SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Różczka, Więdłocha, Pawlicki, Zakościelny i Musiał w akcji „BohaterON - włącz historię!” (wideo)

Ruszyła tegoroczna odsłona kampanii „BohaterON - włącz historię!” dotyczącej Powstania Warszawskiego. W akcję zaangażowali się aktorzy Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki, Maciej Zakościelny i Maciej Musiał. Spoty i grafiki do akcji przygotował dom produkcyjny Platige Image.

Maciej Musiał w spocie z kampanii „BohaterON - włącz historię!”Maciej Musiał w spocie z kampanii „BohaterON - włącz historię!”

W ramach kampanii po raz czwarty każdy, kto chce uhonorować uczestników Powstania Warszawskiego, będzie mógł wysłać do nich kartkę pocztową lub list. W tym roku nie będą dostępne darmowe pocztówki, organizatorzy zachęcają do własnoręcznego wykonania kartki bądź napisania listu i przesłania na adres: Fundacja Sensoria, ul. Ołtaszyńska 7, 53-010 Wrocław.

Podobnie jak w poprzednich latach można napisać bezpłatną pocztówkę do powstańca na stronie BohaterON.pl. Wypełnione tam kartki zostaną wydrukowane i po zakończeniu akcji - razem z nadesłanymi do siedziby Fundacji Sensoria życzeniami - przekazane adresatom w formie tradycyjnej.

Do udziału w kampanii zachęca spot, w którym występują aktorzy Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki i Maciej Zakościelny. - Dzięki akcji możemy nawiązać dialog z wyjątkowymi ludźmi reprezentującymi inne pokolenie, świadkami historii, bohaterami, którym powinniśmy po prostu podziękować. Wydarzenia sprzed 75 lat i poświęcenie Powstańców pomogły zbudować naszą świadomość narodową. To właśnie oni pokazali nam, że mamy być niepokorni, mieć swoje zdanie i nie pozwolić, by ktoś mówił nam, co powinniśmy robić. To dzięki nim dziś jesteśmy i czujemy się wolni - tłumaczy Antoni Pawlicki.

- W tegorocznej edycji kampanii odeszliśmy od motywu „Czasu honoru”. Spot prezentuje proces tworzenia listu - korespondencji do Powstańca - oraz sposobów, w jaki możemy taki dialog nawiązać. Jest w nim zawarty również zwrot do Powstańców: „Jesteście dla nas bardzo ważni”. Wspierają nas, jak zawsze, wspaniali polscy aktorzy oraz Pani Hanna Stadnik, ps. Hanka, która reprezentuje Powstańców Warszawskich - opisuje Agnieszka Łesiuk-Krajewska, przewodnicząca komitetu organizacyjnego kampanii „BohaterON - włącz historię!”.

Akcja wysyłania kartek i listów potrwa do końca września.

 

W tegorocznej akcji promowana jest też ustanowiona właśnie Nagroda BohaterONy 2019 im. Powstańców Warszawskich. Jej celem jest wyróżnienie osób, firm i instytucji, których aktywność w szczególny sposób promowała wiedzę o historii Polski z lat 1918–1989 oraz edukację historyczno-patriotyczną w 2018 roku. Kandydatów można zgłaszać od 1 do 30 sierpnia w sześciu kategoriach: instytucja, firma, nauczyciel, osoba publiczna, organizacja non profit i dziennikarz. W tym celu należy wypełnić formularz dostępny na stronie kampanii i przesłać jego skan wraz ze zgodą kandydata na adres nagroda@bohateron.pl.

Wspiera to spot, w którym występuje Maciej Musiał. Tak jak pozostali aktorzy zaangażowani w akcję znalazł się - obok przedstawicieli polskiego rządu, środowisk kombatanckich i historyków - w kapitule wybierającej laureatów.

- Chcemy wspólnie docenić tych, którzy podtrzymują pamięć o historii Polski: społeczników, pasjonatów - wszystkich, którzy swoim zapałem i kreatywnością sprawiają, że historia jest dla nas ciekawsza, bliższa… staje się naprawdę nasza. Na potrzeby kampanii stworzyliśmy spot, który oprócz informowania o Nagrodzie ma zadanie edukacyjne. Pokazujemy w nim proces tworzenia BohaterONa - statuetki, na którą - w przenośni - składają się ważne dla naszej historii wydarzenia. Proces ten to symbol troszczenia się o historię, pielęgnowania jej, przekazywania pamięci - rozlewany w formie i zastygający metal nawiązywać może również do słów: „Nasz naród jak lawa…”. Ostateczną interpretację spotu pozostawiamy odbiorcom. W rolę twórcy statuetki – artysty wcielił się aktor Maciej Musiał - tłumaczy Agnieszka Łesiuk-Krajewska

 

Spoty i grafiki do kampanii na zasadach non-profit przygotował dom produkcyjny Platige Image. Reżyserią spotów zajął się Kamil Pohl.

Akcja obejmuje Telewizję Polską, Polskie Radio (rozgłośnie ogólnopolskie i regionalne), internet, pojazdy komunikacji miejskiej i lokalnej w różnych częściach kraju, pociągi PolRegio oraz samoloty Dreamliner PLL LOT.

Partnerami strategicznymi są PKN Orlen i Narodowy Bank Polski, pozostałymi - oprócz firm i instytucji wymienionych powyżej - Muzeum Powstania Warszawskiego, Instytut Pamięci Narodowej, Fundacja PZU, Poczta Polska, Totalizator Sportowy i Polska Grupa Energetyczna.

Media i innych partnerów do kampanii pozyskali jej organizatorzy: Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria.

Dołącz do dyskusji: Różczka, Więdłocha, Pawlicki, Zakościelny i Musiał w akcji „BohaterON - włącz historię!” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl