SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy informacyjne w Radiu 357. Korespondenci m.in. w Tokio, Paryżu, Los Angeles

Od wtorku, 2 marca internetowe Radio 357 rozpocznie nadawanie serwisów informacyjnych oraz sportowych na żywo w paśmie porannym i popołudniowym. Stacja nawiąże także współpracę z korespondentami m.in. w Tokio, Los Angeles, Paryżu czy Nowej Zelandii.

Struktura Radia 357/ fot. Facebook stacji Article

Radio 357 wystartowało oficjalnie 5 stycznia o 6.30, wcześniej nadawało przedpremierowo. Stację tworzą byli dziennikarze Trójki, którzy w dużej mierze zdecydowali się na odejście z publicznej rozgłośni w ostatnich kilku miesiącach.

Od startu stacji pojawił się cykl autorskich audycji o godzinie 15.00, które prowadzą: w poniedziałki - Katarzyna Pruchnicka; we wtorki - Michał Gąsiorowski i Marcin Klimkowski; w środy – Agnieszka Obszańska; w czwartki – Patrycjusz Wyżga. Do radia dołączył również Piotr Kaczkowski, pojawiło się też pasmo publicystyczne o 21.00.

Serwisy informacyjne, do stacji dołączyła Justyna Mączka

Zgodnie z planem - kolejnym krokiem w rozwoju radia mają być serwisy informacyjne, które pojawią się na stałe w ramówce. Będą emitowane od wtorku, 2 marca - sześć razy dziennie - trzy razy w paśmie porannym (o godzinie 7.00, 8.00, 9.00) oraz trzy razy w paśmie popołudniowym (o 16.00, 17.00, 18.00). Ten fakt ogłosili Mateusz Fusiarz oraz Justyna Mączka, która dołączyła do stacji. Poprzednio pracowała w radiowej Trójce jako serwisantka w Redakcji Aktualności Programu III.

Oprócz serwisów informacyjnych na tematy ogólne będą pojawiały się również informacje sportowe i prognoza pogody. Ich emisję zaplanowano od poniedziałku do piątku (bez weekendów), będą zawierały także wiadomości ekonomiczne. Mają różnić się od tych w tradycyjnych mediach i skupiać głównie na pozytywnych lub neutralnych newsach.

- To był mój pomysł na serwisy z przewagą dobrych lub neutralnych informacji, został on przedyskutowany na forum redakcji i przyjęty z entuzjazmem. Opieramy się m.in. na źródłach agencyjnych i okazało się, że znalezienie spraw, które nie są tragediami i dramatami nie jest łatwe. Próbujemy, trwają obecnie prace nad stworzeniem newsroomu, nagrywamy do puszki i już teraz widzimy, że takie serwisy będą wyzwaniem, które jednak chcemy podjąć - komentuje w rozmowie z nami Justyna Mączka, która odpowiada za przygotowanie serwisów w 357.

Jak zaznacza, redakcja doszła do wniosku, że "życie nie składa się jedynie z dramatów, jak to przedstawiają media". - Nie składa się oczywiście także tylko z dobrych newsów, więc będziemy się starali jak najlepiej oddać rzeczywistość i poprzeć to rzetelnym przekazem - zaznacza dziennikarka.

Reporterzy w wielu zakątkach świata

Do radia dołączą też stali współpracownicy - korespondenci w kraju i na świecie. W Warszawie newsroom składa się w sumie z sześciu osób (w tym dwóch, którzy informują o sporcie - to Mateusz Fusiarz i Tomasz Gorazdowski). Serwisy z Warszawy będą przedstawiali: Ola Żaczek-Świstak, Krzysztof Tubilewicz, a reporterem w stolicy będzie Andrzej Rudke.

Natomiast w Gdańsku reporterem będzie Marek Wieliński, w Olsztynie – Mariusz Korpoliński, w Katowicach – Łukasz Kwaśny, we Wrocławiu – Józef Poznar. Jednak to nie wszystko: Żaneta Auler będzie nadawała z Los Angeles, z Tokio - Dominika Giordano; z Paryża - Marek Brzeziński; z Aten – Karolina Markiewicz, z Adelaide – Agnieszka Wyszomirska, z Barcelony – Agata Sosnowska, a z Nowej Zelandii – Wojtek Górny. Ponadto stacja chce pozyskiwać kolejnych współpracowników w wielu zakątkach świata.

- Zespół korespondentów, który ogłosiliśmy jest już potwierdzony. Jeśli chodzi o jego rozwój - będziemy obserwowali, jakie są nasze możliwości finansowe i jakie jest zapotrzebowanie na relacje. To zawsze gra między tym, co byśmy chcieli zrealizować, a co możemy. Zespół, który mamy w tej chwili zapewnia nam relacje z różnych części świata i Polski. Docelowo - wraz z rozwojem radia - będziemy je rozbudowywać. Natomiast nie można mieć wszystkiego od razu - podkreśla Paweł Sołtys, prezes spółki 357 w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Zaznacza, że to będą serwisy autorskie i ich twórcy będą układali ich zawartość. - Baza naszych korespondentów będzie nam umożliwiała poszerzanie serwisów i oferowanie informacji, które będą wzbogacone o wiadomości prezentowane reporterskim okiem - od osób, które żyją w danym miejscu na stałe - stwierdza.

Przez pierwszy miesiąc nadawania stream uruchomiono 34 mln razy (czyli uruchomiono odtwarzanie audycji w aplikacji lub na stronie internetowej); zrobiono to za pośrednictwem 2,5 mln urządzeń. Najczęściej stacji słucha się w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. W tym czasie wyemitowano 250 programów, odtworzono ok. 10 tys. piosenek; obecnie zespół tworzy 43 dziennikarzy; 8 wydawców, 14 osób odpowiada za rozgłośnię „od kulis”, a 6 zajmuje się pracami biurowymi.

We wtorek Radio 357 miało ponad 597 tys. zł deklarowanego, miesięcznego wsparcia od ponad 26,6 tys. patronów. Łącznie od czasu uruchomienia zbiórki na działalność, zebrało od patronów niemal 2,14 mln zł. Kolejnym „progiem” zbiórki jest kwota 615 tys. zł, która ma pozwolić na uruchomienie radia w szerszym zakresie, ale także m.in. sklepu z gadżetami z logiem radia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy informacyjne w Radiu 357. Korespondenci m.in. w Tokio, Paryżu, Los Angeles

58 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robin
Tylko dobre wiadomości - komedia! Czyli o pandemii w serwisach informacyjnych ani słowa. To przecież takie smutne. Może od razu zamiast serwisów niech nadają dowcipy z różnych stron świata.
84 89
odpowiedź
User
Qwe
Jakoś to się zaczyna rozłazić.
85 86
odpowiedź
User
Ojej
Skoro serwis informacyjny ma być dobierany pod wizję i dobre samopoczucie władz tego radia to właściwie po co było odchodzić z publicznej rozgłośni?
76 69
odpowiedź