SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Protesty napędzają oglądalność kanałów informacyjnych. Liderem TVN24

W całej Polsce trwają od ponad tygodnia protesty przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego. Szeroko informują o nich kanały informacyjne, które notują rekordowe wyniki. Zarówno we wtorek, jak i w środę TVN24 był drugą najchętniej oglądaną telewizją w Polsce - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. TVN24Article

Jeszcze w tygodniu 12-18 października udział TVN24 wyniósł 5,96 proc., TVP Info - 4,51 proc., a Polsat News - 2,49 proc.

Tydzień temu w czwartek, kiedy zapadło orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego w sprawie przepisów aborcyjnych i rozpoczęły się uliczne protesty, TVN24 miał 7,03 proc. udziału, a dzień później 7,74 proc.

TVN24 zyskuje widzów

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 22 do 28 października najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVN24. Średni dobowy udział stacji wyniósł 7,55 proc. wśród wszystkich widzów.

Stacja TVP Info w tym czasie miała 4,87 proc. udziału w 4+. Z kolei udział Polsat News wyniósł 2,80 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 udział TVN24 wyniósł 4,87 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat News (2,72 proc. udziału), który miał lepszy wynik niż TVP Info (2,45 proc.).

Stacje newsowe rywalizują z „wielką czwórką”

Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że TVN24 wygrywa walkę o widza z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Kanał 27 i 28 października z udziałami na poziomie odpowiednio 8,77 i 8,80 proc. proc. był wiceliderem całego rynku. W pozostałe dni TVN24 w dobowych rankingach zajmowało miejsca 3-5.

TVP Info w dobowych ujęciach miedzy 22 a 29 października zajmowało miejsce 6 (tuż za „wielką czwórką” i TVN24), a Polsat News - 9-10.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl TVN24 i Polsat News w ostatnich dniach notowały jedne z najwyższych dobowych udziałów w historii nadawania. Z kolei TVP Info notowało tylko nieznacznie wyższe SHR% niż zazwyczaj.

- Powtarza się sytuacja z marca - wzrost widowni telewizyjnej w ogóle a kanałów informacyjnych w szczególności. Tylko powody są tym razem dwa - oczywiście pandemia (zarówno w kwestii zapotrzebowania na informacje jak i wzrostu widowni telewizyjnej spowodowanego częściowym lockdownem) oraz niespokojna sytuacja w kraju związana z decyzją TK. I szczerze mówiąc nie wiem, który z tych dwóch dramatów wstrząsnął społeczeństwem bardziej, bo wirus, mimo wszystko, jest chyba bardziej przewidywalny - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.

Średni dobowy udział TVN24 we wrześniu br. wyniósł 4,97 proc. wśród wszystkich widzów i 2,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Stacja TVP Info w tym czasie miała 4,10 proc. udziału w 4+ i 1,81 proc. w 16-49. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 1,94 proc. i 1,57 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Protesty napędzają oglądalność kanałów informacyjnych. Liderem TVN24

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Protesty napędzaja też covid.TVN24 może pokazuje przyszłych zakażonych.
odpowiedź
User
walter
brawo TVN24. PiS ma potężny ból d...., że istniejecie.

Ciekawe kiedy mendy z pisowskiej KRRiT zaczną Was karać.
odpowiedź
User
Futrozmisia
Ciężko nie mieć takiej oglądalności jak się ma na pokładzie takie gwiazdy jak Olga Olesek. Nie dość, że ładna to jeszcze sympatyczna i profesjonalna :) Mogłaby śmiało prowadzić Fakty
odpowiedź