SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie 170 mln zł na reklamę zewnętrznej. Wzrost tylko na ekranach

W pierwszym kwartale 2025 roku wartość sprzedaży w trzech głównych segmentach rynku reklamy zewnętrznej – Klasyczne OOH, City Transport i Digital OOH – wyniosła 169,18 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. rok do roku – wynika z raportu OOHlife Izby Gospodarczej, przygotowanego we współpracy z Publicis Groupe.

fot. Unsplash fot. Unsplash

W strukturze rynku reklamy zewnętrznej klasyczne OOH odpowiada na 64,3 proc. udziału (108,85 mln zł); digital OOH – 30,3 proc. udziału (51,18 mln zł), City Transport – 5,4 proc. udziału (9,15 mln zł).

W porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego udział reklamy cyfrowej wzrósł o 4,3 punktu procentowego (z 26 proc. do 30,3 proc.).

Zobacz: Reklama zewnętrzna urosła do ponad 800 mln złotych. Wzrosty dzięki kampaniom wyborczym

Klasyczne OOH ze wzrostem

Sprzedaż w segmencie klasycznego OOH wyniosła w I kwartale 2025 roku 108,85 mln zł, co oznacza spadek o 4,4 proc. względem analogicznego okresu 2024 roku (113,83 mln zł).

Wynik ten należy rozpatrywać w kontekście wysokiej bazy z poprzedniego roku, kiedy sprzedaż kształtowały intensywne kampanie przed wyborami samorządowymi. W 2025 roku segment ustabilizował się, zachowując pozycję głównej siły napędowej rynku – odpowiada za ponad 64 proc. całkowitej sprzedaży OOH.

Największy wpływ na wynik klasycznego OOH w pierwszym kwartale 2025 roku miały nośniki typu Citylight (42 proc.) oraz billboardy 18 m² (20 proc.). Znaczący udział miały również formaty Frontlight (14 proc.), Backlight (11 proc.) oraz Wielki Format (11 proc.). Mniejszy, ale wciąż zauważalny udział miały billboardy 12 m² (2 proc.), których rola ogranicza się głównie do kampanii lokalnych i regionalnych.

W porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku struktura wydatków reklamowych w klasycznym OOH uległa zauważalnej zmianie. O ile w ubiegłym roku duży wpływ na rozkład branż miały kampanie polityczne i społeczne, w tym roku dominuje większe zróżnicowanie sektorowe oraz wzrost znaczenia np. mediów.

OOH


City Transport – lekki spadek po mocnym początku ubiegłego roku

Sprzedaż w segmencie City Transport wyniosła w I kwartale 2025 roku 9,15 mln zł, co oznacza spadek o 13,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku (10,57 mln zł).

Spadek ten nie wynika z mniejszej aktywności reklamowej. Część nośników cyfrowych wykorzystywanych w pojazdach komunikacji miejskiej – w tym również w wagonach Metra Warszawskiego – została w tym roku przeklasyfikowana i ujęta w segmencie Digital OOH. Zmiana ta odzwierciedla transformację rynku i szybki rozwój cyfrowych formatów w przestrzeni miejskiej.

Zobacz: GroupM ma nowe narzędzie do kampanii DOOH

Digital OOH – motor transformacji rynku

Segment Digital OOH odnotował w I kwartale 2025 roku sprzedaż na poziomie 51,18 mln zł, co oznacza wzrost o 19,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku (42,88 mln zł). Jednocześnie udział reklamy cyfrowej w całym rynku OOH przekroczył 30 proc., co potwierdza jej rosnące znaczenie.

Wzrost napędzany jest zarówno rozbudową infrastruktury ekranów w przestrzeniach publicznych i komercyjnych, jak i coraz szerszym wykorzystaniem elastycznych modeli emisji, takich jak zakup programatyczny.

„Po stabilnym początku roku branża reklamy zewnętrznej z optymizmem patrzy na kolejne kwartały 2025 roku. Przewidywany wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc., planowane kampanie sezonowe oraz rosnący zasięg reklamy OOH będą sprzyjać dalszemu zwiększaniu nakładów na komunikację w przestrzeni Out of Home. Segment Digital OOH pozostanie głównym źródłem wzrostu rynku, a stabilne wyniki klasycznych nośników oraz utrzymujące się zainteresowanie reklamą w City Transporcie, zwłaszcza w dużych miastach, również będą pozytywnie wpływać na aktywność reklamową” – prognozuje OOHlife Izby Gospodarcza.

Dołącz do dyskusji: Prawie 170 mln zł na reklamę zewnętrznej. Wzrost tylko na ekranach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl