Prezes UPC: nie boimy się konkurencji

- Nie boimy się konkurencji, bo to oznacza, że musimy oferować takie usługi, by klienci byli zadowoleni i nie decydowali się na zmianę operatora – mówi prezes UPC Polska Simon Boyd. W tym roku sieć planuje postawić na rozwój wprowadzonych ostatnio usług.

Patryk Pallus / pp
Patryk Pallus / pp
Udostępnij artykuł:

Po telewizji cyfrowej uruchomionej w 2008 roku, w zeszłym roku UPC Polska udostępniła klientom w czterech miastach internet z prędkością ponad 100 Mb/s, a pod koniec roku w Warszawie wprowadziła także wideo na żądanie. Simon Boyd, prezes UPC Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, nie ujawnia, kiedy usługa VoD ma być rentowna. - Nie chcę mówić o szczegółach naszych inwestycji. Mogę jedynie podkreślić, że jest to większa inwestycja, niż wprowadzenie superszybkiego internetu szerokopasmowego – podkreśla Boyd.

Bieżący rok UPC zamierza poświęcić właśnie rozwojowi obu tych usług i poszerzaniu ich zasięgu o kolejne miasta. Nadal zwiększać ma się także zasięg telewizji cyfrowej, z której korzysta już ponad 200 tys. abonentów. Prezes UPC zdradza, że jedna druga z nich posiada dekodery z dyskiem twardym, zaś jedna czwarta abonentów telewizji cyfrowej ogląda programy w wysokiej rozdzielczości.

Oferta telewizji cyfrowej ma być też poszerzana o nowe kanały, w tym stacje w jakości HD, których UPC oferuje obecnie osiem, mniej od swoich głównych konkurentów. - Rozmowy z nadawcami nie zawsze są proste, szczególnie jeśli chodzi o sprawy finansowe, co widać na przykładzie innych operatorów, wycofujących z oferty niektóre kanały sportowe – mówi Boyd, podkreślając, że stacje HD są zbyt drogie, a sieć emitując je dodatkowo ponosi koszty zakupu dekoderów czy sprzętu do stacji czołowej. - Chcemy mieć dużo więcej w ofercie HD, ale nie kosztem podnoszenia cen, bo klienci się na to nie zgodzą – podkreśla prezes UPC.

Obecnie sieci kablowe coraz częściej stają się wirtualnymi operatorami telefonii komórkowej. Ostatnio jako MVNO wystartowała Inea, a wcześniej Aster – główny konkurent UPC w stolicy. Simon Boyd ujawnia, że również UPC może pójść w tym kierunku. Najpierw jednak sieć wprowadzi najprawdopodobniej internet mobilny, ale prezes nie zdradza na razie, kiedy to nastąpi. - Wszystko będzie zależeć od rozmów i biznes planu – mówi.

Patryk Pallus / pp
Autor artykułu:
Patryk Pallus / pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu