SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Groupe wprowadza narzędzie do ograniczenia śladu węglowego

Holding reklamowy Publicis Groupe (należą do niego takie agencje, jak Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi, Starcom) wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckichArticle

Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich klientów.

Jak podano w komunkacie "Publicis Groupe w Polsce nie tylko analizuje wielkość śladu węglowego wynikającego z prowadzonych działań marketingowych, ale poprzez wprowadzenie wskaźnika Carbon Media Cost per Sale daje reklamodawcom możliwość optymalizacji tych działań".  

- Ograniczenie śladu węglowego z działań reklamowych to silny trend i ważny temat nie tylko dla naszej branży, w który zaangażowane są światowe instytucje takie jak IPA czy WARC - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich – Będąc liderem, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności i roli jaką mamy do spełnienia nie tylko w edukacji naszego środowiska, ale także w konkretnych działaniach. Jestem pewien, że Carbon Media Cost per Sale to przełomowe rozwiązanie, które będzie wdrożone przez większość przedsiębiorstw. Będziemy mocno zachęcać klientów do aktywnego korzystania z tego narzędzia. Obecnie poza dbałością o wzrost biznesu naszych klientów, naszym obowiązkiem jest także realnie pomagać im troszczyć się o środowisko.

Dzięki wykorzystaniu wskaźnika CMCS reklamodawca będzie mógł optymalizować wykorzystanie kanałów komunikacji oraz dostępnych materiałów reklamowych, takich, jak długość kopii czy wielkość i waga formatów wykorzystywanych w digitalu, aby ślad węglowy z prowadzonej kampanii był jak najmniejszy przy zachowaniu zakładanego wzrostu sprzedaży.

- Kalkulatory śladu węglowego są już znane i używane w krajach Europy Zachodniej. Pozwalają na modyfikację splitu mediowego na bardziej „zielony”. My jednak nie tylko sprawdzamy poziom emisji dwutlenku węgla, ale również opieramy nasze obliczenia o najważniejszy i uniwersalny wskaźnik efektywności, jakim jest sprzedaż. Dzięki temu jesteśmy w stanie podać Klientowi ilość śladu węglowego, który wytwarza dana kampania i zaproponować alternatywne scenariusze działań - dodaje Małgorzata Hejka, strategy & innovations director, Spark Foundry i liderka X-teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.

Wskaźnik już jest wdrażany

Idea obniżania śladu węglowego z działań mediowych, przy zachowaniu ich efektywności sprzedażowej, została zaprezentowana wszystkim pracownikom Publicis Groupe, a eksperci z agencji mediowych odbyli już szkolenia z pracy z wykorzystaniem kalkulatora CMCS. 

 - Wdrożenie kalkulatora CMCS zaplanowaliśmy w takim momencie roku, aby dać naszym pracownikom możliwość zaprezentowania go klientom zarówno w bieżącej pracy nad kampaniami, jak również do rekomendacji bardziej przyjaznych środowisku media splitów w ramach strategii rocznych, nad którymi obecnie pracują. Dzięki szkoleniom oraz dostępnej bazie materiałów informacyjnych wszyscy eksperci z agencji mediowych są w stanie samodzielnie wyjaśnić działanie kalkulatora i użyć go do optymalizacji - dodaje Agata Szustak, strategy manager w Zenith, członkini X-Teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.  

Vault to autorskie narzędzie, które dzięki wykorzystaniu unikatowej bazy danych modeli ekonometrycznych w połączeniu z AI, dostarcza planerom twardych danych (ROI), potrzebnych do przygotowywania rekomendacji media mixów i poziomu inwestycji w mediach, jednocześnie pozwalając estymować wyniki biznesowe dla marki w krótkim terminie w różnych scenariuszach inwestycyjnych.  

A.L.I.C.E. (Advertising Limiting Impacts & Carbon Emissions) to autorskie narzędzie Publicis Groupe wykorzystywane do pomiaru poziomu emisji dwutlenku węgla generowanego przez projekt lub kampanię klienta, w zależności od podjętych decyzji dotyczących np. formatu, produkcji i zużycia energii. Narzędzie powstało w celu redukcji śladu węglowego kampanii i projektów komunikacyjnych. Od poprzedniego roku rozwiązanie jest również dostępne w Polsce.

X- team Zrównoważony Rozwój cross-agencyjny zespół działający w ramach Publicis Groupe, który propaguje i wdraża rozwiązania przyjazne środowisku i społeczeństwu, szerząc je również na zewnątrz.

 

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe wprowadza narzędzie do ograniczenia śladu węglowego

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miss
al bulszit o matko kochana - teraz to juz trzeba robic klientów w taki sposób jak każdy ma podobne CPM, CPV, CPC itp haa
odpowiedź
User
Robota
Niech się wezmą dyrektory za pracę a nie liczą takie bzdety. Widać nadmiar czasu u wierchuszki.
odpowiedź