Radio 357 największym w świecie medialnym projektem finansowanym przez społeczność

W trakcie noworocznego „Topu Radia 357” liczba patronów stacji przekroczyła 48 tys., co dało rozgłośni pozycję największego na świecie projektu medialnego, finansowanego przez internetową społeczność. Drugi na podium jest amerykański podcast "True Crime Obsessed" (Patreon), mający ponad 44 tys. wspierających. - Nasz cel na obecny rok to „przeskoczenie” pułapu 51 tys. patronów - deklaruje Piotr Stelmach z Radia 357.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Na piosenki, które znalazły się w ścisłej czołówce tegorocznego „Topu…”, zagłosowało ponad 13 tys. osób, oddając łącznie niemal 700 tys. głosów. W trakcie całodziennej audycji (1 stycznia) liczba patronów wspierających rozgłośnię wzrosła do 48 tys., tym samym więc przekroczyła liczbę wspierających "True Crime Obsessed" – największy projekt medialny na amerykańskiej platformie Patreon. Radio 357 jest zatem w obecnej chwili największym na świecie projektem medialnym, finansowanym przez społeczność.

- Sprawdzaliśmy to kilka razy, bo trudno było uwierzyć. Ale wszystko wskazuje na to, że to społeczność Radia 357 jest tą największą „bandą pięknych wariatów”, finansujących swoje radio, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie = komentuje Piotr Stelmach z rozgłośni, dodając: - Projekt z USA depcze nam jednak po piętach i pewnie tak łatwo nie odpuszczą. Chcielibyśmy więc przeciąć spekulacje i przeskoczyć ich historyczny wynik, a było to nieco ponad 51 000 patronów. I jeśli pytacie nas o marzenie na ten rozpoczynający się rok - to właśnie takie.

grafika

Kto trafił na szczyt "Topu"

Top Radia 357 to zestawienie najważniejszych utworów wszech czasów, wyłonionych w głosowaniu online. 1 stycznia 2023 r. zaprezentowali je kolejno: Piotr Stelmach, Marek Niedźwiecki, Ola Budka i Marcin Łukawski. Cała audycja została zrealizowana z przeszklonej przestrzeni na 32. piętrze wieżowca Olivia Star w Gdańsku.

grafika

Emisji antenowej towarzyszyła 10-godzinna transmisja wideo, zrealizowana z wykorzystaniem dronów, a w studiu pojawiali się goście i słuchacze. Podczas finału wydarzenia wystąpił na żywo Ray Wilson. Pierwsze miejsce w głosowaniu zajął utwór „Bohemian Rhapsody” grupy Queen, drugie – „Brothers in Arms” Dire Strais.

 

Ruszyła kampania "W dobrym tonie jest nas wspierać"

Wraz z początkiem stycznia zespół Radia 357 zainicjował także kampanię "W dobrym tonie jest nas wspierać". W jej ramach dziennikarze będą prezentowali swoje plany na 2023 rok, przekonując słuchaczy, że finansowe wsparcie ich realizacji to ważny wkład w rozwój projektu.

- Nowy rok pewnie niejednym nas zaskoczy - oby częściej na plus. Ale nie ma co mydlić sobie oczu: łatwo w 2023 roku nie będzie. Idąc więc tropem powiedzenia, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w takich właśnie niełatwych chwilach, warto powiedzieć to głośno: w dobrym tonie w 2023 roku na pewno będzie nas wspierać. I do tego będziemy namawiać zwłaszcza tych, którzy nas słuchają (dziękujemy!), ale jeszcze z tym wsparciem nie mieli śmiałości. Będziemy o tym przypominać w specjalnych spotach, wspieranych komunikacją w mediach społecznościowych – komentuje Paweł Sołtys.

grafika

Na początku października ub. roku minęły dwa lata, odkąd byli dziennikarze Programu Trzeciego Polskiego Radia ogłosili w swoich mediach społecznościowych rozpoczęcie zbiórki pieniędzy na rozkręcenie nowej internetowej rozgłośni.

Teraz Radio 357 ma ponad 48,6 tys. patronów, deklarujących wpłaty na poziomie 868 tys. zł miesięcznie. Na funkcjonowanie rozgłośni zebrano już 19,2 mln zł.

Dla porównania: startujące wcześniej Radio Nowy Świat zebrało ponad 21,7 mln zł, ale na miesięczne swoje utrzymanie dysponuje kwotą 696 tys. zł. Tę stację wspiera z kolei 33,9 tys. patronów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej