SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przychody pionu internetowego Agory mają rosnąć szybciej niż rynek

Przychody reklamowe działu internetowego Agory mają rosnąć szybciejniż rynek, poinformował dyrektor internetowego pionu spółki TomaszJózefacki w środę. W I kw. przychody Gazeta.pl z reklam "display"wyniosły ok. 8,8 mln zł, co oznacza wzrost o 115% r/r.

"Mamy ambitne cele dotyczące wzrostu przychodów" - powiedziałJózefacki podczas konferencji prasowej poświęconej strategiirozwoju działu internetowego Agory. Nie chciał jednak określić, czyspółka utrzyma tempo wzrostu przychodów z I kwartału.

Według publikowanych wcześniej szacunków Agory, w całym rokuwydatki na reklamę w internecie w Polsce wzrosną o 35-40%, wtelewizji - o 11-12%, w reklamie zewnętrznej - o 10%, w radiu - o7-8%, w magazynach - o 5% i w dziennikach - o 4%. Spółkazapowiedziała, że w II połowie roku może je zweryfikować.

"Z całą pewnością chcemy rosnąć szybciej niż rynek" - powiedziałJózefacki. Według strategii Agory, w ciągu trzech lat struktura jejprzychodów ma się zmienić tak, żeby co najmniej dwie trzecieprzychodów pochodziło z działalności niegazetowej.

Pod koniec czerwca Agora sfinalizowała zakup spólkiTrader.com(Polska) za 54,35 mln USD. Józefacki nie wykluczył kolejnychakwizycji.

"Strategia Agory zakłada rozwój przez kupowanie aktywówpomagających w rozwoju spółki" - podkreślił szef pionuinternetowego grupy. Nie chciał jednak sprecyzować, czy prowadzi naten temat jakieś rozmowy.

Józefacki powiedział, że dzięki przejęciu Trader.com, Agorapoprawi swoją pozycję na rynku reklam typu "classified"(ogłoszeniowych). Według niego ten rynek również będzie rósł bardzoszybko.

Agora chce też prowadzić strategię "deportalizacji". Oznacza tonp. coraz bardziej wyraźny rozdział portali gazeta.pl iwyborcza.pl, a także otwieranie nowych serwisów dla odbiorcówniszowych.

"Nasze doświadczenia pokazują, że nadal można znaleźć wiele niszrynkowych" - zaznaczył Józefacki. Nowe niszowe serwisy Agory tom.in. kotek.pl dla nastolatek, czy kolumber.pl (turystyka).Zaznaczył, że dzięki takim serwisom jak czuba.pl Agora jest narynku pionierem w zakresie serwisów rozrywkowo-sportowych.

Agora w I kw. 2008 r. osiągnęła skonsolidowany zysk nettoprzypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 18,66mln zł wobec 14,27 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychodywyniosły 313,42 mln zł wobec 302,73 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Przychody pionu internetowego Agory mają rosnąć szybciej niż rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl