Publikacje o wpadce mBanku warte ponad milion złotych

Na temat omyłkowo wysyłanych przez mBank wiadomości push ukazało się ponad tysiąc publikacji o łącznym zasięgu 5,62 mln potencjalnych kontaktów i AVE wynoszącym przeszło 1,16 mln złotych - podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Publikacje o wpadce mBanku warte ponad milion złotych

5 sierpnia mBank rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię testowych i niezrozumiałych komunikatów typu push. W treści można było przeczytać ciąg polskich znaków „ęśąćż” czy komunikat "mBank pozdrawia" z serią cyfr i znaków.

mBank wyjaśnił, że na skutek błędu testowe wersje powiadomień push zostały rozesłane do wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej, co nie powinno się zdarzyć. Bank przeprosił klientów za zamieszanie, a całą sytuację obrócił w żart, umieszczając "ęśąćż" w swoim tymczasowym logo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-promocja-wpadka-z-sms-ami ##

O mBanku mówi się i pisze w kontekście wpadki

SMS-owa pomyła była szeroko omawiana w sieci oraz tradycyjnych mediach. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, 84 proc. ze wszystkich publikacji mediowych z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych, których łączne dotarcie wynosi 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ekwiwalent reklamowy (AVE) to 743 tys. złotych.

Ponad połowa wszystkich treści (62 proc.), tak więc aż 679 publikacji ma wydźwięk pozytywny, dotarcie na poziomie 3,73 mln oraz wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) przeszło 600 tys. złotych. 317 materiałów (29 proc.) jest neutralnych (głównie portale i radio), a tylko 105 jest nacechowanych negatywnie (9 proc.), których dotarcie wynosi zaledwie 46,2 tys.

grafika

Na temat wpadki mBanku powstało 1100 publikacji medialnych o łącznym AVE 1,16 mln zł. Zasięg publikacji wyniósł 5,62 mln.

grafika

W ciągu tygodnia w social mediach temat powiadomień „ęśąćż” mBanku przełożył się na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorzy z największą liczbą polubień, udostępnień i komentarzy to profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze – łączna liczba interakcji tylko tych dwóch postów na dzień 17 sierpnia 2020 wynosi ponad 43 tys. z AVE 143 tys. złotych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały