SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PWPW zleciła usługi PR agencji Sokołowskiego, Hofmana i Girzyńskiego. „Kłamliwa teza o układzie”

Od listopada ub.r. do sierpnia br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych zlecała usługi public relations agencjom R4S i History & Business Consulting, z którymi związani są były rzecznik KGP Mariusz Sokołowski oraz byli posłowie PiS Adam Hofman i Zbigniew Girzyński - ujawniła „Gazeta Wyborcza”. PWPW tłumaczy, że w tamtym okresie tworzyła swój dział komunikacji społecznej, a tekst „GW” uważa za „kłamliwy, oparty na manipulacjach faktami i półprawdach”.

Article

Według informacji „Gazety Wyborczej” pierwsza umowa PWPW z agencją public relations R4S, której współwłaścicielem jest Mariusz Sokołowski, a współpracownikami Adam Hofman i Zbigniew Girzyński, została zawarta pod koniec października ub.r. przez poprzedni zarząd firmy. Obowiązywała przez cztery miesiące, dotyczyła usług PR, doradczych i komunikacji kryzysowej dotyczącej opóźnienia startu systemu CEPiK 2.0 z danymi kierowców i samochodów. Nie ogłoszono przetargu, agencję R4S wybrano w drodze negocjacji, płacono jej 18 tys. zł miesięcznie.

Druga umowa z R4S obowiązywała od marca do sierpnia br., agencja zajmowała się wtedy dla PWPW m.in. rekomendowaniem działań promocyjnych, monitoringiem mediów i otoczenia biznesowego oraz umawianiem spotkań prezesowi. „GW” ustaliła, że dostała za to dwa razy po 11 tys. zł brutto.

Z kolei pod koniec maja br. PWPW zapłaciła 6 tys. zł firmie Zbigniewa Girzyńskiego History & Business Consulting za usługi public relations.

W poniedziałkowym wydaniu „Gazety Wyborczej” tekst Łukasza Woźnickiego o tej sprawie został zatytułowany „Czy Kaczyński wie o układzie w PWPW”. Dziennikarz napisał, że na większość pytań zadanych spółce nie dostał odpowiedzi, powołał się natomiast na kilka związanych z nią osób.

Zarząd PWPW w oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek po południu potwierdził, że współpracował z agencjami RS4 i History & Business Consulting. Zaznaczył jednak, że pierwsza umowa z RS4 została podpisana przez poprzednie kierownictwo PWPW, a druga opiewała na dwa razy niższą kwotę. Pierwsza współpraca obejmowała „przygotowanie rekomendacji działań PR, generowanie w mediach przekazu budującego pozytywny wizerunek PWPW, prowadzenie działań media relations wraz z utrzymaniem bieżących kontaktów z kluczowymi mediami w imieniu PWPW, działania na wypadek sytuacji kryzysowych oraz stałe monitorowanie efektów prowadzonych działań”, a druga dotyczyła „działań w zakresie public relations mających na celu budowę pozytywnego wizerunku usług i produktów oraz przeciwdziałanie pojawiającemu się, czarnemu PR-owi ze strony konkurencji”.

Obecne kierownictwo PWPW poinformował, że za pierwszą umowę z jej strony odpowiadali byli członkowie zarządu Piotr Pankanin i Zbigniew Biały oraz były dyrektor Tadeusz Wachowski. - Obaj wymienieni członkowie zarządu zostali odwołani z pełnionych funkcji przez WZA w dniu 21 stycznia 2016 r., zaś z p. Tadeuszem Wachowskim spółka rozwiązała umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia (dyscyplinarnie) z przyczyn leżących po stronie pracownika w związku z poważnym niedopełnieniem obowiązków - napisano w oświadczeniu.

Z kolei współpraca z firmą Zbigniewa Girzyńskiego trwała przez pół roku, do drugiej połowy sierpnia br. Jej celami były, jak czytamy w oświadczeniu, „lepsza i pełniejsza realizacja misji PWPW w zakresie polityki historycznej, utrwalenie wizerunku przedsiębiorstwa wpisanego w tradycję państwową, w szczególności zaś konsultowanie szeregu projektów realizowanych w Spółce o charakterze historycznym i patriotycznym m.in. uczczenie pamięci płk. I. Matuszewskiego i mjr. H. Floyar-Rajchmana, sponsorowanie kilku filmów fabularnych i publikacji historycznych”.

Zarząd PWPW skrytykował wymowę artykuły „Gazety Wyborczej”. - Już na wstępie swojej publikacji Pan Redaktor, dopuścił się nadużycia formułując tezę o istnieniu rzekomego układu w Spółce. Tak zatytułowany artykuł ma jedynie za zadanie wywołać sensację w odbiorze opinii publicznej, zwłaszcza, że nie znajduje żadnego oparcia w stanie faktycznym. Wydaje się jednak, że red. Łukasz Woźnicki nie był zainteresowany faktami. Pan Redaktor zwrócił się bowiem z pytaniami do PWPW S.A., nie czekając jednak na odpowiedź, stworzył tekst prasowy, w którym sam stawia tezy i sam je uzasadnia - stwierdziło kierownictwo spółki.

- Wszystkie „newsy”, którymi posłużył się Pan redaktor przy pisaniu swojego tekstu, funkcjonują w przestrzeni publicznej (m.in. artykuł red. M. Krzymowskiego z dn. 28 lipca br. „Woyciechowski straszy pracowników PWPW prokuratorem”, czy numer 31/2016 tygodnika Newsweek artykuł tego samego autorstwa pod nazwą „Wielki strach w fabryce dokumentów”). Powtórzenie ich pod tytułem mającym na celu wywołanie pejoratywnych dla PWPW S.A. skojarzeń miało za zadanie wyłącznie postawienie Spółki i jej Zarządu w niekorzystnym świetle, natomiast nadanie publikacji charakteru donosu do Pana Premiera Jarosława Kaczyńskiego, odbieramy jako wyjątkowo niemoralne i obrzydliwe - dodał zarząd.

- Miesiąc temu wysłałem do PWPW pytania m.in. o fakturę i usługi. Nie odpowiedziała, zagroziła pozwem. Girzyński zaś odesłał do PWPW - skomentował te zarzuty Łukasz Woźnicki.

PWPW wiosną br. pozwała „Gazetę Wyborczą” za tekst opisujący mszę zorganizowaną przez prezesa w intencji zarządu i pracowników spółki. Spółka w ramach zabezpieczenia powództwa złożyła wniosek o roczny zakaz pisania o niej przez wszystkie media Agory. Sąd odrzucił ten wniosek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PWPW zleciła usługi PR agencji Sokołowskiego, Hofmana i Girzyńskiego. „Kłamliwa teza o układzie”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ki
WYBORCZĄ już pogięło doszczętnie. W dupie miała miliony w Amber Gold i w tym wszystkim młodego Tuska a tu szuka jakiś umów po 5000 zł i to brutto. Zdurnieli do reszty. Jak Pitera ze swoim pochrzanionym dorszem za 8 zł
10 31
odpowiedź
User
olo
zara,zara, primo -po co uslugi PR firmie PWPW ??? sprzedaje pieniadze
ludnosci ? po atrakcynej cenie ? a moze dowody osobiste imigrantom ?
za 100 dolcow autentyk !!! nie ? wiec sa to fikcyjne uslugi ale za
prawdziwe pieniadze, dla kolegow naszych
26 8
odpowiedź
User
olo
a moze sprzedaje uslugi na rynku m-narodowym ?
tu wystarczy tylko reklama 10x10 cm w Forbesie !!
PWPW drukuje wszystko ! z gwarancja! i tyle ,
to Hoffman sie na tym zna ? ten wiesniak ?
16 8
odpowiedź
User
olo
sorki, ale wlasnie mi sie otworzylo wszystko dopiero,
to logo u gory ,to logo PWPW ??? jakies zarty ??
czy to wasza redakcyjna robotka ? te rozowe polkola
i kropeczki biedroneczki....nieeee..
9 8
odpowiedź
User
edek
tradycyjnie juz znajomi krolika obłażą SSP,czyli duza kase,
robote np. w PR albo w marketingu, bo to nic umiec nie
trzeba i nikt tego nie sprawdzi, daje sie znajomym swoich
np. PGE, PKO, i tak w dziale obslugi klienta szkolenie prowadzi..
ktostam ii wymysla, ze kasjerka wstaje na widok klienta, co
wyglada groteskowo !!! po czym mowi do niego - panie Janku,
jak na wsi !! sprawdzcie sami, kabaert i groteska
12 9
odpowiedź