca platformie m.in. zawyżanie cen, ukryte opłaty i stosowanie sztucznej presji sprzedażowej przez ogłoszenia typu „ostatni pokój!”.

Hotele, wspierane przez organizacje branży hotelarsko-gastronomicznej, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) i HOTREC, domagają się natomiast zwrotu części prowizji pobranych przez Booking.com przez ostatnie 20 lat. Mowa o dziesiątkach, a być może setkach milionów euro. W centrum krytyki znajduje się m.in. zakazana już przez Trybunał Sprawiedliwości UE klauzula parytetowa, która uniemożliwiała hotelom oferowanie niższych cen poza platformą.

Booking.com „z jednej strony dostarcza gości, a z drugiej odbiera nam kontrolę nad własnym biznesem” - skwitował w rozmowie z „Algemeen Dagblad” Frans Hazen, były szef sekcji hotelarskiej w KHN i właściciel hotelu. Jego zdaniem nastał czas, by politycy zaczęli poważnie traktować dominację platform cyfrowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu