SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 w dniu premiery miało 273 tys. użytkowników streamu. Potężny wzrost patronów i wpłat

Pierwszego dnia emisji Radia 357 każdej minuty słuchano średnio na ok. 40 tys. urządzeń. Transmisję uruchomiło 273 tys. unikalnych użytkowników. - Ogromnie się cieszymy z tego wyniku, choć to nie tak, że był dla nas zupełnym zaskoczeniem. Odpowiadał przyjętym przez nas do estymacji modelom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Michniewicz.

fot. Darek Kawka / 357Article

Jak się to przekłada na liczbę słuchaczy? - Tego do końca nie wiadomo, gdyż nie ma ustandaryzowanej metody pomiaru zasięgu stacji internetowych. Będziemy chcieli ją wypracować z innymi stacjami i firmami badawczymi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Michniewicz, jeden z założycieli Radia 357.

273 tys. unikalnych użytkowników

Dane z pierwszego dnia spływały do Radia 357 od platform emitujących sygnał do środowego popołudnia. Po podsumowaniu stało się jasnym, ile osób słuchało we wtorek audycji nadawanych premierowo na antenie. Stream uruchomiono 1,39 mln razy (co oznacza, że tyle razy ktoś kliknął „play”, ale kilkukrotnie mogła to zrobić jedna osoba).

Ekipa Radia 357 poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że odnotowali we wtorek 273 tys. unikalnych użytkowników (czyli tyle różnych urządzeń uruchomiło stream podczas całego dnia). W ciągu dnia przez cały czas stream odtwarzało od 37 tys. do 45 tys. urządzeń (czyli: w tylu głośnikach na raz można było usłyszeć Radio 357).

Ile osób realnie słuchało Radia 357 w premierowy dzień? Tego nie wiadomo, gdyż dane trudno przełożyć na liczbę osób. - W tej chwili na rynku nie ma ustandaryzowanej metody pomiaru zasięgu stacji internetowych. Będziemy chcieli ją wypracować z innymi stacjami i firmami badawczymi. Model biznesowy Radia 357 dość istotnie zmienia postrzeganie stacji internetowych przez domy mediowe czy same marki, więc będziemy potrzebować uwspólnionego, wiarygodnego systemu szacowania faktycznych zasięgów uznawanego przez różne strony rynku - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Michniewicz, jeden z założycieli stacji.

"Zasięgi? Niezupełne zaskoczenie"

Jak dziennikarze odbierają zasięgi pierwszego dnia? - Ogromnie się cieszymy z tego wyniku, choć to nie tak, że był dla nas zupełnym zaskoczeniem. Odpowiadał przyjętym przez nas do estymacji modelom. Natomiast oczywiście zdajemy sobie sprawę z premii za nowość i wiemy bardzo dobrze, że wynik pierwszego dnia nie jest żadną prognozą dla przyszłych, uśrednionych wyników w dłuższych interwałach. Natomiast - i to dla nas o wiele ważniejsza informacja -  zasięg w drugim dniu nadawania utrzymuje się stabilnie na podobnym poziomie - i to nas już cieszy ogromnie - komentuje Tomasz Michniewicz.

- Nie mieliśmy wątpliwości, że na rynku jest miejsce dla autorskiego radia dla wymagających słuchaczy, a interaktywna oferta Radia 2.0, którą proponujemy jeszcze powiększy naszą bazę. Tak więc, choć zdecydowanie za wcześnie na wnioski, na razie jesteśmy ostrożnymi optymistami, jeśli chodzi o naszą przyszłość - zaznacza.

Radio 357 ruszyło po trzech miesiącach od ogłoszenia zbiórki. Aby uruchomić pełną wersję - jak zapewniają twórcy rozgłośni - będą potrzebować mniej niż trzy miesiące. Moduł podcastowy może wystartować jeszcze w styczniu, redakcja zapowiada też nowe nazwiska w zespole. W środę do redakcji dołączył nowy dziennikarz – Matusz Fusiarz.

Radio 2.0 coraz bliższe

Po starcie radia tempa nabrała też internetowa zbiórka na nie. W czwartek rano radiowcy mieli na koncie ponad 481 tys. zł i 20 665 patronów. Jeszcze dwa dni wcześniej było to (odpowiednio) ponad 438 tys. zł i 18 tys. patronów. -  Spodziewaliśmy się takich wzrostów. Realizacja obietnicy jest największym driverem zbiórek społecznościowych. Im bliżej celu, tym mniej osób, które przyglądają się projektowi z autu, nie mając pewności, czy się uda. Tu kłaniają się zasady ekonomii behawioralnej, którą warto znać, finansując społecznościowo jakikolwiek projekt biznesowy. Każdy kij ma natomiast dwa końce - finansowanie społecznościowe ma też swoje cienie, których należy również być świadomym. Dlatego intensywnie budujemy dwie inne, równie silne nogi finansowania Radia 357, w tym współprace komercyjne z markami - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Michniewicz.

Redakcja zapowiada, że po osiągnięciu poziomu miesięcznych stałych wpłat w wysokości 485 tys. zł, uruchomi radio w wersji 2.0 - z publicystyką, sportem, pełnym serwisem podcastowym i serwisami przygotowywanymi co godzinę. Dziennikarze zapowiadają, że uruchomienie nowszej wersjo rozgłośni trwać będzie „krócej niż trzy miesiące”.

 

Radio 357 na dziś tworzą: Marek Niedźwiecki, Katarzyna Borowiecka, Katarzyna Pruchnicka, Krystian Hanke, Katarzyna Kłosińska, Kuba Strzyczkowski, Michał Gąsiorowski, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Ernest Zozuń, Paweł Sołtys, Patrycjusz Wyżga, Michał Olszański, Tomek Michniewicz, Marcin Cichoński, Agnieszka Szwajgier, Anna Dudzińska, Agnieszka Obszańska, Tomasz Gorazdowski, Ernest Zozuń, Marta Malinowska, Aleksandra Budka, Marek Brzeziński, Łukasz Błąd, Tomasz Rożek, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Gabi Darmetko, Iza Woźniak, Daniel Wyszogrodzki, Krzysztof Szubzda, Roma Leszczyńska, Tomasz Jeleński oraz Halina Wachowicz.

Radiowcy dotychczas nadawali próbnie, przez kilka godzin co kilka dni. Jedną z próbnych audycji był nadany 1 stycznia „Top Radia 357”, którego słuchało 247 tys. unikalnych użytkowników. Stream z transmisją uruchomiono wówczas 1,25 mln razy.  - Szacujemy, że każdej piosenki w Topie słuchało 120 tys. osób. To wynik przekraczający najśmielsze oczekiwania, zasięg którym nie może się pochwalić żadna stacja internetowa w Polsce. Gdyby przełożyć te wyniki na słuchalność Radia FM, moglibyśmy konkurować ze stacjami ogólnopolskimi  - komentuje Tomasz Michniewicz. - Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że to jest wyjątkowa audycja, do tego w dzień wolny od pracy, więc z całą pewnością nie może być traktowana jako prognoza wyników w „zwykłym” tygodniu. Jest dla nas jasne, że te będą o wiele niższe. Na razie jednak cieszymy się, bo jest czym - podsumowuje.

Z kolei w środę 23 grudnia Radio 357 przeprowadziło charytatywną licytację na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja, gospodarzem był Kuba Strzyczkowski, audycji słuchało 93 tys. internautów, zebrano 280 tys. zł.

Rozgłośni można słuchać za pośrednictwem strony internetowej Radio357.pl, OpenFM, TuneIN, Replaio. We wtorek pojawiło się też na platformie Canal+. Trwają jeszcze rozmowy w sprawie dostępności stacji m.in. w Cyfrowym Polsacie. Gotowa jest już aplikacja, przygotowana na urządzenia Android, do pobrania za darmo ze sklepu Google Play a także na urządzenia iOS (iPhone, iPad), do pobrania za darmo ze sklepu AppStore. Aplikacja w najbliższych miesiącach sukcesywnie ma być rozwijana.

Oprawę muzyczną stacji wyprodukował Smolik, a producentem wykonawczym był Tomasz Michniewicz. Głosami anteny zostali Dariusz Odija i Dorota Kopka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio 357 w dniu premiery miało 273 tys. użytkowników streamu. Potężny wzrost patronów i wpłat

80 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jasnowidz
40 tysięcy odbiorników słuchało tego kanału internetowego. Przez cały dzień słuchało 230 tysięcy czyli porażka. Słuchało tak 10 razy mniej niż Trójkę i to przyjmując wątpliwe "badania". Taki to "sukces". A co do wpłat to nie od dziś wiadomo, że każda zbiórka antypisowska ma powodzenie. Do czasu
odpowiedź
User
Obserwator
Brawo, gratulacje :)
Radio, to przede wszystkim ludzie i treści.

PS. Ja już się "melduję" przy odbiorniku ;-)
odpowiedź
User
Obserwator
40 tysięcy odbiorników słuchało tego kanału internetowego. Przez cały dzień słuchało 230 tysięcy czyli porażka. Słuchało tak 10 razy mniej niż Trójkę i to przyjmując wątpliwe "badania". Taki to "sukces". A co do wpłat to nie od dziś wiadomo, że każda zbiórka antypisowska ma powodzenie. Do czasu


Porażką jest to, że „Narodowa Trójka”, przy pokryciu zasięgiem FM praktycznie całego kraju, ma tak niską słuchalność.
Kolejny wielki sukces...
odpowiedź