SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2019 r. zanotowała niewielki spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.

fot. Shutterstock.com Article

Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 62,7 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 62,8 proc. w kwietniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,83 proc. do 15,89 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,86 proc. do 5,07 proc.

Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet (spadek z 3,5 proc. do 3,38 proc.) i UC Browser (wzrost z 3,11 proc. do 3,16 proc.).

W Polsce Chrome zanotował wzrost i cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w maju br. 78,34 proc. udziału w naszym rynku, wobec 77,71 proc. w kwietniu.

Daleko w tyle za Chrome pozostają w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 6,86 proc. do 6,66 proc.), Samsung Internet wzrost z 5,2 proc. do 5,25 proc.), Opera (spadek z 3,86 proc. do 3,73 proc.) oraz Safari (spadek z 2,46 proc. do 2,21 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
a czy to nie ma związku z popularnością danych marek tel? chrome jest fabrycznie zainstalowany np w Huawei,
0 0
odpowiedź