SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pracuj.pl i OLX.pl na czele serwisów z ogłoszeniami o pracy, w dół Linkedin i Gazetapraca.pl (TOP 17)

Wśród serwisów z ogłoszeniami o pracy najwięcej odsłon miał w sierpniu br. Pracuj.pl, a najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów osiągnął dział Praca na OLX.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W minionym miesiącu serwis Pracuj.pl odwiedziło 3,19 mln realnych użytkowników, czyli 11,81 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 62,87 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 17 minut i 37 sekund - wynika z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję pod względem liczby użytkowników zajęła sekcja Praca na OLX.pl (2,85 mln), która jest liderem co do liczby odsłon (108,45 mln) oraz przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (26 minut i 19 sekund).

Na kolejnych dwóch miejscach są witryny o rozbudowanych opcjach społecznościowych: Goldenline.pl (Grupa Gazeta.pl) z 2,43 mln użytkowników i 9,84 mln odsłon oraz Gowork.pl z 2,21 mln użytkowników i 6,02 mln odsłon. Z kolei Linkedin.com przy 1,85 mln odwiedzających zanotował 12,63 mln odsłon oraz 8 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Oprócz Linkedin na liście są inne polskie wersje globalnych platform: Indeed.com (2,02 mln użytkowników i 29,58 mln odsłon), Jooble.org (882,6 tys. użytkowników i 5,24 mln odsłon), Jobrapido.com (674,6 tys. użytkowników i 8,74 mln odsłon) oraz Monsterpolska.pl (140 tys. użytkowników i 270,8 tys. odsłon).

W zestawieniu są też działy o pracy dwóch portali niemających profilu ogłoszeniowego: Interii (1,18 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon) oraz Money.pl (446,6 tys. użytkowników i 867,9 tys. odsłon). Są również witryny wydawców prasowo-internetowych: należąca do Agory Gazetapraca.pl (172,8 tys. użytkowników i 354,9 tys. odsłon) oraz sekcja o pracy serwisu Gratka.pl (973,3 tys. użytkowników i 2,28 mln odsłon) należącego do Polska Press Grupy.

Państwową witrynę Praca.gov.pl, poprzez którą można m.in. załatwiać sprawy urzędowe związane z pracą, odwiedziło 1,24 mln internautów, którzy wykonali 31,2 mln odsłon. Natomiast Praca.pl zanotowała 802,3 tys. użytkowników, 4,83 mln odsłon oraz 6 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

Na komputerach Pracuj.pl odwiedziło 2,16 mln internautów, którzy wykonali tam 39,55 mln odsłon, a każdy spędził średnio 17 minut i 51 sekund. Z kolei sekcja o pracy na OLX.pl przy 1,99 mln odwiedzających zanotowała 48,31 mln odsłon oraz 20 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Na Indeed.com internauta spędził średnio 13 minut i 17 sekund, a na Praca.gov.pl - 11 minut i 49 sekund.

Z kolei na urządzaniach mobilnych Pracuj.pl zanotował 1,6 mln użytkowników, 23,32 mln odsłon oraz 11 minut przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

W sekcji o pracy OLX.pl 1,48 mln internautów wykonało 60,14 mln odsłon i spędziło średnio po 22 minuty i 33 sekundy, a na Praca.gov.pl 509,3 tys. użytkowników wykonało 22,19 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 30 minut i 15 sekund.

W przypadku Jobrapido.com średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł 26 minut i 6 sekund.

W skali roku Pracuj.pl zyskał 3,6 pkt proc. zasięgu i 14,46 mln odsłon (to odpowiednio 43,8 i 29,9 proc. w górę), natomiast średni czas korzystania z serwisu zmalał o 2 minuty i 22 sekundy (czyli 11,8 proc.).

Relatywnie jeszcze bardziej wzrósł zasięg sekcji Interii o pracy - o 107,1 proc. do 4,37 proc. Jednocześnie witryna zyskała 1,52 mln odsłon oraz 56 sekund średniego czasu korzystania (to 151,8 i 34,6 proc. w górę). Natomiast Gowork.pl przy wzroście zasięgu o 2,62 pkt proc. (czyli 46,9 proc.) i liczby odsłon o 1,05 mln (21,1 proc.) zanotował spadek średniego czasu korzystania o 76 sekund (32,2 proc.). Sekcja Praca na Gratka.pl przy wzroście zasięgu o 1,67 pkt proc. (86,5 proc.) miała nieco mniej odsłon i dużo krótszy średni czas korzystania niż przed rokiem.

Linkedin.com stracił w skali roku 2,45 pkt proc. zasięgu i 1,64 mln odsłon (26,3 i 11,5 proc. w dół), zyskując 3 godziny i 21 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (71,5 proc. w górę). Jooble.org zanotowało spadki o 0,04 pkt proc. zasięgu, 5,02 mln odsłon oraz 3 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania (to 1,2, 48,9 i 42,3 proc. w dół).

Z kolei sekcja o pracy na OLX.pl przy spadku zasięgu o 0,25 pkt proc. (czyli 2,3 proc.) zyskała 40,24 mln odsłon (59 proc.) oraz 3 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania (17,7 proc.).

Duże spadki wszystkich statystyk zanotowały ostatnie trzy witryny z zestawienia. Zasięg Gazetapraca.pl zmalał o 1,25 pkt proc. (czyli 66,1 proc.), Monsterpolska.pl - o 0,7 pkt proc. (57,4 proc.), a Jobs.pl - o 0,13 pkt proc. (27,7 proc.).

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

Dołącz do dyskusji: Pracuj.pl i OLX.pl na czele serwisów z ogłoszeniami o pracy, w dół Linkedin i Gazetapraca.pl (TOP 17)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
byly Agorowicz
GazetaPraca.pl to klasyczny przykład jak z lidera można spaść na dno. Ludzie za to odpowiedzialni nadal zajmują wysokie stanowiska w Agorze i psują co popadnie. Brawo.
odpowiedź