SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producenci AGD tną wydatki reklamowe - o 8 / 15 proc.

Firmy z polskiego sektora AGD mimo wzrostu produkcji wydadzą w br. na reklamę 15 proc. mniej niż w ub.r - prognozuje dom mediowy Equinox Polska. Od stycznia do sierpnia budżety marketingowe zostały już zmniejszone o 8 proc.

Producenci AGD tną wydatki reklamowe - o 8 / 15 proc.

Według danych Equinox Polska w ciągu pierwszy 8 miesięcy br. firmy z polskiej branży AGD cennikowo wydały na reklamę 74 mln zł, czyli 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym na wynik całego roku kluczowy wpływ będzie miał IV kwartał, w którym realizowane jest zazwyczaj ok. 35 proc. całorocznych inwestycji marketingowych. „Dotychczasowy spadek w tym roku i słabnące perspektywy gospodarcze roku 2012 nie wróżą optymistycznie również końcówce tego roku” - uzasadniają analitycy Equinox Polska, prognozując, że w całym br. wydatki reklamowe producentów AGD wyniosą ok. 130 mln zł, a więc 15 proc. mniej niż w ub.r.

Od stycznia do sierpnia br. Samsung na reklamy swoich produktów AGD w Polsce przeznaczył ponad 8 mln zł. Wydatki Beko w tym zakresie wyniosły ok. 6,6 mln zł, Boscha - 5,7 mln zł, a Amiki - prawie 5,6 mln zł. Najbardziej swoje budżety marketingowe w sektorze AGD zmniejszyły LG, Electrolux i Indesit.

W latach 2009-2010 68 proc. wydatków reklamowych firm z polskiej branży AGD trafiło do telewizji, 24 proc. - do prasy, a pozostałe media miały marginalne znaczenie, przy czym internet nie był i nadal nie jest monitorowany pod tym względem. Jednak analitycy Equinox Polska szacują, że udział sieci w wydatkach reklamowych tej kategorii wynosi przynajmniej 20 proc. Natomiast od stycznia do sierpnia br. producenci AGD na reklamę telewizyjną przeznaczyli tylko 53 proc. swoich całościowych wydatków marketingowych, natomiast na reklamę w magazynach - aż 34 proc., a na reklamę radiową - 6 proc.

Zdaniem analityków Equinox Polska wszystkie te zmiany świadczą o cięciu i realokacji środków budżetowych przez firmy z branży AGD w związku z obawą o nadejście w przyszłym roku drugiej fali kryzysu. „Wydaje się, że w dłuższej perspektywie sukces odniosą te marki, które zaoferują najlepszy stosunek jakości do ceny. W tym kontekście marki koreańskie rozwijające swój potencjał w Polsce mają duże pole do popisu, zwłaszcza na polu świadomościowym i przekonania klientów do wysokiej jakości swoich wyrobów. Niewykluczona jest wojna cenowa, w której trudny orzech do zgryzienia będą miały silne marki europejskie: Bosch/Siemens w Niemczech, Fagor w Hiszpanii” - czytamy w komunikacie Equinox Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Producenci AGD tną wydatki reklamowe - o 8 / 15 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl