SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody organizatorów Cannes Lions Festival wyższe mimo mniejszego udziału agencji

Dochody organizatorów Cannes Lions Festival były w pierwszej połowie br. wyższe o 7 proc., mimo że w tegorocznym konkursie było mniej zgłoszeń i przyznano mniej nagród -poinformowała firma Ascential, odpowiedzialna za festiwal.

Article

Firma Ascential podała, że przychody Cannes Lions Festival wyniosły w I połowie br. 62,9 mln funtów i były wyższe wobec ub.r. o 7 proc. Podano, że mniejszą liczbę agencji uczestniczących w tegorocznym festiwalu zrekompensowało zaangażowanie firm i platform technologicznych, takich jak Facebook, Snapchat czy Google. Firma przyznała również, że wzrosła też liczba sprzedanych pakietów premium, co również zrekompensowało mniejszy niż rok temu udział agencji.

42 proc. przychodów stanowiły tzw. przepustki dla delegatów, 41 proc. - wpisowe, 15 proc. - partnerstwo i 2 proc. prowizja z rezerwacji pokoi hotelowych.

Firma Ascential, po tym jak Publicis Groupe ogłosiła, że w przyszłym roku nie będzie uczestniczyć w Cannes Lions, chce zapełnić niejako lukę po tej sieci zachęcając do udziału w konkursie jeszcze szersze niż dotychczas spektrum firm z branży komunikacji marketingowej. Będzie też zachęcać do uczestnictwa w nim reklamodawców, sieci agencyjne itp.

Publicis Groupe w tym roku na festiwal reklamowy w Cannes wydała 20 mln dolarów, a nagrody przyznane jej agencjom stanowiły ok. 10 proc. ze wszystkich przyznanych Lwów.

Pod znakiem zapytania stoi też udział sieci reklamowej WPP w przyszłorocznej edycji konkursu reklamowego w Cannes. Już w tym roku w imprezie uczestniczyło 500 delegatów z tej sieci, podczas gdy rok temu było ich ok. 1000.

W tym roku pięć polskich agencji reklamowych miało w sumie kilkanaście nominacji do nagród Lwów na festiwalu w Cannes. Przywiozły stamtąd cztery statuetki: jedną srebrną i trzy brązowe. Rok temu nominowane były w 10 kategoriach i też przywiozły cztery Lwy: Złotego i trzy Brązowe.

Najwięcej, bo sześć nominacji zdobyła agencja FCB Warsaw za projekt „Smart Bell” dla Axa Polska. Nagrodzono go dwoma Lwami: Srebrnym w kategorii Lions Health-Health&Wellness oraz Brązowym w kategorii Radio.

Z kolei prace zgłoszone przez agencje 2012 oraz Bardzo znalazły się - każda z nich - na czterech shortlistach. Agencja 2012 zdobyła Brąz w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat.

Agencja Bardzo została natomiast nagrodzona za reklamę dla Allegro pod hasłem „English for beginners” - Brązowym Lwem w kategorii Lions Entertainment.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przychody organizatorów Cannes Lions Festival wyższe mimo mniejszego udziału agencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl