SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody usług AVoD przekroczą 91 mld dol. w 2028 roku

Dzięki coraz większej popularności tańszych planów serwisów streamingowych z reklamami przychody usług w modelu AVoD na całym świecie przekroczą za 6 lat 91 mld dol. Z prognozy Digital TV Research wynika, że do 2028 roku aż 15 platform wygeneruje przychody z AVoD przekraczające miliard dol.

W Polsce Netflix na razie nie oferuje tańszego planu z reklamami Article

Disney+ ma osiągnąć największe przychody dzięki pakietom hybrydowym (opłatom za subskrypcję z reklamami). Wyniosą one 8,7 mld dol.

Kolejne miejsce zajmą Hulu (5,3 mld dol.), Netflix (5 mld dol.), YouTube i Paramount+, które dzięki samym tańszym planom zarobią po 4,9 mld dol.

Dalej uplasują się: HBO Max (4,1 mld dol. ), Peacock (3,2 mld dol.) oraz chiński serwis Tencent Video (3 mld dol.). Łączne przychody z usług AVoD pozostałych graczy wyniosą 41,3 mld dol.

- Przełomowym wydarzeniem będzie globalne wdrożenie hybrydowych usług AVoD-SVoD przez najbardziej znane serwisy typu Netflix, Disney+, HBO Max i Paramount+. Tylko te cztery platformy streamingowe wygenerują do 2028 roku przychody AVoD w wysokości 22,6 mld dol. - stwierdził Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.

Netflix i Disney+ z tańszymi pakietami

Na początku listopada największy serwis streamingowy świata wprowadził pakiet z reklamami. Z tańszego planu Netfliksa można korzystać m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii. Na przykład w USA oferta kosztuje 6,99 dol. miesięcznie. To o 13 dol. mniej niż w przypadku najtańszego dotychczas pakietu Basic.

W Niemczech pakiet z reklamami kosztuje 4,99 euro. Subskrypcja obejmuje tylko jedno urządzenie. Maksymalna jakość to 720p HD. Reklamy są emitowane przed i podczas poszczególnych produkcji. Spoty trwają od 15 do 30 sekund. W ciągu godziny nie przekraczają łącznie 5 minut. Na razie nie wiadomo kiedy tańszy plan pojawi się w Polsce. W nowym pakiecie brakuje niektórych produkcji. To m.in. „House of cards”, „The Crown” czy „Breaking bad”.

Zapowiadana od pewnego czasu wersja Disney+ z reklamami wystartuje w USA 8 grudnia. Miesięczna subskrypcja będzie kosztowała 7,99 dolara, czyli tyle ile obecnie trzeba płacić za korzystanie z platformy bez reklam. W 2023 roku opcja ma zadebiutować na innych rynkach. Być może wtedy zadebiutuje także nad Wisłą.

W USA także HBO Max jest oferowany z reklamami. Subskrybenci tańszego pakietu płacą 9,99 dol. miesięcznie zamiast 14,99 dol. Z badania firmy Antenna wynika, że opcję z reklamami wybrało tylko 12 proc. klientów platformy.

Dołącz do dyskusji: Przychody usług AVoD przekroczą 91 mld dol. w 2028 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
A wszyscy na stracie😬
0 0
odpowiedź