Platforma streamingowa Joyn (pod tą nazwą od 2019r.), została założona przez Discovery w 2017 roku. Funkcjonuje w modelu AVoD (darmowe treści z reklamami).
Z czterema milionami unikalnych użytkowników miesięcznie, Joyn zostanie spółką zależną segmentu rozrywkowego ProSiebenSat.1 Media. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Oprócz treści od ProSiebenSat.1 i innych partnerów koncernu, użytkownicy Joyn nadal będą mieli dostęp do treści od Warner Bros Discovery. Użytkownicy oferty abonamentowej Joyn PLUS+ mogą również uzyskać dostęp do Discovery+ na 12 miesięcy.
- Dzięki nabyciu wszystkich udziałów w Joyn, kontynuujemy cyfrową transformację Grupy ProSiebenSat.1 - skomentował Rainer Beaujean, Group CEO ProSiebenSat.1 Media SE - Zgodnie z naszą strategią, rozszerzamy nasz zasięg, zwłaszcza wśród młodych grup docelowych, i tworzymy nowe możliwości monetyzacji. Pełna kontrola nad Joyn daje nam elastyczność biznesową, której potrzebujemy - dodał.

Na transakcję musi się jeszcze zgodzić lokalny regulator antymonopolowy. Decyzja ma zapaść do 1 października.
ProSiebenSat. 1 Media jest największym koncernem telewizyjnym w Niemczech. W 2020 roku trzy płatne programy produkowane przez niemieckiego nadawcę znalazły się w ofercie platformy streamingowej Amazon Prime Video.











