SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powstanie mobilna wersja portalu Nasza-klasa.pl

Portal Nasza-klasa.pl oraz krakowska spółka technologiczna Mobile Experts podpisały umowę o współpracy, której celem ma być sukcesywne udostępnianie serwisów i aplikacji Naszej-klasy z poziomu telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.

Powstanie mobilna wersja portalu Nasza-klasa.pl

- Pierwsze aplikacje mobilne powinniśmy udostępnić w ciągu najbliższych miesięcy, prawdopodobnie na przełomie roku. Do końca 2010 roku planujemy udostępnić w wersji mobilnej wszystkie produkty Naszej-Klasy: portal, Śledzika i nasz nowy komunikator NKtalk - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu spółki Nasza-Klasa.

Zaproponowane przez Mobile Experts rozwiązanie oparte jest o autorski system Platforma Usług Mobilnych Aplikacji (PUMA), który pozwala na budowanie serwisów oraz usług mobilnych na szerokim wachlarzu różnorodnych terminali i systemowych platform mobilnych takich jak: J2ME, Symbian, HTML lajt, iPhone, Windows Mobile czy Android.


Robert Stępowski: Czy Nasza-klasa.pl upodabnia się do Facebooka?
Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR Naszej-Klasy
: NK na pewno nie, choć oczywiście pomiędzy serwisami społecznościowymi istnieją liczne podobieństwa, choćby ze względu na podobny zakres usług i funkcjonalności jakie oferują. Ponadto należałoby tak naprawdę zapytać do kogo upodabnia się Facebook? Bowiem na świecie działa obecnie co najmniej kilkadziesiąt dużych społeczności, które równolegle uruchamiają nowe możliwości dla swoich użytkowników. Odnoszenie światowych społeczności wyłącznie do Facebooka jest co najmniej nieuprawnione, pomija bowiem takie rynki jak Rosja, Chiny czy kraje Ameryki Południowej.

Czy uważacie Facebooka za groźnego rywala, który może zagrozić pozycji NK?
Uważamy się za polski serwis skierowany do Polaków w kraju i za granicą. Nie jestem również przekonany aby dało się skutecznie zaspokajać oczekiwania użytkowników z poszczególnych krajów, kultur czy grup - choćby o różnorodnym spojrzeniu na tą samą historię. Nie zamykamy się oczywiście na myślenie wyłącznie w naszych lokalnych kategoriach, jednak myślę, że wrażliwość społeczno-historyczna odgrywa rolę w każdym biznesie. Wierzymy, że mocy związek NK z Polską jest dużą przewagą również dla zwykłego użytkownika. Ponadto staramy się rozwijać portal w stronę zintegrowanej platformy komunikacji, a nie tylko serwisu z profilami i wymianą kontaktów.

Jak oceniacie "najnowsze dziecko" GG? Odpowiecie uruchomieniem kolejnej funkcjonalności?
Szczerze powiedziawszy o niczym nie słyszałem. Staramy się patrzeć przed siebie a nie za siebie.

Śledzik to udany projekt? Wy twierdzicie, że tak, cała masa internautów na forach pisze zupełnie coś innego.
Tak. Śledzik to udany projekt. Zamierzamy go rozwijać. Wkrótce zaprezentujemy kolejne jego wersje. Wydaje mi się, że jak na produkt, który na zaledwie 6 tygodni, a wprowadzeniu którego nie towarzyszyła żadna tradycyjna kampania reklamowa mamy całkiem wysoką świadomość marki. A to najważniejsze na pierwszym etapie wprowadzania nowego produktu na rynek. Teraz skupiamy się nad rozwojem produktu i odpowiednią percepcją marki Śledzika. Nie codziennie w polskiej sieci udaje się stworzyć markę, którą kojarzy większość użytkowników sieci w naszym kraju. Z tego co pamiętam ostatnim takim, szeroko krytykowanym fenomenem była Nasza-klasa (śmiech!)

Reklamodawcy chętnie inwestują w niestandardowe kampanie na Naszej-Klasie? Cały czas większość reklam u Was to tradycyjne formy, podobne do tych z serwisów horyzontalnych.
Do wykorzystywania NK w działaniach marketingowych nie trzeba przekonywać uznanych marek. Największe i najwartościowsze światowe marki rozumieją stale rosnąca rolę social media. Myślę, że osoby zajmujące się profesjonalnie marketingiem są świadome zmian jakie obecnie zachodzą na rynkach, a jedną z głównych sił oddziałujących dzisiaj na decyzje konsumentów są właśnie aplikacje społecznościowe a nie statyczne witryny.

Przychody NK w związku z kryzysem się zmniejszyły?
Od początku roku notujemy dwucyfrowe wzrosty w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Jak Pana zdaniem będzie wyglądał rynek serwisów sołecznościowych za rok lub dwa (kiedy zdaniem analityków, znów będziemy mieli dynamiczne wzrosty z przychodów reklamowych) i jaką pozycję na tym rynku może mieć NK?
Rynek marketingu z wykorzystaniem serwisów społecznościowych to jeden z najszybciej rosnących obecnie segmentów reklamowych. Naszym zdaniem będzie się w dalszym ciągu rozwijał, głównie za sprawą tego, że nie oferta serwisów społecznościowych nie obejmuje wyłącznie usług reklamowych ale umożliwia realizowanie szerszych działań marketingowych i public relations, w tym tych wpływających na zaangażowanie konsumentów. Należy również pamiętać, że w naszej ofercie można znaleźć produkty niedostępne nigdzie indziej na rynku - jak choćby akcje specjalne, które charakteryzują się wysokim stopniem akceptacji użytkowników i nie są postrzegane jako natarczywa reklama. Stąd na Śledziku będziemy kontynuować ten kierunek i rozwijać ofertę nakierowaną głównie na marketing angażujący konsumentów - od wirusowego i szeptanego, poprzez działania call to action. Uruchomienie zaawansowanej platformy badawczej to również krok w kierunku rozwoju oferty dla naszych klientów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powstanie mobilna wersja portalu Nasza-klasa.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl