Prasa codzienna preferowana online, ale czasopisma w druku

Ponad połowa Brytyjczyków i Amerykanów zamiast w tradycyjnych gazetach, woli codzienne newsy przeglądać w sieci. Inaczej jest w przypadku czasopism, które chętniej niż online są czytane w tradycyjnej, drukowanej formie - wynika z badań YouGov.

km
km
Udostępnij artykuł:

W Wielkiej Brytanii 54 proc. badanych woli czytać codzienne newsy w internecie niż w tradycyjnej, drukowanej prasie. W USA ten odsetek jest jeszcze większy (60 proc.).

Tradycyjne gazety częściej, a szczególnie w Wielkiej Brytanii, wybierają osoby starsze, mające co najmniej 55 lat. 46 proc. badanych w tej grupie woli czytać codzienną prasę w drukowanej postaci, w porównaniu do 36 proc. stawiających na internet. Inaczej wygląda to w USA, gdzie tradycyjny druk wybiera 31 proc., a sieć - 51 proc. najstarszych respondentów.

W pozostałych grupach wiekowych i w obu krajach widać wyraźną preferencję odbiorców dla newsów online. Od tradycyjnej codziennej prasy woli je 70 proc. Brytyjczyków i 67 proc. Amerykanów w wieku 18-24 lata, 75 proc. i 69 proc. w wieku 25-34 lata, 67 proc. i 64 proc. w wieku 35-44 lata oraz po 57 proc. w wieku 45-54 lata.

grafika

Całkowicie odmiennie wygląda pozycja czasopism, które w tradycyjnej, drukowanej postaci wybiera 58 proc. badanych z Wielkiej Brytanii i 47 proc. z USA.

W podziale na grupy wiekowe, treści magazynowe w sieci w większości wolą czytać tylko Amerykanie mający od 25 do 34 lat (44 proc.) oraz od 18 do 24 lat (39 proc.). Za oceanem respondenci z pozostałych, a na Wyspach ze wszystkich, nawet tych najmłodszych grup wiekowych, preferują tradycyjne, drukowane wersje czasopism.

grafika

W badaniach YouGov udział wzięło ok. 111,6 tys. konsumentów z Wielkiej Brytanii oraz ok. 56 tys. z USA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]