SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody TVN w segmencie online spadły do 69 mln zł w II kw. 2012 r.

Przychody grupy TVN w segmencie online wyniosły w II kw. 2012 r. 69 mln zł i były o 4% niższe od osiągniętych przed rokiem, podała spółka w raporcie. Sam Onet zwiększył przychody o 4% r/r, ale ten wzrost został zrekompensowany przez słabsze wyniki innych serwisów grupy.

Robert Bednarski

Robert Bednarski

"Przychody segmentu Online spadły o 3 miliony zł rok do roku lub 4%, osiągając 69 milionów zł w II kwartale. Sam Onet zwiększył przychody o ponad 2 miliony zł (+4%), natomiast wyniki pozostałych serwisów skompensowały ten wzrost, głównie w efekcie niższych przychodów Zumi podczas gdy przychody reklamowe VOD nadal nie były porównywalne z II kwartałem 2011 z powodu restrukturyzacji oferty video w drugiej połowie ubiegłego roku. Słabsze tempo wzrostu przychodów Onet i spadek w Zumi były skutkiem spowolnienia wzrostu rynku reklamy online. Na takim tle, przychody segmentu Online w pierwszej połowie roku spadły o 4% osiągając 126 milionów zł" - czytamy w raporcie.

>>> TVN: 230,6 mln zł straty netto w II kw. 2012 r., zysk przed rokiem

- W kwietniu i maju nasze przychody z reklam były o 4-5 proc. wyższe niż rok wcześniej, w czerwcu - o 10-12 proc. niższe, a w lipcu - o 5 proc. wyższe. - poinformował na konferencji prasowej Robert Bednarski, prezes Grupy Onet i członek zarządu Grupy TVN. - Przy czym czerwcowy spadek wynika w dużym stopniu w wysokiego poziomu wpływów w czerwcu ub.r. - zaznaczył.

Grupa podała, że wynik EBITDA segmentu Online przekroczył 27 milionów zł w II kwartale i był o 3% wyższa rok do roku.

"Ponownie, źródłem wzrostu był Onet, którego marża EBITDA wzrosła do 46%, podczas gdy gotówka marża EBITDA była bliska 51%. Niższe przychody z innych serwisów przełożyły się bezpośrednio na ich EBITDA, tym samym równoważąc dobre wyniki Onet. EBITDA segmentu Online za pierwszą połowę roku wyniosła blisko 46 milionów zł, o 1% mniej niż rok temu" - czytamy w komunikacie.

W I połowie 2012 roku grupa TVN miała 45,67 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,42 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 816,66 mln zł wobec 857,45 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przychody TVN w segmencie online spadły do 69 mln zł w II kw. 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl