SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 w akcjach bożonarodzeniowych zebrało 1,3 mln zł dla Fundacji Świętego Mikołaja

Akcje bożonarodzeniowe Radia 357, m.in. trzy licytacje na antenie rozgłośni, przyniosły 1,3 mln zł na cele charytatywne. Prawie 400 tys. zł przyniosła licytacja zestawu czapeczek wszystkich zespołów Formuły 1.

W ramach akcji licytacje na antenie Radia 357 przeprowadzono w piątek 10 grudnia, piątek 17 grudnia i czwartek 23 grudnia. Wszystkie prowadził Kuba Strzyczkowski, słuchacze licytowali unikalne gadżety i zaproszenia przekazane przez dziennikarzy stacji i goszczących w niej artystów i sportowców.

Podczas ostatniej licytacji hitem okazał się zestaw czapeczek wszystkich zespołów Formuły 1 z autografami kierowców. - 195.000 zł + 200.000 zł za komplet czapeczek od teamów F1!!! CO. TU. SIĘ. DZIEJE??? Ta świąteczna licytacja przejdzie do historii! Słuchacze @radio_357 są NIE.SA.MO.WI.CI!!! Pan Marcin i Pan Adnan rozbili bank!!! - relacjonował na Twitterze Paweł Sołtys, prezes Radia 357.

Licytowano też m.in. specjalną edycję podcastu „Single z Żoliborza”, przejażdżkę syreną Bosto z Maciejem Wisławskim, książkę od Roberta Makłowicza z dołączonym przepisem niespodzianką, wyprawę do Puszczy Białowieskiej z Adamem Zbyrytem, rysunek „Roosvelt” Piotra Czajkowskiego oraz trening z Agnieszką Kobus-Zawojską (plus plecak i koszulka lidera).

Rozgłośnia poinformowała, że trzy licytacje na antenie łącznie przyniosły 885,8 tys. zł, z czego pierwsze dwie - 466 tys. zł.

- Kiedy usłyszałem, że za czapeczki mamy 55 tysięcy, uznałem że to świetny wynik. Okazało się, że nie doceniłem hojności naszych słuchaczy. Wydawało mi się, że wspaniałomyślność i chęć niesienia pomocy mają jakieś granice. Ale się myliłem. Wierzę, że takimi akcjami i umiejętnością dzielenia się najlepiej pokazujemy, że Radio 357 jako projekt to dużo więcej niż nadawanie sygnału radiowego - komentuje Kuba Strzyczkowski.

 

Radio 357 w ramach akcji charytatywnej wystawiło też przedmioty do licytacji na Allegro. W czwartek wieczorem za te pochodzące od dziennikarzy płacono łącznie 123,9 tys. zł, a za te od słuchaczy - 9,7 tys. zł (aukcje jeszcze się nie skończyły). Najwyższą cenę, prawie 50 tys. zł, osiągnęło spotkanie na kawie z Markiem Niedźwieckim.

SMS-y wysłane przez słuchaczy o treści POMOC przyniosły 141,5 tys. zł, a dobrowolne darowizny - 183,3 tys. zł.

Środki zebrane przez Radio 357 na pomoc psychologiczną dla dzieci

Wszystkie zebrane środki Fundacja Świętego Mikołaja przeznaczy na pomoc psychologiczną dla dzieci w Polsce i Syrii.

- W Polsce wiele dzieci zmaga się z kryzysem zdrowia psychicznego. Stany lękowe, stres, spadki nastroju i uzależnienia to tylko niektóre alarmujące sygnały z tym związane. W szkołach brakuje właściwej opieki psychologicznej, a bariery finansowe bardzo często nie są możliwe do pokonania. Z kolei w Syrii nawet 6 milionów dzieci potrzebuje natychmiastowej pomocy psychologicznej - żyją w ciągłym strachu, wśród wojny, przemocy, ubóstwa, nieraz w samotności - mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

 

Przed rokiem, gdy Radio 357 dopiero szykowało się do rozpoczęcia emisji, w licytacjach przed Bożym Narodzeniem zebrano 278,3 tys. zł, Fundacja Świętego Mikołaja przeznaczyła je na zakup laptopów do nauki zdalnej. Tak jak w ostatnich dniach licytacje prowadził Kuba Strzyczkowski, a gospodarzem przedpremierowej audycji był Piotr Kaczkowski.

Z kolei pod koniec czerwca Radio 357 przeprowadziło trzygodzinną aukcję na rzecz podopiecznych Fundacji Szczęśliwej Drogi. Z licytacji i darowizn od słuchaczy zebrano ponad 126 tys. zł.

Na 1 stycznia 2022 roku rozgłośnia zaplanowała pierwszy Top Radia 357 w całości ułożony na podstawie wyników głosowania słuchaczy. Zestawienie będzie emitowane od godz. 9:00 do 21:00, poprowadzą je Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach.

Radio 357 nadaje od 1 stycznia br., a zbiórka na działalność stacji ruszyła na platformie Patronite kilka miesięcy wcześniej. Jak dotąd zebrano 9,1 mln zł od 39,5 tys. użytkowników, a suma comiesięcznych wpłat wynosi rekordowe 763,5 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Radio 357 w akcjach bożonarodzeniowych zebrało 1,3 mln zł dla Fundacji Świętego Mikołaja

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Super
I ponad bańka na pomoc dzieciom hop-siup. Jednak dobry licytujący to skarb.
odpowiedź
User
Roo-t-ke
Tanio kopsnę dzia-łkę. Andrzej.
odpowiedź
User
ciechan
polećcie jakiś dobry odwyk, ostatnio przeholowałem w pracy
odpowiedź