SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes UPC: nie boimy się konkurencji

- Nie boimy się konkurencji, bo to oznacza, że musimy oferować takie usługi, by klienci byli zadowoleni i nie decydowali się na zmianę operatora – mówi prezes UPC Polska Simon Boyd. W tym roku sieć planuje postawić na rozwój wprowadzonych ostatnio usług.

Prezes UPC: nie boimy się konkurencji

Po telewizji cyfrowej uruchomionej w 2008 roku, w zeszłym roku UPC Polska udostępniła klientom w czterech miastach internet z prędkością ponad 100 Mb/s, a pod koniec roku w Warszawie wprowadziła także wideo na żądanie. Simon Boyd, prezes UPC Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, nie ujawnia, kiedy usługa VoD ma być rentowna. - Nie chcę mówić o szczegółach naszych inwestycji. Mogę jedynie podkreślić, że jest to większa inwestycja, niż wprowadzenie superszybkiego internetu szerokopasmowego – podkreśla Boyd.

Bieżący rok UPC zamierza poświęcić właśnie rozwojowi obu tych usług i poszerzaniu ich zasięgu o kolejne miasta. Nadal zwiększać ma się także zasięg telewizji cyfrowej, z której korzysta już ponad 200 tys. abonentów. Prezes UPC zdradza, że jedna druga z nich posiada dekodery z dyskiem twardym, zaś jedna czwarta abonentów telewizji cyfrowej ogląda programy w wysokiej rozdzielczości.

Oferta telewizji cyfrowej ma być też poszerzana o nowe kanały, w tym stacje w jakości HD, których UPC oferuje obecnie osiem, mniej od swoich głównych konkurentów. - Rozmowy z nadawcami nie zawsze są proste, szczególnie jeśli chodzi o sprawy finansowe, co widać na przykładzie innych operatorów, wycofujących z oferty niektóre kanały sportowe – mówi Boyd, podkreślając, że stacje HD są zbyt drogie, a sieć emitując je dodatkowo ponosi koszty zakupu dekoderów czy sprzętu do stacji czołowej. - Chcemy mieć dużo więcej w ofercie HD, ale nie kosztem podnoszenia cen, bo klienci się na to nie zgodzą – podkreśla prezes UPC.

Obecnie sieci kablowe coraz częściej stają się wirtualnymi operatorami telefonii komórkowej. Ostatnio jako MVNO wystartowała Inea, a wcześniej Aster – główny konkurent UPC w stolicy. Simon Boyd ujawnia, że również UPC może pójść w tym kierunku. Najpierw jednak sieć wprowadzi najprawdopodobniej internet mobilny, ale prezes nie zdradza na razie, kiedy to nastąpi. - Wszystko będzie zależeć od rozmów i biznes planu – mówi.

Przeczytaj cały wywiad z prezesem UPC Polska

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes UPC: nie boimy się konkurencji

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerzy
Nie wiem skąd ta pewność Pana Prezesa.
Mieszkańcy np.Bydgoszczy w tym szczególnie Wyżyn od dawna oczekują rozszerzenia oferty programowej UPC o TVP Sport. Osiedlowa telewizja kablowa(zdecydowanie tańsza od UPC) ten program oferuje a znając upodobania sportowe sąsiadów w większości rezygnuję oni z UPC przechodząc do konkurencji, oferującej TVP Sport. Wynika to z zamiłowania np. do sportu żużlowego i prowadzonych tam relacji z meczów. Brak zainteresowania UPC programem TVP Sport pogłębią najbliższe mistrzostwa świata w piłce nożnej, które wg informacji prasowych (o ile się potwierdzą) będą transmitowane wyłącznie przez TVP Sport. Jest dla UPC moment do zastanowienia. W tym temacie występowałem wielokrotnie do UPC, ale bez rezultatu. Ja korzystając z trzech usług UPC poczekam jeszcze 6 miesięcy a potem wypowiadam umowę. Przypuszczam, że uczyni to również wielu innych dotychczasowych klientów UPC.
8 8
odpowiedź
User
_
Kiedy Upc na żądanie (Vod) w aglomercji Katowickiej? Już 2 miesiące minęły od wprowadzenia w Warszawie.
8 8
odpowiedź
User
niezadowolony
Prezes chrzani, jak to prezes, a jakość obsługi klienta bliska zera. Przerwy w dostawie internetu, mogą nawet trwać codziennie do 18 godzin i zgodnie z napisaną przez nich umową klient nie ma prawa do zniżki. Te przerwy są faktem, nawet w okresie świąt brakowało internetu na Ursynowie. Oferowana prędkość internetu również zawodzi. Przy 15 Mbs na downolad, nie ma nawet 0,8 Mbs na upload. Obsługa infolinii to kompletni dyletanci, trudno się dogadać. Bezczelność tego pajaca jest, jak widać, ogromna. UPC to shit.
8 8
odpowiedź
User
jorguś
Miałem UPC przez kilka lat i.... serdecznie żałuję. Oferta programowa - normalna, niczym sie nie wyróznia, odwrotnie do ceny a juz po wprowadzeniu tv cyfrowej to masakra cenowa. W tej sytuacji przeniosłem sie do Cyfry + i mam swietna tv cyfrową z dekoderem hd i twardym dyskiem za ok. 30 % ceny, ktora bym zaplacił w UPC, I jedyna wada jest brak Polsatu, ktory trzeba złapać zwyklą anteną za to zalet (poza ceną) przynajmniej kilka, swietna oferta, szczegolnie dokumentalna i sportowa oraz oczywiście wszystkie "normalne" programy. Precz z UPC
8 8
odpowiedź
User
Tadeo
Po kilkunastu latach (o pięć za dużo) korzystania z z telewizji UPC wypowiedziałem umowę. Do jej wypowiedzenia skłoniło mnie, ograniczenie telewizji UPC w nadawaniu programów sportowych. Przypomnę, że w latach 90-tych były dostępne takie kanały jak: DSF, EUROSPORT 2, RAI UNO, ZDF i inne z których zrezygnowano już od kilkunastu lat. Wielokrotnie zgłaszałem swoje i innych telewidzów zapotrzebowanie na kanały sportowe.. Nie doczekałem się w tym temacie żadnej poprawy. Obecnie jestem abonentem Telewizji N. Nie dość, że mam dostęp do ponad 700 kanałów, w tym kilkunastu sportowych, kilkunastu w jakości HD to płacę miesięcznie o 12 PLN mniej. W UPC analogowej miałem tylko 60 kanałów w tym 3 sportowe i 0 (zero) w jakości HD. Poza tym UPC w swych ofertach bezczelnie okłamuje klientów. Inne oferty przedstawia w słownych, telefonicznych rozmowach z klientami a w rzeczywistości oferty te są o wiele droższe co można zobaczyć na stronach internetowych UPC. Po zauważeniu tego faktu w następnym dniu zgłosiłem rezygnację z zamówionego instalowania nowej "promocyjnej" usługi Mimo, że instalacja miała odbyć się za kilka dni, a ja zrezygnowałem z niej parę dni wcześniej, firma UPC obciązyła mnie poniesionymi przez siebie "kosztami", nie wystawiajac na to żadnej faktury a tylko przypominając mi o rzekomej zaległosci płatniczej w rozliczeniach za abonament telewizyjny . Przy ostatniej wpłacie za abonament telewizyjny wpłaciłem również tą niesłusznie żądaną ode mnie zaległość na rzecz tej biednej, zachłannie drogiej, oszukańczej firmy. Wszystkich zainteresowanych usługami tej firmy - ostrzegam.
8 8
odpowiedź