SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Powstała agencja badawcza Difference, założycielami byli menadżerowie Kantar Millward Brown

Na rynku usług badawczych zadebiutowała nowa agencja - Difference. Jej założycielami są menadżerowie przez wiele lat związani z Kantar Millward Brown: Mariusz Rzanny, Piotr Jakubowski, Agnieszka Wyczółkowska, Maciej Karwowski oraz Artur Sielicki.

Article

W skład zarządu agencji Difference weszli Piotr Jakubowski i Mariusz Rzanny. Nie obsadzone pozostało stanowisko prezesa.

Nowo powstała firma będzie świadczyła usługi full service (badania jakościowe i ilościowe) w czterech głównych obszarach: badanie konsumentów (typu U&A, segmentacje, eksploracja), badania komunikacji (na wszystkich etapach jej powstawania - od idei do testu konceptu i gotowej reklamy), badania shoppera (badania jakościowe i ilościowe) oraz badania marki i produktu (głównie testy konceptów marek/produktu oraz testy produktów).

Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Mariusz Rzanny z zarządu Difference, decyzja o odejściu z Kantar Milward Brown wynikała z chęci rezygnacji ze standardów korporacyjnych.

- Zdecydowaliśmy się zrezygnować z benefitów pracy w dużej korporacji, ale też jednocześnie uciec od jej ograniczeń i słabości. Chcemy połączyć ogromne doświadczenie w pracy badawczej na polskim rynku z innowacyjnością rozumianą zarówno jako tworzenie nowych metod, narzędzi badawczych ale także inne, kreatywne podchodzenie do zgłaszanych problemów czy realizowanych projektów. I jeśli klient tego oczekuje, chcemy oferować coś więcej niż samo badanie - czyli mamy ambicje być doradcą/partnerem klienta w procesach biznesowych - tłumaczy Mariusz Rzanny.

Działalność Difference bazować będzie na doświadczonych osobach oraz dostępie do zróżnicowanych zasobów (m.in. różnych dostawców paneli do badań CAWI, co poprawić ma jakość próby). Swoim klientom firma będzie oferować nowe produkty badawcze, m.in. narzędzie do badania komunikacji od idei do gotowej reklamy, konceptów marki, jakościowe i ilościowe narzędzia do badań shopperowych czy narzędzie do optymalizacji cenowych oraz testów promocji.

Mariusz Rzanny dodaje, że zespół Difference stawia także na nowy styl pracy z klientami.

- Chcemy wcześniej wchodzić w proces pracy z klientem (np. zanim zaczniemy badanie konieczne spotkanie, przygotowanie z wiedzy o kategorii, komunikacji itd.) oraz później z niego wychodzić (dążymy do zamykania procesu warsztatami/sesjami brainstormingowymi) pomagającymi klientowi przekuć wyniki badania na decyzje - mówi Rzanny.

Wszyscy założyciele agencji Difference przez większość kariery związani byli z SMG/KRC i Millward Brown.

Mariusz Rzanny specjalizuje się w jakościowych badaniach marki i komunikacji. W Difference członek zarządu. Ma 25 doświadczenia na rynku badawczym.

Piotr Jakubowski jest socjologiem z 23-letnim doświadczeniem Zajmuje się głównie badaniami ilościowymi, testami produktów i usług; zaawansowanymi projektami segmentacyjnymi. W Difference będzie odpowiedzialny za całość badań ilościowych i obsługę klienta.

Agnieszka Wyczółkowska ma 20 lat doświadczenia w badaniach jakościowych, z wykształcenia jest psychologiem. Poza badaniami jakościowymi będzie rozwijać w Difference ofertę z obszaru service design, pomagając w projektowaniu usług.

Maciej Karwowski jest socjologiem, pedagogiem i psychologiem, doktorem habilitowanym nauk społecznych. W Difference będzie rozwijać zaawansowane produkty i metody badawcze z zakresu badań komunikacji, produktu oraz badania shopperowe.

Artur Sielicki ma ponad 12 lat doświadczenia zawodowego, z wykształcenia jest matematykiem. Specjalizuje się w badaniach trackingowych, badaniach cenowych, metodach typu conjoint oraz zaawansowanych analizach statystycznych. W Difference będzie rozwijał zespół analiz i prognoz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powstała agencja badawcza Difference, założycielami byli menadżerowie Kantar Millward Brown

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Chcieli uciec od standardów korpoludkowych a sami se stanowiska jak ponazywali?
7 4
odpowiedź
User
sceptyczny
nie wiem czy te dziesiątki lat pracy w branży w wypadku badań stanowią zaletę...
5 3
odpowiedź
User
Klient
Jako Klient i zleceniodawca badań przekonuję się, że to praca z dużymi agencjami przynosi więcej korzyści niż z mniejszymi butikami (benchmarki, realizacja, duży zespół = krótsze terminy). Duże korporacje znacząco obniżyły ceny i na prawdę nie odstają kosztowo od małych agencji. A elastyczność można wynegocjować i z korporacjami. Mimo wszystko - powodzenia.
2 3
odpowiedź
User
Ewa
Bardzo mocny Team. Powodzenia.
8 5
odpowiedź
User
ankieter
No to powodzenia życzę. Proszę sprawdzić za ile Pan kupuje badania (per case) w dużej firmie, a za ile my jako ankieterzy musimy je realizować. Z podkreśleniem słowa MUSIMY = traktujemy to jako konieczność. Życzę też powodzenia w wypracowywaniu elastyczności.

Jako Klient i zleceniodawca badań przekonuję się, że to praca z dużymi agencjami przynosi więcej korzyści niż z mniejszymi butikami (benchmarki, realizacja, duży zespół = krótsze terminy). Duże korporacje znacząco obniżyły ceny i na prawdę nie odstają kosztowo od małych agencji. A elastyczność można wynegocjować i z korporacjami. Mimo wszystko - powodzenia.
0 0
odpowiedź
User
Patryk
Super! Powodzenia!
0 0
odpowiedź
User
Qual
Ty, pavv,
Jak masz pisać, żeby sobie popisać to lepiej sobie odpuśći i kaszkę ugotuj.
"Nie wiem, ale sie wypowiem".
Za duzo pod kopułą raczej nie masz
0 0
odpowiedź
User
branżowy
meh, nie ma miejsca na agencyjki bez specjalizacji
0 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing