SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Groupe kupuje za 4,4 mld dolarów firmę Epsilon

Publicis Groupe, właściciel m.in. agencji reklamowej Leo Burnett, Publicis Media czy domów mediowych Starcom i Zenith przejmuje za 4,4 mld dolarów specjalizującą się w marketingu danych firmę Epsilon.

 

Article

Epsilon specjalizuje się w marketingu danych. Transakcja zakupu przez Publicis Groupe ma zostać zamknięta w trzecim kwartale br.

- Wraz z przejęciem Epsilon, Publicis Groupe wprowadza niezbędną technologię, wiedzę i talent, aby uzupełnić naszą ofertę w zakresie kreatywności, transformacji mediów i biznesu oraz pomóc naszym klientom pokonać ich konkurencję i osiągnąć zysk - powiedział cytowany w komunikacie prezes Publicis Groupe Arthur Sadoun dodając, że umowa pomoże Publicis „dostarczać spersonalizowane doświadczenia w skali” jej klientom.

Zgodnie z warunkami umowy Publicis przejmie Epsilon za kwotę w wysokości 4,4 mld dolarów, co stanowi cenę zakupu netto w wysokości 3,95 mld dolarów „po odjęciu korzyści z podwyższenia podatku związanego z przejęciem”.

Firma Epsilon, której właścicielem jest Alliance Data Systems z siedzibą w Irving w Teksasie od 2004 roku, według rankingu Ad Age Datacenter zajmuje 13 miejsce na świecie pod względem wielkości agencji. W oświadczeniu wydanym przez Publicis poinformowano, że Epsilon osiągnął 1,9 mld dolarów przychodów netto w 2018 roku, z czego 97 proc. w USA. Firma zatrudnia 9 tys. pracowników, w tym 3,7 tys. ekspertów od danych.

Oprogramowanie „lojalnościowe” Epsilon obsługuje 600 mln kont i ma „ponad 250 mln  unikalnych konsumentów zidentyfikowanych w Stanach Zjednoczonych, a jego własne platformy Conversant (zajmuje się automatyzacją marketingu reklamowego)  obsługują 1 mld aktualizacji co 5 minut, co pozwala na dalsze ulepszanie przesyłania wiadomości na podstawie spostrzeżeń konsumentów w czasie rzeczywistym.

Alliance Data kupiła Epsilon za 314,5 mln dolarów w październiku 2004 roku. 1 kwietnia br., gdy Publicis potwierdził, że prowadzi rozmowy na temat zakupu Epsilon, akcje grupy spadły do ​​45,12 euro, najniższej ceny od 2012 roku. Do 12 kwietnia br. cena wzrosła do 47,19 euro, czyli o 0,9 proc.  Akcje Alliance Data kosztowały wtedy 180,93 dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe kupuje za 4,4 mld dolarów firmę Epsilon

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Malo
Kolejna firma, ktora zloty Publicis kupi, zniszczy i wypluje. Case Razorfish - ktos ja jeszcze pamieta? Dwoch agencji digital w Londynie, wielu wielu innych. Ile dajecie Sapient? cztery? Piec lat zanim zostanie "polaczona" z innymi nieszczesnikami? :)
odpowiedź