SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie 400 prac w 3. edycji Galerii Plakatu AMS

W dniu 1 czerwca 2005 r. odbyło się posiedzenie jury 3. edycji otwartego konkursu Galerii Plakatu AMS.

Celem tej edycji konkursu było wyłonienie najlepszego plakatu społecznego, nawołującego do czytania prasy. Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło ponad 388 prac na temat „Bądź mądry, czytaj prasę”.

Liczba prac nadsyłanych do kolejnych edycji konkursu systematycznie rośnie ( w 1. edycji było ich 130, w 2. edycji - 300). Rekordowa liczba zgłoszeń w tej edycji świadczy o dużym zainteresowaniu Galerią Plakatu AMS, tym bardziej, że w tym samym czasie odbywały się trzy inne, ważne dla młodych grafików konkursy.

Jury zgodnie podjęło decyzję o tym, która praca powinna zdobyć nagrodę główną – 7 tys. zł od firmy AMS. Ekspozycja tego plakatu na nośnikach typu citylight w całej Polsce odbędzie się w lipcu i sierpniu 2005 r. Poza tym przyznano 5 wyróżnień. Autor jednej spośród wyróżnionych prac otrzyma ponadto nagrodę specjalną od Izby Wydawców Prasy, w wysokości 5 tys. zł. Trzy osoby odbędą też miesięczne staże w najlepszych polskich agencjach reklamowych, zorganizowane we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych.

„Mimo bardzo dużej liczby zgłoszonych prac, średni poziom plakatów nie był nadzwyczajnie wysoki. Brakowało tych naprawdę wybitnych. Pojawiło się zjawisko serii projektów wykonanych niezależnie od siebie przez różne osoby, a opartych na tym samym pomyśle i bardzo podobnych. Świadczy to o schematycznym myśleniu młodych grafików, o zbyt często stereotypowym, mało oryginalnym podejściu do tematu. Za to od strony formalnej większość autorów wzięła sobie do serca zawarte w regulaminie zasady projektowania plakatu outdoorowego, czyli czytelność przekazu, kontrast, koncentrację na jednym dominującym motywie” – podsumowuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS, komisarz konkursu.

„Liczba prac mówi sama za siebie – Galeria Plakatu AMS zaistniała już w świadomości młodych twórców i jest dla nich szansą na szersze zaprezentowanie się i «myślenie plakatem». Natomiast jakość prac, jak wskazują jurorzy, ciągle jeszcze nie jest zadowalająca. To tylko pokazuje, że warto organizować taki konkurs, ponieważ dzięki niemu zwracamy uwagę na plakat outdoorowy i potrzebę jego poprawy” - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu marketingu AMS.

Oficjalne ogłoszenie wyników połączone z wernisażem prac nastąpi 16 czerwca 2005 r. w warszawskiej Królikarni podczas zorganizowanego przez AMS „Wieczoru plakacistów”. Przez kolejne dwa tygodnie, do końca czerwca, 50 najlepszych prac będzie można oglądać na plenerowej wystawie w parku Królikarnia. Następnie ruszy kampania promocyjna na outdoorze i w prasie.

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. W 2004 roku zorganizowano dwa otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie. Za dwie pierwsze edycje konkursu Galeria Plakatu AMS zdobyła wyróżnienie w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny.

Dołącz do dyskusji: Prawie 400 prac w 3. edycji Galerii Plakatu AMS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl