SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Powstanie strategia marketingu i promocji woj. śląskiego

Samorząd woj. śląskiego proponuje samorządom miast, instytucjom kultury i nauki oraz mediom i przedstawicielom biznesu wspólne stworzenie strategii marketingu i promocji regionu.

Samorząd woj. śląskiego proponuje samorządom miast, instytucjom kultury i nauki oraz mediom i przedstawicielom biznesu wspólne stworzenie strategii marketingu i promocji regionu.

Samorządowcy uważają, że tylko przemyślane i spójne działania wypromują pozytywny wizerunek województwa.

O tym, jak skutecznie kształtować wizerunek regionu oraz jego wpływie na rozwój gospodarczy dyskutowali w środę w Katowicach samorządowcy i specjaliści od marketingu. Uczestnicy forum byli zgodni, że lokalne władze i instytucje powinny zjednoczyć wysiłki w tym zakresie.

"Na budowanie pozytywnego wizerunku składają się dwa elementy. Musi być coś, co zasługuje na promocję - udane przedsięwzięcia, flagowe projekty. Drugi krok to sensowny marketing, czyli przekładanie tych sukcesów na akcje marketingowe" ľ mówił prof. Andrzej Klasik z Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Samorządowcy z miast regionu przekonywali, że na skuteczną promocję trzeba wybrać właściwy moment. Prezydent Katowic Piotr Uszok narzekał, że kilka lat temu trudno było kształtować dobry wizerunek miasta w sytuacji, gdy np. upadała Huta Baildon, czemu towarzyszyły protesty i strajki głodowe. Dziś, gdy kosztem ponad 1 mld zł miasto zmodernizowało układ komunikacyjny i przygotowuje się do przebudowy centrum, sytuacja jest inna.

Także prezydent Sosnowca Kazimierz Górski przypomniał, że kilka lat temu trudno było w mieście o wyremontowany, efektowny budynek komunalny, którego zdjęcie mogłoby ozdobić folder. Teraz samorządowcy chwalą się swoimi osiągnięciami i liczą, że przyciągnie to inwestorów.

"Naszą najlepszą reklamą są nasi klienci. Rola tych, którzy już zdecydowali się ulokować tu swoje przedsięwzięcia w przyciąganiu kolejnych, jest nie do przecenienia. A skoro udało nam się ich do siebie przekonać w poprzednich latach, gdy warunki były trudniejsze, tym bardziej powinno udać się teraz w warunkach wzrostu gospodarczego" ľ przekonywał prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Piotr Wojaczek.

Według niego, w wielu zagranicznych korporacjach decyzja o wyborze lokalizacji inwestycji nie wynika jedynie z parametrów ekonomicznych. Równie ważne jest otoczenie kulturalne, możliwość edukacji dla dzieci menedżerów, dostępność rozrywek, restauracji itp. Wojaczek zauważył, że niektóre śląskie miasta odstają w tym zakresie od innych, stąd m.in. potrzeba lepszej promocji regionu jako uzupełniającej się całości.

Zdaniem szefa regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Tadeusza Donocika, pozytywny wizerunek regionu wzmacnia również konkurencyjność działających tu przedsiębiorstw. Zadeklarował udział Izby w przygotowaniu i realizacji wspólnej strategii marketingowej regionu, która pozwoliłaby wypromować woj. śląskie (od Jasnej Góry, przez aglomerację katowicką, po Beskidy) na miarę działań promocyjnych podejmowanych przez Kraków czy Wrocław.

"Po wyborach rozliczymy samorządowców ze składanych przez nich deklaracji. Liczę, że wkrótce powstanie wspólna strategia promocyjna, a przemyślane dbanie o pozytywny wizerunek Śląska stanie się kluczowym elementem promocji gospodarczej regionu" ľ powiedział Donocik.

Dołącz do dyskusji: Powstanie strategia marketingu i promocji woj. śląskiego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl