Przedruki dają zysk. Tyle zarobiła „Angora”

Wydawnictwo Westa-Druk, do którego należy tygodnik „Angora”, w 2024 roku przy spadku przychodów o ponad 6 proc. osiągnęło mocny wzrost czystego zysku: z 670 tys. do prawie 2,3 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Przedruki dają zysk. Tyle zarobiła „Angora”

W 2024 roku przychody Wydawnictwa Westa-Druk wyniosły 35,55 mln zł, po spadku o 6,6 proc. z 38,06 mln w 2023 roku. Firma w sprawozdaniach nie podaje, ile zarabia ze sprzedaży tygodnika „Angory”, a ile z publikowanych w nim reklam.

Pismo jest wydawane na podstawie licencji udzielonej przez Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś.

„Angora” z mniejszą sprzedażą, rośnie cena

Jak szczegółowo opisywaliśmy, według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż „Angory” wynosiła 127 912 egz., o 13 proc. mniej niż przed rokiem. Wiosną 2023 roku cena egzemplarzowa tygodnika wzrosła z 7 do 8 zł, zaś w lutym br. nastąpiła kolejna podwyżka – do 10 zł.

W związku ze spadkiem przychodów poniesione przez firmę koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów w ub.r. zmalały rok do roku z 33,34 do 28,83 mln zł.

Spółka w ryzach trzymała pozostałe wydatki. Koszty sprzedaży zmniejszyły się z 873,3 do 861,4 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne tak jak rok wcześniej wyniosły 99,9 tys., zaś koszty ogólnego zarządu (m.in. wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych) wzrosły z 2,94 do 3,02 mln zł. Firma zatrudniała przeciętnie 23 pracowników, o jednego mniej niż przed rokiem.

Cały zysk dla właściciela

W efekcie zysk sprzedażowy wydawcy poszedł w górę z 902,8 tys. do 2,82 mln zł, a zysk netto (przy wzroście kwoty naliczonego podatku dochodowego ze 172,5 do 521,4 tys. zł) podskoczył z 669,2 tys. do 2,28 mln.

Mirosław Kuliś jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że cały zeszłoroczny zysk dostanie jako dywidendę. Na koniec ub.r. kapitały własne spółki wynosiły 2,68 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu