Publicis Groupe przejmuje agencję marketingu twórców Influential

Publicis Groupe zgodziła się przejąć agencję marketingu twórców Influential. Dzięki tej akwizycji Publicis zyska dostęp do ponad 3,5 miliona twórców za pośrednictwem platformy opartej na sztucznej inteligencji, która zawiera również dane o 90 proc. twórców z całego świata i ponad 1 milion obserwujących.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Publicis Groupe przejmuje agencję marketingu twórców Influential

W przypadku Influential dostęp do danych z firmy Epsilon, którą Publicis nabył w 2019 r., umożliwi markom lepszą identyfikację twórców, którzy przemawiają do docelowych odbiorców – czytamy w komunikacie prasowym. 

Publicis i Influential planują także prowadzenie platformy opartej na sztucznej inteligencji, która umożliwi klientom „całościowe planowanie, zarządzanie i pomiar inwestycji w zakresie marketingu społecznościowego, cyfrowego i afiliacyjnego”, przy jednoczesnym rozszerzeniu zasięgu i wpływu kampanii w mediach społecznościowych na kanały cyfrowe i afiliacyjne. 

Platforma ma być prowadzona przez Ryana Deterta, dyrektora generalnego Influential, a jej centrala będzie stanowić część Publicis Groupe i będzie wspierać wszystkie jej agencje. Obie firmy nie komentują transakcji, która ma zostać sfinalizowana pod koniec sierpnia. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.

Z badania przeprowadzonego przez Influencer Marketing Hub wynika, że ​​marki planują zwiększyć swoje budżety na influencer marketing o prawie 46 proc. rok do roku w 2024 roku, do 24 miliardów dolarów. 

Jak podaje AdAge, Influential zwiększył szacunkowe przychody do 150 milionów dolarów w 2023 roku, w porównaniu ze 100 milionami dolarów rok wcześniej. W komunikacie podano, że agencja współpracuje z 300 markami na całym świecie, w tym z Hiltonem przy tworzeniu pierwszego w historii 10-minutowego TikToka, a także z McDonald's.

„To przejęcie nie tylko oznacza, że ​​obejmiemy wiodącą rolę w marketingu influencerów, ale także w wyjątkowy sposób pozycjonuje nas w centrum ekosystemu nowych mediów” – powiedział cytowany w komunikacie Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana