SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio Hobby straciło koncesję za emisję rosyjskiego Radia Sputnik

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o cofnięciu koncesji dla Radia Hobby z Legionowa. Powodem jest nadawanie prokremlowskiej audycji Radia Sputnik, nad którą - zdaniem Krajowej Rady - lokalna rozgłośnia nie ma kontroli. - To decyzja polityczna - twierdzi Tomasz Brzeziński, prezes Radia Hobby.

Article

Decyzja KRRiT to skutek wszczętego 1 lipca br. postępowaniu o cofnięcie koncesji przyznanej rozgłośni. KRRiT zauważyła wówczas, że Radio Hobby emitując wieczorami program Radia Sputnik - audycję tworzoną przez rosyjskie radio publiczne - narusza przepisy ustawy o radiofonii i telewizji. Wynika z niej jednoznacznie, że uprawnienia z koncesji są niezbywalne, sama zaś koncesja nie może być przedmiotem transakcji handlowych.

 - W związku z emisją w programie Radio Hobby audycji ,,Radio Sputnik”, KRRiT dokonując analizy warunków ich emisji wynikających z umowy zawartej z podmiotem trzecim, uznała, iż nadawca zbył w części uprawnienia wynikające z udzielonej mu koncesji, co stanowi naruszenie przepisów prawa, stanowiąc jednocześnie podstawę cofnięcia koncesji w myśl art. 38 ust. 1 pkt. 2 ww. ustawy - podano w przesłanym Wirtualnemedia.pl komunikacie KRRiT.

Radiu Sputnik zarzuca się szerzenie kremlowskiej propagandy, chociaż naruszenia prawa w nim dotąd KRRiT nie stwierdziła. Przedstawiciele Rady twierdzą jednak, że cofnięcie koncesji Radia Hobby nie ma związku z  tymi zarzutami, a jedynie z oddaniem anteny innemu nadawcy.

 - Ta decyzja to zamach na wolność słowa - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Brzeziński, prezes i dyrektor programowy Radia Hobby. Jego zdaniem, sprawa ma charakter polityczny. - To ostatni ruch odchodzącego rządu, by narobić bałaganu następnikom – dodaje.

Radio Hobby utrzymuje program rosyjskiej rozgłośni z przyczyn finansowych. Jak informowaliśmy w lipcu br., za emisję jednego wydania audycji otrzymuje 70 euro. Radio Sputnik pojawia się na antenie około 20 razy w miesiącu, co daje stacji w sumie 1400 euro miesięcznie, czyli około 5900 zł. - To mały element programu, który pozwala nam się utrzymać - mówi Brzeziński.

Umowa legionowskiego nadawcy z Radiem Sputnik wygasa w połowie 2016 roku. Stacja od dawna szuka inwestora, ale dotąd nie udało jej się go znaleźć.

Decyzja o cofnięciu koncesji dla Radia Hobby nie jest prawomocna. Nadawca może wystąpić do Krajowej Rady o ponowne rozpatrzenie sprawy.  Tomasz Brzeziński zapowiada, że o dalszych krokach poinformuje na konferencji prasowej w przyszłym tygodniu.

Jeśli zapadnie ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie, to KRRIT będzie mogła ogłosić konkurs na częstotliwość zajmowaną obecnie przez Radio Hobby.

Rozgłośnia Radio Hobby nadaje od końca 2008 roku. W jej zasięgu jest nie tylko Legionowo, ale także część Warszawy. W stolicy w okresie od marca od sierpnia br. udział stacji wyniósł 0,1 proc. (dane Radio Track).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio Hobby straciło koncesję za emisję rosyjskiego Radia Sputnik

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ex
Kończ waść wstydu oszczędź panie Dworak. Takiego bajzlu w mediach już dawno nikt nie zrobił co oni...
14 10
odpowiedź
User
byly
Kończ waść ale panie Kubalski. Prezes Tomasz Brzeziński... śmiech. Zwykły podstawiony słup co prezesuje tam za 2 tysiące złotych bo prezesowi Kubalskiemu zakazał tego sąd. Sputnik to najmniej znaczący czubek góry lodowej tego bajzlu, który tam był.
PS. Ciekaw jestem kto stoi za wszystkimi krytykanckimi komentarzami w sprawie odebrania koncesji. Moskwa?
12 13
odpowiedź
User
ffff
5900??? Chciał powiedzieć, ze dostawali tylko na waciki???
9 11
odpowiedź
User
Piotr
"Powodem jest nadawanie prokremlowskiej audycji Radia Sputnik, nad którą - zdaniem Krajowej Rady - lokalna rozgłośnia nie ma kontroli."
To ja dodam, że Program Pierwszy Polskiego Radia transmituje u siebie godzinę audycji Radia Watykan nad którym państwowa rozgłośnia nie ma kontroli.
18 11
odpowiedź