Przychody YouTube’a w górę o 11 procent. Geico, Samsung i Disney największymi reklamodawcami

W 2018 roku przychody reklamowe serwisu YouTube wzrosły o 11 procent - wynika z z analiz firmy MediaRadar. Największymi partnerami platformy były marki Geico, Samsung oraz Disney, które odpowiadają w sumie za 15,5 procent ubiegłorocznych wpływów YouTube’a.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Przychody YouTube’a w górę o 11 procent. Geico, Samsung i Disney największymi reklamodawcami

Holding Alphabet, do którego należy YouTube nie ujawnia osobno w sprawozdaniach finansowych przychodów osiąganych przez ten serwis. Analizy tego rodzaju podjęła się firma MediaRadar która podała niektóre parametry.

W 2018 r. wpływy reklamowe YouTube’a wzrosły o 11 proc. w stosunku do roku 2017. Jak podaje MediaRadar 51 proc. reklamodawców zdecydowało się na kontynuowanie współpracy z platformą, co jest istotne w kontekście kryzysu wizerunkowego, który dotknął YouTube’a w 2017 r.

Wiele marek wycofało wówczas reklamy z serwisu, bowiem pojawiały się one przy kontrowersyjnych treściach. Później jednak partnerzy zaczęli powracać do współpracy z YT doceniając pracę jaką platforma wykonała w kierunku zapobiegania patologiom. Tak zrobiły m.in. Procter & Gamble, a także koncern AT&T.

Za 30 proc. przychodów YT w ub.r. odpowiadały firmy z segmentu mediów i rozrywki, zaś aż 15,5 proc. wpływów dostarczyli tylko trzej reklamodawcy – firma ubezpieczeniowa Geico (6 proc.), koncern Samsung (5,5 proc.) oraz Disney (4 proc.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]