SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Fakt” na czele czytelnictwa

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki - wynika z najnowszego badania PBC General, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku sięgało 11,68 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,69 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,01 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,17 pkt. proc. do 8,64 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,41 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,92 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa jednak zmalał o 0,37 pkt. proc. do poziomu 3,19 proc.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. obniżyło się o 1,03 pkt. proc. do 2,67 proc.

Wiek: 15-75 lat

listopad 2014 : kwiecień 2015

listopad 2013 : kwiecień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,68%

13,69%

Gazeta Wyborcza

8,64%

9,81%

Super Express

4,41%

5,33%

Przegląd Sportowy

3,19%

3,56%

Metro

2,67%

3,70%

Rzeczpospolita

1,50%

2,39%

Dziennik Gazeta Prawna

1,41%

1,83%

Nasze Miasto

1,05%

1,25%

Sport

0,43%

0,46%

Puls Biznesu

0,24%

0,28%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,05%

0,08%

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie sześć z jedenastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, cztery odnotowało niższe wskaźniki, a jeden miał taki sam wynik. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze miasto”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, niższym - „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Sport”, a takim samym - „Rzeczpospolita”.

Wiek: 16-59 lat

listopad 2014 : kwiecień 2015

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,78%

Gazeta Wyborcza

8,63%

Super Express

4,01%

Przegląd Sportowy

3,40%

Metro

2,77%

Dziennik Gazeta Prawna

1,58%

Rzeczpospolita

1,50%

Nasze Miasto

1,06%

Sport

0,39%

Puls Biznesu

0,26%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,05%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 10 765 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Fakt” na czele czytelnictwa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
PS wygrał, ale przegrał
10 8
odpowiedź
User
juu
głupiutkie "badanie"
9 8
odpowiedź
User
axel
W PS masowe zwolnienia, sprzedaż nie rośnie, to się dane z sufitu o czytelnictwie rzuca. Naprawdę, nie stać tam na górze nikogo na bardziej wyrafinowane zagrywki? Żenada
9 8
odpowiedź